Brekend: Petitie voor slangenverbod Marktplaats (update 7)

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: Brekend: Petitie voor slangenverbod Marktplaats (update)

Berichtdoor Martijn » 20 maart 2012 21:32

Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Berichtdoor Jan Paul » 20 maart 2012 21:57

tuurlijk bemoeien die klootzakken zich er tegenaan wij vermoorden namelijk schattige knaagdiertjes volgens hun -.-

en terecht dat MP het niet zomaar gaat lopen verbieden ^.^

Zijn de grootste hypocrieten idd, dragen wel lederen schoenen, mensen die op hen stemmen zijn straks zelf de dupe van hun eigen stem gezien een cavia aan een lijntje ook geen optie is uit het oogpunt van deze radicale partij, wassen zich wel met shampoo gemaakt voor 80% aan dierlijke vetten gefokt uit vleesindustrie de ze zelf boycotten etc etc. Gelukkig zijn er meer partijen, maar deze moeten wel op de hoogte gestelt worden van wat de consequenties worden/zijn van hun beperkt niet verder dan de neus nadenkende oplossingen. Maar het is ze weer gelukt onze hobby negatief neer te zetten, zal de uitzending eens gaan kijken al heb ik wel een idee hoe dit gaat.

Ik denk idd dat het geen slecht plan is om eens te gaan zien hoe en door wie het best een verkoop site in elkaar gezet kan worden die in onderhandeling van alle reptielen fora onderling word gedeeld. Ik snap dat forums liever niet samenwerken, maar zoals het nu gaat is het kiezen of delen. Een betere wereld ontstaat niet door egoisme, niet lullig bedoelt he, neem aan dat jullie allen wel begrijpen wat ik bedoel? ;-) Gaat er gewoon vooral om dat de grootste zot de site nog kan vinden, dus ook die met IQ van -20 en euuhhhhhhhhhhh, een lamp??????? Voor het raam kan toch ook?? Dat type zeg maar.... Dat type die wij sinds vandaag het liefst 100 meter diep weg graven, maar beter kunnen helpen ons leven iets minder zuur te maken, dus een site aanbieden. ik ga ff uitzending checken ;-)
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1946

Berichtdoor DarkDevil » 20 maart 2012 21:59

kunnen wij niet op 1 of andere manier een front vormen tegen deze kutpartij? of een delegatie sturen naar de 2e kamer als het erop aankomt?
DarkDevil

Waardering: 1
ID: 4522

Berichtdoor Jan Paul » 20 maart 2012 22:26

Zoals ik dus al zei, hoe bedoel je radicaal denkend?!! En dan nog mehelpen ook door die dieren juist te kopen, daar stimuleer je het alleen maar mee... Kwamen overigens geen reptielen in voor maar ging gewoon om alles wat leven is, ik denk wel dat dit helaas gaat lukken en dus markplaats hiermee stopt.

Gevolg is dan vrij simpel, meer dumpgevallen, meer leed en uiteindelijk worden wij hierop afgerekent. Dus een algeheel verbod...... Kunnen alle dieren masaal naar de slachtbank, lang leven dierenliefde.

En waar kun je tegen stemmen? Lijkt me ook wel handig......

Jan Paul

Berichtdoor DarkDevil » 20 maart 2012 22:27

Jan Paul schreef:Zoals ik dus al zei, hoe bedoel je radicaal denkend?!! En dan nog mehelpen ook door die dieren juist te kopen, daar stimuleer je het alleen maar mee... Kwamen overigens geen reptielen in voor maar ging gewoon om alles wat leven is, ik denk wel dat dit helaas gaat lukken en dus markplaats hiermee stopt.

Gevolg is dan vrij simpel, meer dumpgevallen, meer leed en uiteindelijk worden wij hierop afgerekent. Dus een algeheel verbod...... Kunnen alle dieren masaal naar de slachtbank, lang leven dierenliefde.

En waar kun je tegen stemmen? Lijkt me ook wel handig......

inderdaad een anti PvdD stem zou echt wel op zijn plaats zijn!

en daarom was ook mijn vraag kunnen wij niet een front tegen die aanstellers vormen?
(als het zo ver komt dat dit nodig is om alles overeind te houden)
DarkDevil

Berichtdoor MarcoG » 20 maart 2012 23:15

Je kan sowieso een algemene online petitie tegen die wet opstellen.
Deze verspreiden op allerlei fora die te maken hebben met dieren, als ook op marktplaats.

Verspreid hem onder boeren, kinderboerderijen, dierenwinkels, kleinschalige fokkers van reptielen, vogels, zoogdieren, exoten etc.
MarcoG

Waardering: 0
ID: 1336

Berichtdoor DarkDevil » 20 maart 2012 23:20

MarcoG schreef:Je kan sowieso een algemene online petitie tegen die wet opstellen.
Deze verspreiden op allerlei fora die te maken hebben met dieren, als ook op marktplaats.

Verspreid hem onder boeren, kinderboerderijen, dierenwinkels, kleinschalige fokkers van reptielen, vogels, zoogdieren, exoten etc.

dit is tegen die tijd dan zeker een gepaste actie en zal echt extreem veel handtekeningen opleveren ^.^ denk meer dan al die zielige PvdD activistjes die 0 hersencelletjes hebben XD
DarkDevil

Berichtdoor Tribo » 21 maart 2012 09:07

Als je het tegen die tijd doet is het al te laat! Het moet voor dat er een wetsvoorstel is opgesteld....
Tribo

ID: 1425

Berichtdoor DarkDevil » 21 maart 2012 10:09

Tribo schreef:Als je het tegen die tijd doet is het al te laat! Het moet voor dat er een wetsvoorstel is opgesteld....

misschien dan nu opstellen?
DarkDevil

Berichtdoor fanmm » 21 maart 2012 10:18

ik heb hier eigenlijk helemaal niet zoveel problemen mee als ik eerlijk ben! 80 procent van mp is luipaardgekko"s baardagamen en rattenslangen en die zullen het de eerste tijd zwaar krijgen en daarna denken mensen ook wel na voor ze een nest uitbroeden! plus de zeldzamere soorten raken kwekers zoiezo vaak kwijt via fora en via via !. en de wildvang word toch voornamelijk door via speciaalzaken verkocht . het is leuk op af en toe eens op marktplaats te kijken maar heel veel toegevoegde waarde heeft het nou ook niet kwa soorten meestal als je op prijs zoekt dan vind je zo'n 20 interesante advertentie's...

en ik vind dat dat overschot aan bovengenoemde soorten wel eens aangepakt mag worden (wat voornamelijk ook door MP komt)
fanmm

ID: 3186

Berichtdoor MarcoG » 21 maart 2012 10:32

fanmm schreef:ik heb hier eigenlijk helemaal niet zoveel problemen mee als ik eerlijk ben! 80 procent van mp is luipaardgekko"s baardagamen en rattenslangen en die zullen het de eerste tijd zwaar krijgen en daarna denken mensen ook wel na voor ze een nest uitbroeden! plus de zeldzamere soorten raken kwekers zoiezo vaak kwijt via fora en via via !. en de wildvang word toch voornamelijk door via speciaalzaken verkocht . het is leuk op af en toe eens op marktplaats te kijken maar heel veel toegevoegde waarde heeft het nou ook niet kwa soorten meestal als je op prijs zoekt dan vind je zo'n 20 interesante advertentie's...

en ik vind dat dat overschot aan bovengenoemde soorten wel eens aangepakt mag worden (wat voornamelijk ook door MP komt)

Hoe wel in gedachten, dat mochten ze marktplaats zo ver krijgen, ze alle on-line particuliere verkopen willen tegengaan, dus ook op fora zoals deze.
MarcoG

ID: 1336

Berichtdoor Jan Paul » 21 maart 2012 11:36

fanmm schreef:ik heb hier eigenlijk helemaal niet zoveel problemen mee als ik eerlijk ben! 80 procent van mp is luipaardgekko"s baardagamen en rattenslangen en die zullen het de eerste tijd zwaar krijgen en daarna denken mensen ook wel na voor ze een nest uitbroeden! plus de zeldzamere soorten raken kwekers zoiezo vaak kwijt via fora en via via !. en de wildvang word toch voornamelijk door via speciaalzaken verkocht . het is leuk op af en toe eens op marktplaats te kijken maar heel veel toegevoegde waarde heeft het nou ook niet kwa soorten meestal als je op prijs zoekt dan vind je zo'n 20 interesante advertentie's...

Ook even over nagedacht maar denk dat dit uiteindelijk wel zijn weg gaat vinden en misschien zelfs wel goed zal zijn, bedenk wel dat als deze aanbieders zich hier gaan melden en dus ieder in zijn eigen hoek. Krijgen wij als serieuze hobbyisten ook meer vat op de zaak, het is dus wel van belang dat er een betere verkoop site komt en vooral uitgebreider, maar wel doelgericht op reptielen. Ieder zijn eigen hobby en iedere hobby moet dit maar voor zichzelf gaan oplossen, willen ze verbetering zien. Net als Terraristik kun je dan ook een zwarte lijst gaan opstellen e.d., wat ik persoonlijk een goede zaak vind.

Dus laat ze de boel maar sluiten, ik denk dat het onze hobby alleen maar ten gunste komt.. En of wij ons heel druk moeten maken weet ik ook zo net niet, teveel dieren, teveel mensen die wel goed bezig zijn. Te duur om een verbod uit te voeren, te weinig opvang en zitten nu al vol. Bedoel, hoeveel honden en katten worden nog steeds verkeerd behandeld, kunnen ze wel op alles een verbod gooien. Dus ook dat zou niet zomaar gebeuren, daarbij heeft juist onze hobby ook een grote meerwaarde voor de toekomst. Er worden veel wildvang dieren geimporteerd oke, veel dieren die door deze handel sterven. Maar hadden deze niet sowieso gestorven?! Veel dieren komen tegenwoordig van farms, en deze kweken echt niet alleen voor onze hobby, veelal leder e.d. Ook worden er meer en meer nakweek dieren verhandeld, ik zie dat zeker niet als een probleem.

En misschien komen er wat wetjes/verplichtingen bij, voor het houden van gevaarlijke diersoorten zoals crocs of grote wurgslangen/gifslangen/ Gila's e.d.... Lekker boeiend, zorg je dat je hieraan voldoet en je zit alleen maar nog beter. Nu moet je zeggen tegen ieder die hier naar vraagt, ja dit mag iedereen gewoon houden. Dan heb je tenminste een degelijk antwoord, en degene die dit er niet voor over hebben zijn gelijk mooi uitgeselecteerd.

Zolang er maar goed over nagedacht word denk ik niet dat de vooruitgang zo slecht is, ik loop ook al jaren te zeiken op mp en hoe daar dieren worden verhandelt. Punt is alleen waar ik me erg zorgen om maak is het dumpgehalte...... Maar dat moeten we dan maar afwachten.

Jan Paul

Berichtdoor Morticia » 21 maart 2012 11:40

Wat mij betreft mogen ze de roofvogels verbieden. Deze dieren worden vaak in huis genomen zonder dat men er enige verstand van heeft. Denk maar aan de films als harry potter. Hoeveel mensen hebben toen niet ineens een sneeuwuil gekocht ?

Wat andere wilde vogels betreft, momenteel heb je voor valkenier zijnde een diploma nodig. 2 jaar training bij een ervaren valkenier. Ja dit weet ik, mijn moeder had een valkenier op der bruiloft. Deze valk bracht de ringen. En ik zat er serieus over na te denken....Maar heb gewoonweg de ruimte + het geld niet lol.

Ik vind, dat ze dit zowel met alle wilde vogels moeten doen, als eveneens de gifslangen. Gifslangen worden nu ook gehouden door onwetende mensen.....Niet iedereen natuurlijk. Maar ik vind wel dat je voor dat soort dieren moet kunnen aantonen dat je er daadwerkelijk goed en voorzichtig mee kan omgaan, en daarbij aan de richtlijnen van het dier kan voldoen.

Wat de gewone hobby betreft, ik vind dat je hier gewoon legaal mee bedreven moet zijn. Dat het gewoon mogelijk is om de zeldzaamste hagedissen te mogen kweken, of om te houden. Ook de gewone hagedis / slang. Zonder certificaat. En dat marktplaats gewoon de handel erin moet houden, afgezien van de andere dieren. Dus de roofvogels enzo.
-Deze dieren zijn momenteel in mijn bezit:

- 0.0.2 Testuedo hermanni boetgeri = griekse landschildpad

- 1.0.0 Siberian Husky reu genaamd Akira

- 0.2.0 Chinchilla's Sheba & Sira

- 0.0.5 Discussen
Morticia

ID: 2223

Berichtdoor Heretic » 21 maart 2012 12:14

Ik heb het gisteren even terug gekeken, en vanmorgen was het tehoren op 3fm bij Giel.

Ik vind het prachtig dat ze de vergelijking maken tussen een puppy en een ooievaar.

puppie's en kittens zouden eventueel gewoon kunnen blijven verkocht worden, want dit zijn immers al eeuwen huisdieren.
En een ooievaar hoort toch niet in een hokje waar ze niet kunnen vliegen.

Dus ze durven ook nog te beweren dat als iemand een hond koopt hij altijd goed verzorgd word.
AfbeeldingLid van de Vogelspinnenvereniging Nederland (VVN). Word ook lid.

Geleedpotigen:
2.4.16 Pandinus imperator (keizer schorpioen)
1.1.0 Pandinus cavimanus
0.0.5 Mesobuthus caucasius
1.0.0 Heterometrus spinifer
0.0.6 Rhopalurus garridoi
Vogelspinnen:
0.0.1 Avicularia versicolor
0.0.1 Grammostola pulchripes
0.0.1 Grammostola rosea
0.0.1 Poecilotheria metallica
0.0.10 Heteroscodra maculata

Schildpadden
1.1.2 Trachemys scripta troosti (geelwang schildpad)

Kweekdieren
0.0.500+ Blaptica dubia
0.0.300+ sissende kakkerlak (Gromphadorhina portentosa)
Heretic

ID: 2822

Berichtdoor DarkDevil » 21 maart 2012 12:18

allemaal erg ware dingen worden hier gezegd.

er moeten gewoon iets goeds komen. misschien zelfs een peer review systeem waar we enorm veel invloed kunnen uitoefenen zodat we ook makkelijk stambomen kunnen opzetten wat uiteindelijk de genetica weer bevordert.
DarkDevil

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws