Het gaat er vooral om dat:
1: Dit soort filmpjes is alleen maar grotere stap naar geheel verbod en dan blijft het niet bij alleen dit soort, en waar legt men de grens?
2: Deze dieren zijn zo goedkoop dat dit vooral interessant is voor onze hobby verwoestende impuls aankopers en dier goedkoop, hok goedkoop (In meeste gevallen).
3: Vinger word gewezen in film naar het feit dat het te bizar voor woorden is dat dit zomaar mag, maar degene die zo stom zijn dit voor appel en ei hierheen te halen zijn deze meneer zijn collega's. Dit is gewoon krom al heeft hij ook deels gelijk..... Maar niet in een film!
Punt is waar ik me kwaad om maak dat juist hij als mede hobbyist zijnde niet even verder nadenkt juist in deze tijden want dit probleem is al 40 jaar gaande, eens in de zoveel tijd is het weer zover. Ligt de beurs vol met kaaimannetjes en dit ook zo met weet ik hoeveel andere soorten, snap dat je er best moe van word. Wat denk je van mij! Maar dit is niet de oplossing, je verkloot hier alleen maar indirect je eigen hobby mee, maar vooral dat van andere hobbyisten. Net als die verdomde importeurs, ze weten donders goed waar dit toe lijd! En de aanbieders op beursen daarbij, of zijn ze nou echt zo dom om niet te begrijpen dat ze het hiermee ook voor zichzelf verkloten?!
Want waar legt de leek de grens??? Denkt ie nou serieus dat het dan bij een verbod op kaaimannetjes blijft? Word het gelijk alle, grote wurgers ook, Varanen, gifslangen, gifkikkers (Want staat toch gif voor) en gebeurd dit niet word het er ook niet beter op. Juist hij zou gewoon beter moeten weten