Killer karaoke RTL mishandeld slangen!

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: Killer karaoke RTL mishandeld slangen!

Berichtdoor Jan Paul » 15 mei 2013 11:58

ShadowBumble schreef:
Jan Paul schreef:Er is een aardig actie gaande op fb, ook Freek Vonk zal hierover zijn mening geven zodra de uitzending geweest is. Denk dat deze slang nog een lange staart gaat krijgen voor rtl die dit met voorbedachte rade hebben doorgezet tegen beter weten in en zoals ze zelf beamen is het dierenleed niet van belang zolang de kijkcijfers maar hoog genoeg zijn.......

Hier kijk ik wel heel erg naar uit. Ben heel benieuwd naar zijn mening hierin.

Jan Paul schreef:Reactie van iemand van Zodiac TV:

""Ik bedoelde het zoals ik het schreef... Die mensen van die slangen wisten prima wat ze deden... En wat ik belangrijk vind is het of het goede televisie oplevert... En jij vind het 'leed' van de slangen erg... Dus het ligt eraan wat je belangrijker vind... Maar het gaat prima met die slangen... Don't worry

ja wat is goede televisie... Als je naar de entertainment waarde kijkt wel... Het is niet echt een programma waar je iets zinnigs leert... Ofzo maar goed de kijkcijfers zullen het uitwijzen of het goed scoort... Ik begrijp dat jij niet gaat kijken ;)

Nou laat ik het zo zeggen... Of het zielig is voor die beesten daar verschilt dan onze mening.. Het enige dat ik weet is dat mijn collega's of de eigenaren van die slangen iets zouden doen wat of dier of kandidaat in gevaar zou brengen

Reactie op facebook screenshotten en bewaren hij geeft gewoon open en bloot toe dat het welzijn van de dieren van minder belang vind dan de kijkcijfers onder het motto van goede televisie. Waarin hij eigenlijk verkapt aangeeft ja wisten we en intresseerd ons niet.

Dit wisten ze ook, voor zover hebben ze minimaal met ruim 20 hobbyisten contact gehad die hen allen zeiden dat het krankzinnig idee was en daar absoluut niet aan wilden meewerken. Toch hebben ze iemand gevonden die hier wel toe bereid was, Marcel verbeek.

Het is bizar dat zoiets nog kan!
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Land: Nederland

Berichtdoor ShadowBumble » 15 mei 2013 12:06

Jan Paul schreef:Dit wisten ze ook, voor zover hebben ze minimaal met ruim 20 hobbyisten contact gehad die hen allen zeiden dat het krankzinnig idee was en daar absoluut niet aan wilden meewerken. Toch hebben ze iemand gevonden die hier wel toe bereid was, Marcel verbeek.

Sja die Marcel Verbeek komt nou ook niet echt over als een helder licht, als je die filmpjes over hem bekijkt en zijn websites met kinderfeestjes enz enz.

JP kan me trouwens ook niet aanmelden bij de "Facebook link" want ik vermijd het al jaren een facebook account aan te maken en dat wil ik graag "nog" zo lang mogelijk zo houden ;) dus ik steun je vanuit de zijlijn !
1.1.0 Pogona henrylawsoni ( Vermithrax & Archonae )
ShadowBumble

Waardering: 0
ID: 9591

Berichtdoor Jesse Willems » 15 mei 2013 12:09

Je kunt ook een klacht indienen bij NVWA. Link staat in het begin van dit topic!

0.1.0 Pogona vitticeps
2.3.0 Hemidactylus frenatus
1.1 Eurydactylodes agricolae
1.0 Rhacodactylus leachianus

1.1 Parabuthus transvaalicus
0.0.6 Heterometrus longimanus
0.1 Hadogenes paucidens
0.1 Deroplatys lobata
Jesse Willems

ID: 8084

Berichtdoor Albertjan » 15 mei 2013 12:10

Ik heb de link naar het klachtenformulier ook maar even op hun facebookpagina gezet
Albertjan

Waardering: 1
ID: 3728

Berichtdoor ShadowBumble » 15 mei 2013 12:10

Jesse Willems schreef:Je kunt ook een klacht indienen bij NVWA. Link staat in het begin van dit topic!

Das uiteraard al lang gebeurt ;)
1.1.0 Pogona henrylawsoni ( Vermithrax & Archonae )
ShadowBumble

ID: 9591

Berichtdoor slis010 » 15 mei 2013 12:12

gedaan echt triest gewoon
slis010

Heeft bedankt: 2
ID: 4780

Berichtdoor Jan Paul » 15 mei 2013 13:01

ShadowBumble schreef:
Jan Paul schreef:Dit wisten ze ook, voor zover hebben ze minimaal met ruim 20 hobbyisten contact gehad die hen allen zeiden dat het krankzinnig idee was en daar absoluut niet aan wilden meewerken. Toch hebben ze iemand gevonden die hier wel toe bereid was, Marcel verbeek.

Sja die Marcel Verbeek komt nou ook niet echt over als een helder licht, als je die filmpjes over hem bekijkt en zijn websites met kinderfeestjes enz enz.

JP kan me trouwens ook niet aanmelden bij de "Facebook link" want ik vermijd het al jaren een facebook account aan te maken en dat wil ik graag "nog" zo lang mogelijk zo houden ;) dus ik steun je vanuit de zijlijn !

Dat zei ik ook jarenlang, tot ik er wel mee begon en ging een wereld open ;-) Ik gebruik het dus ook puur en alleen voor de hobby (Absoluut niet prive) en om bij te leren, op FB zit iedereen en is internationaal. Voor mij eindelijk een medium waar ik echt het gevoel heb dat ik iets deel/geef en ook terugkrijgt, niet alleen geven. Misschien kom ik lullig over nu, maar ben ook maar hobbyist en wil ook nog steeds leren. Dat laatste doe ik niet meer op fora...... Tegenwoordig heb je ook daar overal discussie plekken waar iedereen samenkomt, vergelijkbaar met fora.

Nee op het moment dat iemand kinderen de ratel van een levende ratelslang laten voelen ben je niet lekker bezig.
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
ID: 1946

Berichtdoor Suske » 15 mei 2013 13:39

Toch is onze Marcel Verbeek wel begaan met z'n beestjes.
Als je bij hem een paar diertjes besteld die beginnen met de naam Crotalus, dan stuurt hij die niet op als de temperatuur onder de 10 graden is.

Ik vraag me alleen af hoe hij die beestjes op stuurt; in een bubbeltjesenvelop misschien?
Veel aparter kan ongeveer niet voor €13,50.
Levensmotto's

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Suske

ID: 8354

Berichtdoor steve01 » 15 mei 2013 14:18

Iemand al een simpele melding gedaan bij de dierenbescherming ? Bel even met 144 en meld dat men slangen in ijswater doet. Hoe meer meldingen hoe beter.. http://www.dierenbescherming.nl/contact ... shandeling
www.reptiNatura.nl voor een leuke beurs!
steve01

ID: 6141

Berichtdoor GerritH » 15 mei 2013 14:25

Vanuit DIBEVO en PVH zijn er plannen om een kort geding aan te spannen met als doel verbod op de uitzending en verbod op het voorstukje.
We moeten nog even kijken hoe we dat financieel gaan regelen omdat bij het aanspannen van een kort geding een advocaat verplicht is.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Berichtdoor Suske » 15 mei 2013 14:58

Het is niet mogelijk om bij 144 een melding te doen.
Ze vragen eerst of je er zelf bij bent geweest, waar de dieren nu zijn etc.

Maar ze hebben me wel verteld dat alles wat op televisie word uitgezonden wel gevolgd word en dat er dan iets mee kan gebeuren.
En tussen neus en lippen door vertelde ze me dat ze wist waar het over ging en dat er al mensen mee aan de gang zijn.
Levensmotto's

Suske

Berichtdoor Suske » 15 mei 2013 15:00

Ik denk, in dit geval, dat als er een potje gemaakt word samen met de Facebookpagina 'Boycot Killer Karaoke' dat er best wel wat begunstigers zullen zijn om een advocaat mee te sponsoren.
Levensmotto's

Suske

Berichtdoor Dee-v » 15 mei 2013 15:19

REACTIE!!! :

Mijnheer van Keulen,

Naar aanleiding van het TV programma Killer Karaoke van RTL5 heeft de NVWA verschillende meldingen gekregen van dierenmishandeling. In het programma wordt een act opgevoerd met levende slangen. Naar aanleiding van de meldingen stelt de NVWA een nader onderzoek in. We bekijken welke overtredingen er gepleegd worden m.b.t. de Flora-en faunawet en de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Een en ander wordt besproken met het Openbaar Ministerie en de Bestuursrechtelijke autoriteit van het Ministerie van Economische zaken. Doel is om passende maatregelen te nemen, waarbij bescherming van de slangen in alle opzichten vooraan staat.
Zodra het onderzoek is afgerond zal de NVWA daarover berichten.

Ik dank u dat u de moeite heeft genomen om de NVWA op deze zaak te attenderen.

Carla Aponno
Afdelingshoofd Klantcontactcentrum NVWA

........................................................................
Divisie Klantcontact & Dienstverlening
Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit
Catharijnesingel 59 | 3511 GG | Utrecht
Postbus 43006 | 3540 AA | Utrecht
Dee-v

ID: 7911

Berichtdoor RemRoof » 15 mei 2013 15:20

Net bericht ontvangen van de NVWA. Zij geven daarbij aan verschillende meldingen gehad te hebben. Daarom nemen zij de zaak nu in onderzoek.

Dit is nog eens een snelle overheid! Top!

een kleine quote:

"Naar aanleiding van het TV programma Killer Karaoke van RTL5 heeft de NVWA verschillende meldingen gekregen van dierenmishandeling. In het programma wordt een act opgevoerd met levende slangen. Naar aanleiding van de meldingen stelt de NVWA een nader onderzoek in. ..."

RemRoof
RemRoof

ID: 2455

Berichtdoor spasz » 15 mei 2013 15:26

Wanneer zou dit dan eigenlijk uitgezonden gaan worden? Ofja ik heb er nog helemaal niet naar gekeken zo'n dom programma, maar omdat er overal staat nog proberen te verbieden uit te zenden. Wanneer zou dit begonnen zijn?
1.1 Eurydactylodes Agricolae
1.0 Pogona Vitticeps
1.0 Varanus Acanthurus
spasz

ID: 7608

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws