Brekend: Petitie voor slangenverbod Marktplaats (update 7)

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: Brekend: Petitie voor slangenverbod Marktplaats (update

Berichtdoor DarkDevil » 10 apr 2012 22:33

dat klinkt wel interesant gerrit zou er misschien een topic geopend kunnen worden waarin jij persoonlijk uitlegt hoe en wat met Lacerta of misschien een link naar de site waar het er precies opstaat? ;)

alvast bedankt :)
DarkDevil

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Land: Nederland

Berichtdoor Robvvliet » 10 apr 2012 23:03

voormalig webdesigner hier, wil graag meehelpen. Op het moment ook werkeloos dus ik kan er alle tijd in stoppen ;)
Robvvliet

Waardering: 0
ID: 6373

Berichtdoor DarkDevil » 10 apr 2012 23:14

bericht door:

Jeannet Zwiers Geplaatst op dinsdag, 10-04-12 21:53
Eindelijk stopt het, marktplaats moet met regels komen. Want Bleker heeft dit vanavond bekend gemaakt in de uitzending 1 vandaag. Hij stuurt een lijst welke dieren wel en niet verhandele mogen worden en daarmee is de kous af.

Dus petetie geslaagd.....................Geweldig!

freedom voor alle dieren!

.
Bron

zou mooi zijn als het hier lekker bij blijft :D alleen MP opruimen :)

hopelijk mogen baardjes ook niet meer verhandeld worden zou ook een hoop leed schelen ^.^

maarja de vraag is is dit werkelijk wat ze doen of is dit weer iets wat iemand denkt te horen?

EDIT: eventjes het bericht in quote gezet, dat staat wat netter :)
DarkDevil

Waardering: 1
ID: 4522

Brekend: Petitie voor slangenverbod Marktplaats (update 7)

Berichtdoor Noobske » 11 apr 2012 04:45

Mja maar zoals GerritH al zegt, als er een lijst komt dan zal dit niet alleen voor MP zal zijn. We moeten niet te snel juichen
Mijn dieren:
1.0 Salvator merianae sp. (Blauwe teju) - 2,5m x 1m x 1m (LxBxH)
1.0 Varanus salvator komaini (Zwarte Watervaraan) - 2,5m x 1,1m x 1,85m (LxBxH)
1.1.2 Gekko gecko (Tokeh gekko) - 70cm x 50cm x 1,25m (LxBxH)
1.0 Boa imperator - 100cm x 50cm x 50cm (LxBxH)
1.0 Heterodon nasicus (Westelijke Haakneusslang) - 30cm x 20cm x 30cm (LxBxH)
Noobske

Waardering: 7
Heeft bedankt: 17
ID: 5818

Berichtdoor anneke » 11 apr 2012 06:26

Nu maar afwachten welke dieren op de lijst voor MP staan.......en of deze, omdat ze niet verhandeld kunnen worden, niet uitgezet gaan worden in de natuur, wat ,in sommige gevallen, weer tot ¨natuur vervuiling¨ kan leiden waar dan de P.vd D. weer over kan klagen.
Of zie ik het nu verkeerd.
anneke

ID: 2894

Berichtdoor GerritH » 11 apr 2012 07:39

Sorry het is wettelijk niet mogelijk om alleen voor Marktplaats een verbodslijst te maken (dat kan alleen Marktplaats zelf).
De verbodslijst als die er komt geldt dus voor alle handel in de desbetreffende soort en is dus effectief het einde van de hobby voor die soort.
Dus ik zou hier helemaal niet blij mee zijn.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Berichtdoor JosvdB » 11 apr 2012 07:57

Ik ben gedesinteresseerd om lid te worden van Lacerta, kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud? Lidmaadschap, clubdagen, tijdschrift, ofzo?

Overigens wacht ik de lijst even af voor ik me te druk ga maken. Als de lijst enkel soorten als gifslangen en krokodilachtigen bevat ben ik hier wel voorstander van, niet negatief bedoeld richting JP en anderen maar ik vind dit geen soorten voor particulieren, voor elk verantwoord gehouden dier zijn er honderden onverantwoord gehouden dieren.
JosvdB

ID: 5835

Berichtdoor renske » 11 apr 2012 08:02

JosvdB schreef:Ik ben gedesinteresseerd om lid te worden van Lacerta, kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud? Lidmaadschap, clubdagen, tijdschrift, ofzo?

Overigens wacht ik de lijst even af voor ik me te druk ga maken. Als de lijst enkel soorten als gifslangen en krokodilachtigen bevat ben ik hier wel voorstander van, niet negatief bedoeld richting JP en anderen maar ik vind dit geen soorten voor particulieren, voor elk verantwoord gehouden dier zijn er honderden onverantwoord gehouden dieren.

Probleem is dat de lijst niet met verboden dieren komt te staan, maat toegestane dieren. Dat betekend denk ik ook dat dieren zoals onze hypsilurus dus verboden worden en andere wat onbekendere soorten. Dan houd je dus alleen dieren als baardagamen, luipaardgekkos en rattenslangen over. Dat is waar ik bang voor ben. Dus word een groot ellende verhaal. En juist dierenleed...
renske

Waardering: 15
Heeft bedankt: 4
ID: 3165

Berichtdoor GerritH » 11 apr 2012 08:16

Lid worden van lacerta kost het eerste jaar meen ik 25 euro en de volgende jaren 32 (bij automatische afschrijving) (http://www.lacerta.nl)
Daarvoor krijg je;
6 full color Nederlandstalige uitgaven over reptielen van ongeveer 40 pagina's
(meestal zijn twee nummers bijeengevoegd tot een dubbelnummer/ special en ploft er dus 5 keer per jaar iets op de mat, waarvan 1 maal iets zwaars)
Een vertegenwoordiging in het PVH (werkgroep reptielen en amfibieën) (op dit moment ben ik dat)
Een vertegenwoordiging de koepel (SATO)
De mogelijkheid om je voor je hobby en voor de vereniging in te zetten; als je iets wilt organiseren kan de vereniging daar zeker bij helpen.
Incidenteel kunnen we ook mensen die maar weinig nakweek aan te bieden helpen tafelruimte bij de Lacertastand geven.
Eenmaal per jaar de ALV met interessante lezingen en beperkt verkoop van nakweek.

Gerrit

PS hieronder de RDA positieflijst (deze is niet ernstig, want samengesteld oor de werkgroep R en A van het PVH.
http://www.rda.nl/home/files/rda_2006_10.pdf
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Berichtdoor Noobske » 11 apr 2012 09:14

Heb me aangemeld bij Lacerta, kan altijd van pas komen en voor het geld hoef je het niet te laten.
Mijn dieren:
1.0 Salvator merianae sp. (Blauwe teju) - 2,5m x 1m x 1m (LxBxH)
1.0 Varanus salvator komaini (Zwarte Watervaraan) - 2,5m x 1,1m x 1,85m (LxBxH)
1.1.2 Gekko gecko (Tokeh gekko) - 70cm x 50cm x 1,25m (LxBxH)
1.0 Boa imperator - 100cm x 50cm x 50cm (LxBxH)
1.0 Heterodon nasicus (Westelijke Haakneusslang) - 30cm x 20cm x 30cm (LxBxH)
Noobske

Waardering: 7
Heeft bedankt: 17
ID: 5818

Berichtdoor GerritH » 11 apr 2012 09:27

Noobske schreef:Heb me aangemeld bij Lacerta, kan altijd van pas komen en voor het geld hoef je het niet te laten.

klopt en het is nog leuk ook.
Als je in de buurt van een werkgroep woont kun je ook nog (meestal gratis) naar de lezingen.
als je niet in de buurt woont natuurlijk ook maar dan is het zo'n stuk rijden :mrgreen:

Gerrit
GerritH

Berichtdoor BeeMeR » 11 apr 2012 10:00

JosvdB schreef:Ik ben gedesinteresseerd om lid te worden van Lacerta, kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoud? Lidmaadschap, clubdagen, tijdschrift, ofzo?

Sorry, maar dat is niet alleen met gifslangen en krokodilachtigen hoor. Veel van de gewonere soorten worden ook slecht gehouden en gekweekt. Dat er iets moet gebeuren om bv het overschot aan baardjes en de handel in echt te gekke dieren (die echt niet privé kunnen gehouden worden bedoel ik) in te binden kan ik begrijpen, maar vrees dat het er weer over gaat zijn en ze ineens alles gaan proberen verbieden.
Collectie :
1.1 Python Regius wildkleur, nakweek 05/2012
1.1 Morelia viridis Biak
1.1 Boa constrictor constrictor (Surinaamse roodstaart)
1.0 Morelia spilota Cheynei
1.0 Python molurus bivittatus

1.0 Pogona vitticeps
1.0 Chaemeleo calyptratus
0.0.1 Hottentotta hottentotta
0.0.1 Hetrometrus spinifer

80-tal vogelspinnen
BeeMeR

Heeft bedankt: 4
ID: 5341
Land: België

Berichtdoor Jan Paul » 11 apr 2012 10:11

Eens even rustig over na zitten denken en heb wel aardig wat vragen voor mezelf wat de praktijk vooral zal moeten uitwijzen, maar ik deel ze even met jullie puur om misschien ook op deze gedachte te komen?

Allereerst en zal gewoon eerlijk zijn, was ik altijd lid van Lacerta, na jaren lid geweest te zijn weet ik niet meer precies waarom ik er mee gestopt ben maar zal wel gewoon verveling ofzo zijn geweest/het nut er niet meer van inzien of weet ik wat nog meer, deed er gewoon weinig mee. Doet er ook verder weinig toe, wel is het zo dat deze een hoop kennis in huis hebben, al heel lang bestaan en hierdoor waarschijnlijk ook meeste inbreng hebben over wat er gaat gebeuren met onze hobby, mijn conclussie is dan ook: Ik word weer lid want geld is macht, en ik kies logisch gezien voor zoveel mogelijk zekerheid.

Dat het hier om Marktplaats gaat in dit topic is eigenlijk helemaal niet meer aan de orde, het probleem daar word ons probleem als dit doorgaat. Dus het best zou het zijn als er een nieuw topic word aangemaakt met een tekst die duidelijk is voor iedere imbeciel hier die bezig is met deze hobby, want naar mijn idee kijken de meeste niet eens. En moet je straks horen als het doorgezet word................. Iets waar ik me behoorlijk aan erger, die domheid, oogkleppen op en denken dat het wel weer overwaaid :evil:

Verders denk ik dat het heel duidelijk moet worden en dus ook voor hobbyisten met de hersencapiciteit van een cavia, wat er gaande is, wat we moeten doen en wie er meeste inbreng heeft om daar iets tegen te doen. Dan kom ik toch wederom uit op doelgroep lacerta, en hier promoten we de doelgroep niet mee, zie het maar als egoisme, en je hobby willen beschermen.

Een extra petitie is altijd goed, echter betwijvel ik of dit zo'n succes word.... Zie even marktplaats als voorbeeld en je weet wat gemiddelde herseninhoud is van de hobbyist, dus stel daar komen paar honderd handtekeningen op mag je blij zijn, wel kunnen we natuurlijk net als vroege vogels doet vals spelen. Want wat hun kunnen, kunnen wij beter. Echter ben ik geen radicaal denkend mens en kan ik helaas de woorden niet vinden hoe we dit het best kunnen opzetten...Maar ik denk dat er meer adverteerders zijn waarop we het dan moeten gooien vooral, dan radicaal denkende dierenbeschermers die meer leed veroorzaken dan goed doen, dus opzich met de goede reclame moet deze petitie een groter succes kunnen gaan worden (Want wie gebruikt MP niet, en wie vind ons land steeds minder vrij worden?). Dit is dan ook stukje praktijk, moeten we maar gaan zien maar is wel een extra strohalm voor de doelgroep lacerta mocht dit een succes blijken.....

We moeten dus allereerst een tekst bedenken die er inhakt, zo kort mogelijk is, en duidelijk met alles erin waarom we hier op tegen zijn. Begrijpelijk voor iedere zot in onze samenleving, en gezien mijn teksten wel vaker verkeerd worden opgevat ben ik dus niet het persoon die dit moet verzinnen.

Oftewel, met de goede inzet kunnen we denk ik nog aardig wat tegengas geven, maar dan zullen we daar toch echt eens mee moeten beginnen. Begin bij lacerta, aan de petitie gaan we nu werken.

Een vraag voor Gerrit, is er geen alternatief, denk dat vele het bijvoorbeeld nog aardig wat geld vinden en het boekje toch niet lezen of niet boeiend vinden? Niet voor mezelf, want dat boekje is eigenlijk enige wat ik wel mis... Maar gewoon dat je ook lid kan worden maar zonder deze uitgaves, snap je wat ik bedoel?
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
ID: 1946

Berichtdoor Jan Paul » 11 apr 2012 10:17

Dat is voor later, denk dat we nu wel iets anders aan ons hoofd hebben dan de puntjes op de I zetten. Ik snap je heel goed en begrijp je en zou er zelf dan ook voorstander van zijn dat hier eisen aan verbonden zijn, maar wel in proporties en hoeven dus niet degene die het wel goed doen de dupe van te worden. Want hoeveel honden/katten/cavia etc etc worden er ook niet fout gehouden, daarbij is de kans groter dat een hond een ander mens schade aanricht groter dan wel de croc of gifslang (Denk gifslang grotere kans gezien deze uitbraak gevoelig zijn).

Dus laten we even de belangrijke punten eerst zien, en het niet moeilijker maken dan het al is.

Jan Paul

Berichtdoor Jan Paul » 11 apr 2012 10:22

BeeMeR schreef:

Sorry, maar dat is niet alleen met gifslangen en krokodilachtigen hoor. Veel van de gewonere soorten worden ook slecht gehouden en gekweekt. Dat er iets moet gebeuren om bv het overschot aan baardjes en de handel in echt te gekke dieren (die echt niet privé kunnen gehouden worden bedoel ik) in te binden kan ik begrijpen, maar vrees dat het er weer over gaat zijn en ze ineens alles gaan proberen verbieden.

Punt is, zolang mensen bestaan zal er leed zijn onder dieren, of ze die nu houden in hokken of afknallen in de natuur. Of de leefomgeving van deze totaal vernietigen, leed zal er altijd zijn. Wil je dit niet meer zien moet je je aansluiten bij de Dierenbescherming, die kunnen niet logisch denken en uit hun denkwijze is het dan ook beter dat alles in hokjes "Humaan" word vernietigd, oftewel de gehaktmolen.................... Of dat iets oplost...

Bedoel dit niet persoonlijk, maar gewoon dat niet alles opgelost kan worden.

Jan Paul

Vorige

Keer terug naar Nieuws