De persoon in kwestie wenst nog even anoniem te blijven ivm contractuele verplichtingen, maar op de "Boycot Killer Karaoke" facebook pagina is er al eea over te vinden.
Hieronder het bericht dat op de facebook pagina geplaatst is, voor diegene die het daar niet kunnen vinden. Deze persoon heeft zichzelf wel kenbaar gemaakt naar het NVWA en diverse instanties/partijen in Den Haag zoals ik het begrepen heb.
Ik kon je niet eerder schrijven, maar heb nu de tijd om er voor te gaan zitten. Van al die speculaties op internet wordt ik echt niet goed. Ik zal even precies uit de doeken doen hoe die vork echt in de steel zit om alle onduidelijkheden voor eens en voor altijd weg te nemen bij iedereen. Er zijn in totaal 6 opname dagen geweest, waarvan ik bij 1 opname dag aanwezig ben geweest, zowel in de studio als achter de coulissen. Hierdoor weet ik ook dat de eigenaar van de dieren wel degelijk geld gekregen heeft, dit bedrag zit om en nabij de 2000 euro. De kamer waar de eigenaar heeft moeten wachten met zijn dieren was verwarmd en vrij van tocht. In deze kamer bevonden zich de slangen en de grote padden. Ze hadden 1 klein terrarium bij waar 11 kleine boa's in verbleven. De rattenslangen zaten in een soort van plastic hoge vuilnisemmer met deksel. De grote tijgerpython was een slang van 5 meter en woog 80 kilo en lag in een grote bench samen met een kleinere albino python van ongeveer 2 meter. Achter de coulissen stond een enorme grote zwarte teil waar 3 steuren in zaten. De eigenaren van deze vissen waren de watertank aan het vullen en ik stak mijn hand in deze waterbak. Het voelde koud aan, en het bleek rond een temperatuur van 16 graden te liggen. Achter de coulissen zaten er al ijsblokjes in en net voordat de show begon gooide ze daar nog meer ijsblokjes in. Dit waren dus ECHTE ijsblokjes en niet zoals RTL beweert plastic ijsblokjes. Ook beweert RTL nu dat de watertemperatuur 22 graden was maar dit is echter niet waar en is dus een leugen. Ik betreur het ten zeerste dat de eigenaar hier niet op ingegrepen heeft, maar in mijn opinie denkt hij alleen aan het geld. Ook beweert RTL dat de slangen maar 2 minuten in het water hebben gelegen maar ook dit is absoluut niet waar, want achter de coulissen werden de slangen 1 voor 1 uit de bak gehaald. De grote tijgerpython werd in een plunjezak gedaan en weggedragen. 's Avonds heeft er nog een opname plaatsgevonden toen wij al weg waren, alleen dit keer met bekende Nederlanders, dus de slangen werden opnieuw blootgesteld aan het water en alle ontberingen daaromtrent. Ik weet niet of er de overige 5 dagen nog optredens met de slangen zijn geweest. Wel weet ik dat de eigenaar met de slangen alle opname dagen aanwezig is geweest. Ik hoop dat je nu een beter beeld hebt gekregen hoe het nu daadwerkelijk in elkaar zit. Ik kan mezelf helaas niet bekend maken, omdat ik een contract heb moeten tekenen dat loopt tot het einde van het programma. Toch wil ik wat licht laten schijnen op dit geheel omdat ik net als jullie vind dat dit niet kan.