Killer karaoke RTL mishandeld slangen!

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: Killer karaoke RTL mishandeld slangen!

Berichtdoor Jan Paul » 18 mei 2013 09:36

GerritH schreef:
Jan Paul schreef:
Tribo schreef:Wat is eigenlijk de reactie van Lacerta in deze kwestie? Dit is toch het reptielen orgaan in Nederland? De gesprekspartner....

Even rond gevraagd en daar heeft eigenlijk niemand iets van gehoord, beetje jammer...... :(

Beetje voorbarig (of gewoon slecht geluisterd), wetende dat ik een Lacerta bestuurslid ben, en dat de DGL (Doelgroep Gifslangen Lacerta) ook actief bezig is.

Gerrit

Ik hoor het net, mijn excuses hiervoor ;)
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Land: Nederland

Berichtdoor Martijn » 18 mei 2013 09:53

renske schreef:
killerkareoke.gif

Eerste snelle versie.

Netjes, bedankt. Ben zo vrij geweest om deze versie al er op te zetten. Mede omdat ik nu weg moet. Later zal ik de huidige versie vervangen met een eventuele nieuwere versie.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2

Berichtdoor renske » 18 mei 2013 09:56

Martijn schreef:
renske schreef:
killerkareoke.gif

Eerste snelle versie.

Netjes, bedankt. Ben zo vrij geweest om deze versie al er op te zetten. Mede omdat ik nu weg moet. Later zal ik de huidige versie vervangen met een eventuele nieuwere versie.

Dank je. Ja moet even kijken wat ik doe. Ik wil iets meer beweging in maken. Misschien dat ik bewegende krioelende slangen doe of zo. Dat je echt ziet dat ze in paniek zijn.
renske

Waardering: 15
Heeft bedankt: 4
ID: 3165

Berichtdoor wouter- » 18 mei 2013 18:29

En ja hoor ze zenden de hele aflevering nu gewoon nog een keer uit.
nu met een tekstje in de boven hoek (het is geen ijswater.....)
wouter-

Waardering: 1
ID: 5250

Berichtdoor anneke » 18 mei 2013 18:59

Nu wil ik geen ¨doom denker¨ zijn, maar er bestaan ook plastic ¨ijsblokjes¨, deze leg je in je vriezer en ontdooien vervolgens in je drankje.
anneke

Waardering: 0
ID: 2894

Berichtdoor wouter- » 18 mei 2013 19:14

anneke schreef:Nu wil ik geen ¨doom denker¨ zijn, maar er bestaan ook plastic ¨ijsblokjes¨, deze leg je in je vriezer en ontdooien vervolgens in je drankje.

maar dan hebben nog de steur en de slang verschillende temperaturen nodig? om maar niet te spreken van de stress van bijvoorbeeld die troela die er in wordt gedumpt.
wouter-

ID: 5250

Berichtdoor Pedor » 18 mei 2013 20:05

anneke schreef:Nu wil ik geen ¨doom denker¨ zijn, maar er bestaan ook plastic ¨ijsblokjes¨, deze leg je in je vriezer en ontdooien vervolgens in je drankje.

Dan nog is de temperatuur of veel te hoog voor de steuren, of veel te laag voor de slangen. Aan de slangen is ook overduidelijk te zien dat ze in paniek zijn. Stel je eens voor wat er gebeurt als je 12 katten in deze bak gooit (of het nu warm of koud is). De slangen ervaren dit precies zo, ze kunnen alleen geen geluid maken om zich te uiten...
Pedor
Inactief

Waardering: 2
Heeft bedankt: 3
ID: 8246

Berichtdoor anneke » 18 mei 2013 21:25

Ik bedoel alleen te zeggen dat de bewering dat het plastic blokjes waren en geen ijsblokjes, dit wel waar is, maar dat de plastic blokjes gevuld kunnen zijn met water en in gevroren. Doet overigens niets af aan het feit dat het, hoe dan ook, dieren mishandeling is.
anneke

ID: 2894

Berichtdoor Tribo » 18 mei 2013 21:36

RTL Nederland zal er alles aan doen om hier zo goed mogelijk uit te komen. De hoop was dat het wel over zou waaien en volgens mij hadden ze geen strafrechtelijk onderzoek verwacht. Nu die er wel is zullen ze overgaan op schadebeperking en alle mogelijke middelen gaan benutten om een ander beeld te vormen. Dus verwacht niet snel een uitkomst... Want het is een miljoenenbedrijf die echt alles gaat proberen..

Ik heb vertrouwen in de Nvwa dat ze een gedegen onderzoek gaan doen.. ik ben ook trots op het feit dat wij met zijn allen dit voor elkaar hebben gekregen.. en dat de andere partijen als de pvvd, dierenbescherming e.d. ons hebben gevolgd doordat wij hebben geklaagd.. daar mag echt iedereen in onze hobby die hieraan heeft meegedaan en nog aan meedoet trots op zijn.

Ik hoop ook dat deze kwestie haar effect zal hebben in de toekomst als men benadert voor iets dergelijks of als iemand dit ziet!

Weet wat we met elkaar kunnen doen!
Tribo

ID: 1425

Berichtdoor Spijker » 19 mei 2013 22:10

Amen
Dieren:
- 0.0.1 Pantherophis Guttatus (Spijker)
Spijker

Waardering: 4
ID: 9679

Berichtdoor loefah » 19 mei 2013 22:18

Tribo schreef:RTL Nederland zal er alles aan doen om hier zo goed mogelijk uit te komen. De hoop was dat het wel over zou waaien en volgens mij hadden ze geen strafrechtelijk onderzoek verwacht. Nu die er wel is zullen ze overgaan op schadebeperking en alle mogelijke middelen gaan benutten om een ander beeld te vormen. Dus verwacht niet snel een uitkomst... Want het is een miljoenenbedrijf die echt alles gaat proberen..

Ik heb vertrouwen in de Nvwa dat ze een gedegen onderzoek gaan doen.. ik ben ook trots op het feit dat wij met zijn allen dit voor elkaar hebben gekregen.. en dat de andere partijen als de pvvd, dierenbescherming e.d. ons hebben gevolgd doordat wij hebben geklaagd.. daar mag echt iedereen in onze hobby die hieraan heeft meegedaan en nog aan meedoet trots op zijn.

Ik hoop ook dat deze kwestie haar effect zal hebben in de toekomst als men benadert voor iets dergelijks of als iemand dit ziet!

Weet wat we met elkaar kunnen doen!

Mooi gesproken Tribo!

Ook hoop ik, dat mensen die tegen het houden van reptielen zijn, zien dat wij dus wel echte liefhebbers zijn, en het beste met onze dieren voort hebben. Wij als hobbyisten durven van ons te laten horen, en spreken anderen aan wanneer we vinden dat iemand niet goed met zijn dieren omgaan, dit hebben we ook laten zien door het programma te boycotten. Nu hoop ik dus dat men in gaat zien wat voor mooie hobby dit is, en dat veel hobbyisten wel heel erg serieus omgaan met hun dieren, en hun dieren dus niet mishandelen/verwaarlozen.
loefah

Waardering: 2
ID: 7173

Berichtdoor speerbeer » 21 mei 2013 09:45

Inmiddels is er al iemand naar voren gestapt die bij de opnamen was en ook achter de schermen is geweest. Deze persoon weet de "verklaringen" van RTL te ontkrachten en is ook met zijn verhaal naar het NVWA gegaan. Hopelijk levert dit wat op.

Wat mij gisteren in ieder geval opviel tijdens het zappen: een reclame voor de volgende aflevering killer karaoke en ........ helemaal geen beeldmateriaal waar dieren in voorkwamen. Kan toeval zijn, of er is snel gewerkt aan een nieuwe reclame om een nieuwe stortvloed aan kritiek te voorkomen.
I started out with nothing and I still have most of it

http://www.RepLife.nl

http://www.RepTech.nl
speerbeer

Waardering: 3
ID: 1567

Berichtdoor ShadowBumble » 21 mei 2013 10:11

speerbeer schreef:Inmiddels is er al iemand naar voren gestapt die bij de opnamen was en ook achter de schermen is geweest. Deze persoon weet de "verklaringen" van RTL te ontkrachten en is ook met zijn verhaal naar het NVWA gegaan. Hopelijk levert dit wat op.

Waar heb je dat vandaan ?
1.1.0 Pogona henrylawsoni ( Vermithrax & Archonae )
ShadowBumble

ID: 9591

Berichtdoor speerbeer » 21 mei 2013 11:00

De persoon in kwestie wenst nog even anoniem te blijven ivm contractuele verplichtingen, maar op de "Boycot Killer Karaoke" facebook pagina is er al eea over te vinden.

Hieronder het bericht dat op de facebook pagina geplaatst is, voor diegene die het daar niet kunnen vinden. Deze persoon heeft zichzelf wel kenbaar gemaakt naar het NVWA en diverse instanties/partijen in Den Haag zoals ik het begrepen heb.

Ik kon je niet eerder schrijven, maar heb nu de tijd om er voor te gaan zitten. Van al die speculaties op internet wordt ik echt niet goed. Ik zal even precies uit de doeken doen hoe die vork echt in de steel zit om alle onduidelijkheden voor eens en voor altijd weg te nemen bij iedereen. Er zijn in totaal 6 opname dagen geweest, waarvan ik bij 1 opname dag aanwezig ben geweest, zowel in de studio als achter de coulissen. Hierdoor weet ik ook dat de eigenaar van de dieren wel degelijk geld gekregen heeft, dit bedrag zit om en nabij de 2000 euro. De kamer waar de eigenaar heeft moeten wachten met zijn dieren was verwarmd en vrij van tocht. In deze kamer bevonden zich de slangen en de grote padden. Ze hadden 1 klein terrarium bij waar 11 kleine boa's in verbleven. De rattenslangen zaten in een soort van plastic hoge vuilnisemmer met deksel. De grote tijgerpython was een slang van 5 meter en woog 80 kilo en lag in een grote bench samen met een kleinere albino python van ongeveer 2 meter. Achter de coulissen stond een enorme grote zwarte teil waar 3 steuren in zaten. De eigenaren van deze vissen waren de watertank aan het vullen en ik stak mijn hand in deze waterbak. Het voelde koud aan, en het bleek rond een temperatuur van 16 graden te liggen. Achter de coulissen zaten er al ijsblokjes in en net voordat de show begon gooide ze daar nog meer ijsblokjes in. Dit waren dus ECHTE ijsblokjes en niet zoals RTL beweert plastic ijsblokjes. Ook beweert RTL nu dat de watertemperatuur 22 graden was maar dit is echter niet waar en is dus een leugen. Ik betreur het ten zeerste dat de eigenaar hier niet op ingegrepen heeft, maar in mijn opinie denkt hij alleen aan het geld. Ook beweert RTL dat de slangen maar 2 minuten in het water hebben gelegen maar ook dit is absoluut niet waar, want achter de coulissen werden de slangen 1 voor 1 uit de bak gehaald. De grote tijgerpython werd in een plunjezak gedaan en weggedragen. 's Avonds heeft er nog een opname plaatsgevonden toen wij al weg waren, alleen dit keer met bekende Nederlanders, dus de slangen werden opnieuw blootgesteld aan het water en alle ontberingen daaromtrent. Ik weet niet of er de overige 5 dagen nog optredens met de slangen zijn geweest. Wel weet ik dat de eigenaar met de slangen alle opname dagen aanwezig is geweest. Ik hoop dat je nu een beter beeld hebt gekregen hoe het nu daadwerkelijk in elkaar zit. Ik kan mezelf helaas niet bekend maken, omdat ik een contract heb moeten tekenen dat loopt tot het einde van het programma. Toch wil ik wat licht laten schijnen op dit geheel omdat ik net als jullie vind dat dit niet kan.
I started out with nothing and I still have most of it

http://www.RepLife.nl

http://www.RepTech.nl
speerbeer

Waardering: 3
ID: 1567

Berichtdoor ShadowBumble » 21 mei 2013 12:09

speerbeer schreef:De persoon in kwestie wenst nog even anoniem te blijven ivm contractuele verplichtingen, maar op de "Boycot Killer Karaoke" facebook pagina is er al eea over te vinden.

Hieronder het bericht dat op de facebook pagina geplaatst is, voor diegene die het daar niet kunnen vinden. Deze persoon heeft zichzelf wel kenbaar gemaakt naar het NVWA en diverse instanties/partijen in Den Haag zoals ik het begrepen heb.

Thanks zal misschien toch maar even een facebook account aanmaken voor dit soort fratsen :D
1.1.0 Pogona henrylawsoni ( Vermithrax & Archonae )
ShadowBumble

ID: 9591

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws