StevenV schreef:een raaf zul je normaal hier niet tegen komen. Die zijn hier toch wel zeldzaam geworden.
Vroeger (maar dan heb ik het echt over vroeger, over de middeleeuwen), dan vond je deze hier meer terug, dit door het mensen en dergelijke op te spietsen op een toren van kastelen en dergelijk. Raven zijn grotendeels aas eters, en die lijken trokken hun aan.
Maar dit heb je nu niet meer (gelukkig maar), maar daar mij zijn ook de raven wat verdwenen.
Jan Paul schreef:StevenV schreef:een raaf zul je normaal hier niet tegen komen. Die zijn hier toch wel zeldzaam geworden.
Vroeger (maar dan heb ik het echt over vroeger, over de middeleeuwen), dan vond je deze hier meer terug, dit door het mensen en dergelijke op te spietsen op een toren van kastelen en dergelijk. Raven zijn grotendeels aas eters, en die lijken trokken hun aan.
Maar dit heb je nu niet meer (gelukkig maar), maar daar mij zijn ook de raven wat verdwenen.
Raven zijn momenteel aardig aan het terugkomen, zelfs hier bij de kust zijn alweer excemplaren gesignaleerd, ook de Europese Zeearend zie ik hier geregeld. Maar buiten dit zullen deze idd meer afhangen van de mens en zijn afval tegenwoordig en dus niet in aantallen sterk gaan groeien denk ik, al is het aanpassingsvermogen van juist deze ongeveer meest intelligente vogel die er is enorm groot, de kans is dus best groot dat deze dat wel gaat doen (Al denk ik persoonlijk van niet, maar zeg nooit NOOIT). Er zijn nog weinig prooidieren, vossen lopen hier niet voor niks door het dorp (Daar merk ik het aan vooral), had hier gister toevallig nog een discussie over en dat de vos in aantal aan het toenemen was volgens deze persoon...... Ik denk juist andersom, ik zie weinig vossenkeutels nog in het bos zelf of sporen, maar veel langs de randen van het dorp en zelfs op straat, er zijn gewoon geen prooidieren meer en dat is de reden waarom er meer vossen gezien worden. Ze komen nu waar mensen leven om aan vreten te komen, fazanten sterven sowieso allemaal langzaam uit maar die horen hier ook niet (Zijn uitheems) en konijnen is helemaal einde oefening op wat afgelegen populaties na die geen contact hebben/krijgen met andere. Maar ook heb ik gehoord van resistente konijnen voor het myxomatose virus.... Maar helaas ook veel last van hoge concentratie inteelt.
Martijn schreef:Er is (of was) een ziekte die de konijnenpopulatie op bepaalde plaatsen bijna geheel heeft doen verdwijnen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 76 gasten