De Dierenbescherming Rijnmond wordt overspoeld door exotische dieren. Dit jaar werden er al 800 uitheemse beesten bij de opvang binnengebracht. Dat is vier keer zoveel als in heel 2012.
Bron/lees verder: AD.nl
De Dierenbescherming Rijnmond wordt overspoeld door exotische dieren. Dit jaar werden er al 800 uitheemse beesten bij de opvang binnengebracht. Dat is vier keer zoveel als in heel 2012.
Steeds meer Nederlanders nemen een exotisch huisdier. Maar als mensen niet meer voor ze kunnen zorgen, worden ze in het plantsoen gedumpt. Dierenbescherming Rijnmond wordt met 'exoten' overspoeld.
Cindy 010 schreef:Ik heb drie jaar bij de dierenambulance gewerkt en geloof me er worden genoeg exoten en andere dieren langs de weg gezet. Van slangen tot goudvissen en ze worden overal en nergens gedumpt. op de parkeerplaats, in het park, naast een vuilnisbak e.d. Hebben wel eens een doos met 8 slangen gevonden hoor op een parkeerplaats midden in een industrieterrein hartje winter. Dit is dus echt niets nieuws.
GerritH schreef:Mag ook per PB
Gerrit
GerritH schreef:Cindy 010 schreef:Ik heb drie jaar bij de dierenambulance gewerkt en geloof me er worden genoeg exoten en andere dieren langs de weg gezet. Van slangen tot goudvissen en ze worden overal en nergens gedumpt. op de parkeerplaats, in het park, naast een vuilnisbak e.d. Hebben wel eens een doos met 8 slangen gevonden hoor op een parkeerplaats midden in een industrieterrein hartje winter. Dit is dus echt niets nieuws.
Nee, mensen gaan helaas nog vaak slecht met dieren om. Maar hoe lag de verhouding tussen exoten en bijvoorbeeld konijnen of katten in die jaren; is het in jouw ogen echt zo dat exoten meer gedumpt worden dan de dieren die je volgens het ministerie wel mag blijven houden of zijn de dumpgevallen gekoppeld aan de persoon en komen ze dus relatief evenveel voor bij exoten als bij andere huisdieren?
Probleem hierbij is natuurlijk dat een kat eerder aan de wandel zal gaan maat durf je een schatting te maken? Mag ook per PB
Gerrit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 114 gasten