Serpent Steven schreef:Het schijnt trouwens een vrouw te zijn las ik ergens.
dancingdaydream schreef:Serpent Steven schreef:Het schijnt trouwens een vrouw te zijn las ik ergens.
kan ik me niets voorstellen..
bas schreef:Ik snap alle verontwaardigde reacties op dit filmpje best. Ik zit er alleen wat dubbel in. Aan de ene kant is het erg sadistisch om levende dieren (wat voor dieren dan ook) te voeren, te filmen en dit vervolgens op internet te zetten. Aan de andere kant: Kijk eens hoeveel filmpjes er op youtube staan van muizen en ratten die levend opgevoerd worden! Ontelbare! En dat is toch ook alleen maar voor de sensatie. Hoor je nooit iemand over. Dus mag je voorzichtig de conclusie trekken dat in de algemene opinie het leven van een kitten meer waard is dan dat van een rattenpup of klein konijntje. Al staat die laatste dan wel wel weer een trapje hoger op de aaibaarheids-ladder dan een muis of rat.
Ik vind het dus een erg sadistische actie om het te filmen en te posten, maar zoveel ophef over de actie op zich getuigt wel van een dubbele moraal.
(Voor alle duidelijkheid: Ik voer mijn dieren diepvries. Eén van de vele redenen is dat mijn sadistische inslag niet dusdanig groot is dat ik elke keer hiervan getuige hoef te zijn.)
Jan Paul schreef:En al zeker gezien het hier niet om de voedingswaarde gaat maar puur om mensen te shockeren en omdat ze zelf de fun ofzo hiervan inziet....... Dus is gewoon een ziek mens.
Shane schreef:marktplaats staat helemaal vol met gratis katten/kittens
het is nog voordelig ook -.-
Jan Paul schreef:Vrouw of man maakt naar mijn idee niet uit, heb genoeg zwaar sadistische vrouwen ook gekent. Misschien zelfs wel meer als mannen.....
bas schreef:Het gaat er mij in eerste instantie niet om wat voor dieren je voert. Het is alleen volledig verwerpelijk en ziek als je dit voor de lol of het shock-effect doet.
Jan Paul schreef:Spiderman, het verschil is dat er geen respect word getoont voor het dier en dit puur een sadistische actie is. Daarbij denk ik dat je je slang aardig wat risico laat lopen gezien een kat aardig wat schade aan kan brengen, dus als jij het uit dit autistische non emotioneel oogpunt wil bekijken. Dan is dit ook een reden om dit niet te doen, nog een reden is dat als je zo gek van slangen bent. Waarom zet je met zulke acties de algehele hobby op het spel gezien we allen weten hoe het gros van de samenleving denkt over ons.
Zet je een konijn op bed of verzuip je deze in een badkuip, rat of muis op een dergelijke manier als dit is dit ook een uiting van sadisme. Iets wat absoluut niet samen zou horen te gaan met het houden van reptielen, beetje zelfde verhaal als op een schietvereniging zitten en met hoop waanbeelden in je kop rondlopen.
Maar ik begrijp je stelling wel, maakt het uit welk voederdier? Nee dat maakt naar mijn idee niet uit, maar heb respect voor het dier al word het opgevoerd. Ik persoonlijk vind het te ver gaan om katten op te voeren want waar ligt je grens? In dit verhaal kun je ook stellen om mensen kinderen te gaan opvoeren, waar ligt het verschil of de grens die je stelt, rationeel zeg ik dat het geen verschil maakt met het leven van een rat/konijn of wat ook. Ieder dier heeft evenveel recht op leven, het is al erg genoeg dat wij voor god spelen en uitmaken wanneer een leven ophoud. De vraag in dit verhaal is dus waar de grens ligt.........
Nu zal ieder denken ja hoor eens, een kat vind ik erg maar is weer niet te vergelijken met een mensenkind!! Denk eens goed na hierover, is dat zo? Ik bedoel hiermee zeg maar even een punt te geven om over na te denken, waar ligt de grens. Als je dieren opvoert aan dieren ben je erg snel geneigt door te slaan of hier heel nuchter over na te gaan denken, je balanceerd eigenlijk op een gevaarlijk gebied en ben je hier gevoelig voor zoals deze jongen met de kat. Sla je snel door, waar houd het bij deze jongen op? Houd dit ooit op? Met deze vorm van sadisme?
Dus ja, er is een HEEL groot verschil, je moet het alleen wel zien.
MarcoG schreef:Shane schreef:marktplaats staat helemaal vol met gratis katten/kittens
het is nog voordelig ook -.-
Je wilt denk ik ook niet weten hoeveel er als voedseldier eindigen![]()
als je zelf logisch nadenk kom je al te ver ben ik bangJan Paul schreef:Vrouw of man maakt naar mijn idee niet uit, heb genoeg zwaar sadistische vrouwen ook gekent. Misschien zelfs wel meer als mannen.....
Verbaasd me niks
Niemand zeker de 10 most evil women gezien(docu)? vrouwen doen niets voor mannen onder met zieke geestenbas schreef:Het gaat er mij in eerste instantie niet om wat voor dieren je voert. Het is alleen volledig verwerpelijk en ziek als je dit voor de lol of het shock-effect doet.
+1
Verbaasd me niks
Niemand zeker de 10 most evil women gezien(docu)? vrouwen doen niets voor mannen onder met zieke geesten
collin83 schreef:MarcoG schreef:Jan Paul schreef:Vrouw of man maakt naar mijn idee niet uit, heb genoeg zwaar sadistische vrouwen ook gekent. Misschien zelfs wel meer als mannen.....
Verbaasd me niks
Niemand zeker de 10 most evil women gezien(docu)? vrouwen doen niets voor mannen onder met zieke geesten
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten