Slangen gered uit brandend huis in Leeuwarden

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Slangen gered uit brandend huis in Leeuwarden

Berichtdoor Martijn » 12 feb 2012 19:12

Inbrekers hebben in de nacht van zaterdag op zondag vermoedelijk een huis in Leeuwarden in brand gestoken. Enkele terrariums met slangen werden gered.

Bron :arrow: Leeuwarder Courant
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Slangen gered uit brandend huis in Leeuwarden

Berichtdoor Natho » 13 feb 2012 10:39

Stelt niks voor! Ik heb ook mijn slang gered nadat hij zelf zijn terrarium in de fik had gezet! :mrgreen:

Nah ik vind het goed dat de brandweer zoiets doet, kan je vaak niet verwachten met reptielen.
Maar lijkt mij toch efficenter om de slangen gewoon uit het terrarium te halen ipv hele terrarium mee nemen. Dan hadden ze het stukken sneller kunnen doen :)
Natho

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5410
Land: Denemarken

Berichtdoor GerritH » 13 feb 2012 10:52

Natho schreef:Nah ik vind het goed dat de brandweer zoiets doet, kan je vaak niet verwachten met reptielen.
Maar lijkt mij toch efficenter om de slangen gewoon uit het terrarium te halen ipv hele terrarium mee nemen. Dan hadden ze het stukken sneller kunnen doen :)

nou Nee

vaste regel; al;s je niet 100% zeker bent van de soort alle slangen behandelen als zijnde giftig. de eigenaar was niet aanwezig en determinatie lijkt me onder dit soort omstandigheden moeilijk voor de brandweer; Goed gedaan dus.

gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Berichtdoor Broodrooster » 13 feb 2012 17:01

GerritH schreef:
Natho schreef:Nah ik vind het goed dat de brandweer zoiets doet, kan je vaak niet verwachten met reptielen.

nou Nee

vaste regel; al;s je niet 100% zeker bent van de soort alle slangen behandelen als zijnde giftig. de eigenaar was niet aanwezig en determinatie lijkt me onder dit soort omstandigheden moeilijk voor de brandweer; Goed gedaan dus.

gerrit

zie je het al voor je? zon brandweerman met masker op en alles die een boekje tevoorschijn haald met daarin alle slangen om even te checken of ze giftig zijn ^^
zon ding hebben zo ook voor giftige stoffen, dus waarom niet voor giftige slangen :P
Ik ben bij vlagen geniaal, helaas is het hier altijd wind stil

Tact is for people, who aren't witty enough to be sarcastic...
Broodrooster

Waardering: 0
Heeft bedankt: 2
ID: 5879

Keer terug naar Nieuws