Ik wou dat veel handelaren ook gewoon eens die grijze hersencellen gaan gebruiken, het is niet eens winstgevend en brengt zoals je hier ziet alleen maar bakken vol ellende. Ik heb zelf een volwassen Dwerg koppel zitten wel naar alle eisen, zijn prima te houden maar absoluut niet voor iedereen. Heb je de ruimte, voldoe je aan alle andere factoren zijn het de meest simpele dieren die er zijn binnen de hobby. Omkijken heb je er niet naar, zijn nooit ziek etc etc......
Oke, allereerst gaaf dat je ze hebt (serieus), en geweldig dat jij ze de juiste verzorging kan bieden.
Daaruit begrijp ik dus dat je ze goed kunt houden, mits je de juiste voeding etc. voorziet (moet goed kunnen) en leefomstandigheden?
Maar je hebt een dwerg koppel zitten, blijven die veel kleiner dan een gangbare krokodil of alligator?
En zou jou ook de groter wordende soorten goed kunnen verzorgen op volwassen leeftijd denk je (niet aanvallend bedoeld ofzo)?
Verders, moet gewoon een vergunnig voor komen, net als met gifslangen.
Inderdaad, daar ben ik ook wel een voorstander van.
Maar als medehobbyist zijnde moet je toch ook wel weten om zo op tv te komen ook niet echt vruchten zal afwerpen, kun je bijna om de tafel met pvdd of db. Als het aan hen ligt gaan de gifkikkers ook, wat een pech, hobby weg.
Die leuke kikkers mogen natuurlijk niet weg.
Maar ik begrijp je punt, er moeten dan ook mensen meebeslissen die genoeg afweten van de hobby om goed te kunnen afwegen welke dieren wel/niet een vergunning vereisen.
Als je het puur vanuit economisch standpunt bekijkt denk ik dat vooral nu niet de tijd is de dierhandel in te perken.
Maar wat ze naar mijn mening wel mogen doen is eens wat meer investeren in de dierenzorg in nederland. Er is geen geld voor, lijkt me stug. In de Verenigde Staten hebben ze torenhoge schulden, maar de dierenzorg is daar een stuk beter geregeld dan bij ons.
Wij kunnen hier echt nog wel wat missen.
Mensen en dieren hebben nou eenmaal zorg en welzijn nodig, en dat kost veel geld. Maar je voorkomt er een hoop leed mee.
Fatsoenlijke opvang en goede voorlichting horen daar ook bij, vind ik.