Man voert katje aan python

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Re: Man voert katje aan python

Berichtdoor Jan Paul » 08 dec 2011 09:42

Spiderman, het verschil is dat er geen respect word getoont voor het dier en dit puur een sadistische actie is. Daarbij denk ik dat je je slang aardig wat risico laat lopen gezien een kat aardig wat schade aan kan brengen, dus als jij het uit dit autistische non emotioneel oogpunt wil bekijken. Dan is dit ook een reden om dit niet te doen, nog een reden is dat als je zo gek van slangen bent. Waarom zet je met zulke acties de algehele hobby op het spel gezien we allen weten hoe het gros van de samenleving denkt over ons.

Zet je een konijn op bed of verzuip je deze in een badkuip, rat of muis op een dergelijke manier als dit is dit ook een uiting van sadisme. Iets wat absoluut niet samen zou horen te gaan met het houden van reptielen, beetje zelfde verhaal als op een schietvereniging zitten en met hoop waanbeelden in je kop rondlopen.

Maar ik begrijp je stelling wel, maakt het uit welk voederdier? Nee dat maakt naar mijn idee niet uit, maar heb respect voor het dier al word het opgevoerd. Ik persoonlijk vind het te ver gaan om katten op te voeren want waar ligt je grens? In dit verhaal kun je ook stellen om mensen kinderen te gaan opvoeren, waar ligt het verschil of de grens die je stelt, rationeel zeg ik dat het geen verschil maakt met het leven van een rat/konijn of wat ook. Ieder dier heeft evenveel recht op leven, het is al erg genoeg dat wij voor god spelen en uitmaken wanneer een leven ophoud. De vraag in dit verhaal is dus waar de grens ligt.........

Nu zal ieder denken ja hoor eens, een kat vind ik erg maar is weer niet te vergelijken met een mensenkind!! Denk eens goed na hierover, is dat zo? Ik bedoel hiermee zeg maar even een punt te geven om over na te denken, waar ligt de grens. Als je dieren opvoert aan dieren ben je erg snel geneigt door te slaan of hier heel nuchter over na te gaan denken, je balanceerd eigenlijk op een gevaarlijk gebied en ben je hier gevoelig voor zoals deze jongen met de kat. Sla je snel door, waar houd het bij deze jongen op? Houd dit ooit op? Met deze vorm van sadisme?

Dus ja, er is een HEEL groot verschil, je moet het alleen wel zien.
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1946
Land: Nederland

Berichtdoor bas » 08 dec 2011 10:14

Ik snap alle verontwaardigde reacties op dit filmpje best. Ik zit er alleen wat dubbel in. Aan de ene kant is het erg sadistisch om levende dieren (wat voor dieren dan ook) te voeren, te filmen en dit vervolgens op internet te zetten. Aan de andere kant: Kijk eens hoeveel filmpjes er op youtube staan van muizen en ratten die levend opgevoerd worden! Ontelbare! En dat is toch ook alleen maar voor de sensatie. Hoor je nooit iemand over. Dus mag je voorzichtig de conclusie trekken dat in de algemene opinie het leven van een kitten meer waard is dan dat van een rattenpup of klein konijntje. Al staat die laatste dan wel wel weer een trapje hoger op de aaibaarheids-ladder dan een muis of rat.
Ik vind het dus een erg sadistische actie om het te filmen en te posten, maar zoveel ophef over de actie op zich getuigt wel van een dubbele moraal.
(Voor alle duidelijkheid: Ik voer mijn dieren diepvries. Eén van de vele redenen is dat mijn sadistische inslag niet dusdanig groot is dat ik elke keer hiervan getuige hoef te zijn.)
2-2-0 Python Regius wk
1-0-0 Boa constrictor salmon poss.50% het. albino
0-1-0 Boa constrictor constrictor wk
0-1-0 Boa constrictor constrictor anery
1-0-0 Boiga dendrophila melanota
1-1-0 Trimeresurus albolabris
1-0-0 Vipera ammodytes ammodytes
1-1-0 Aspidelaps lubricus lubricus
0-0-1 Deinagkistrodon acutus
1-0-0 Amerikaanse bulldog
bas

Waardering: 2
ID: 4397

Berichtdoor Shane » 08 dec 2011 10:36

een kat is gewoon geen voerdier, het zijn zelf ook roofdieren.
marktplaats staat helemaal vol met gratis katten/kittens
het is nog voordelig ook -.-
0.0.1 Uromastyx ornata
0.01 Uromastyx dispar maliënsis
2.1 Sauromalus ater
1.2 Dipsosaurus dorsalis
0.1 Cordylus tropidosternum
Shane

Waardering: 0
ID: 3709

Berichtdoor Serpent Steven » 08 dec 2011 12:16

Het schijnt trouwens een vrouw te zijn las ik ergens.
Forum.lacerta.nl = vernieuwd, kom en bekijk het! :P
Serpent Steven

ID: 2246

Berichtdoor ~Draakje!~ » 08 dec 2011 12:56

Serpent Steven schreef:Het schijnt trouwens een vrouw te zijn las ik ergens.

kan ik me niets voorstellen..
Afbeelding
*was dancingdaydream*
~Draakje!~

ID: 4295

Berichtdoor renske » 08 dec 2011 13:02

dancingdaydream schreef:
Serpent Steven schreef:Het schijnt trouwens een vrouw te zijn las ik ergens.

kan ik me niets voorstellen..

Nee, klopt. Ze denken inderdaad dat het een vrouw is over de 20 jaar. Vrouwen kunnen net zo ziek als mannen zijn hoor... :shock:

Kijk ook maar eens op de foto waar deze persoon op staat. Is een beetje vrouwlijk gezicht:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/3976106/Catch-the-sicko-who-fed-a-kitten-to-a-python.html
renske

Waardering: 15
Heeft bedankt: 4
ID: 3165

Berichtdoor Jan Paul » 08 dec 2011 13:26

bas schreef:Ik snap alle verontwaardigde reacties op dit filmpje best. Ik zit er alleen wat dubbel in. Aan de ene kant is het erg sadistisch om levende dieren (wat voor dieren dan ook) te voeren, te filmen en dit vervolgens op internet te zetten. Aan de andere kant: Kijk eens hoeveel filmpjes er op youtube staan van muizen en ratten die levend opgevoerd worden! Ontelbare! En dat is toch ook alleen maar voor de sensatie. Hoor je nooit iemand over. Dus mag je voorzichtig de conclusie trekken dat in de algemene opinie het leven van een kitten meer waard is dan dat van een rattenpup of klein konijntje. Al staat die laatste dan wel wel weer een trapje hoger op de aaibaarheids-ladder dan een muis of rat.
Ik vind het dus een erg sadistische actie om het te filmen en te posten, maar zoveel ophef over de actie op zich getuigt wel van een dubbele moraal.
(Voor alle duidelijkheid: Ik voer mijn dieren diepvries. Eén van de vele redenen is dat mijn sadistische inslag niet dusdanig groot is dat ik elke keer hiervan getuige hoef te zijn.)

Daar ben ik het dus ook niet mee eens, vind dat ook erg jammer dat dit op youtube gepost word en dat dit ook blijft staan. Zelf verkies ik ook liever dood en maak voederdieren dan ook eerst op een zo min mogelijk stress/pijnloze manier dood, ik wil en hoef geen onnodig leed. Ook een reden waarom ik mijn voederdieren zelf kweek gezien dat uit dierenwinkels een leven hebben gehad die erg klein en op goedkoop voedsel gekweekt zijn, dan uiteindelijk nog een relatief pijnlijke dood heengegaan zijn. Vind het niet leuk te doen, maar dit zijn wel de redenen waarom ik het blijf doen en ook kan volhouden. Maar ieder zijn eigen grens, alleen deze grens met de kitten gaat wel echt veel te ver vind ik persoonlijk. En al zeker gezien het hier niet om de voedingswaarde gaat maar puur om mensen te shockeren en omdat ze zelf de fun ofzo hiervan inziet....... Dus is gewoon een ziek mens.

Vrouw of man maakt naar mijn idee niet uit, heb genoeg zwaar sadistische vrouwen ook gekent. Misschien zelfs wel meer als mannen.....

Jan Paul

Berichtdoor bas » 08 dec 2011 13:37

Jan Paul schreef:En al zeker gezien het hier niet om de voedingswaarde gaat maar puur om mensen te shockeren en omdat ze zelf de fun ofzo hiervan inziet....... Dus is gewoon een ziek mens.

Dat is dus ook precies mijn punt. Het gaat er mij in eerste instantie niet om wat voor dieren je voert. Het is alleen volledig verwerpelijk en ziek als je dit voor de lol of het shock-effect doet. En als je dit filmt met een leuk kerstmuziekje op de achtergrond klop je natuurlijk al helemaal niet en is respect voor dieren (en misschien dan ook wel voor jezelf en je omgeving) erg ver te zoeken....
2-2-0 Python Regius wk
1-0-0 Boa constrictor salmon poss.50% het. albino
0-1-0 Boa constrictor constrictor wk
0-1-0 Boa constrictor constrictor anery
1-0-0 Boiga dendrophila melanota
1-1-0 Trimeresurus albolabris
1-0-0 Vipera ammodytes ammodytes
1-1-0 Aspidelaps lubricus lubricus
0-0-1 Deinagkistrodon acutus
1-0-0 Amerikaanse bulldog
bas

Waardering: 2
ID: 4397

Berichtdoor MarcoG » 08 dec 2011 13:42

Shane schreef:marktplaats staat helemaal vol met gratis katten/kittens

Je wilt denk ik ook niet weten hoeveel er als voedseldier eindigen ;-)

Jan Paul schreef:Vrouw of man maakt naar mijn idee niet uit, heb genoeg zwaar sadistische vrouwen ook gekent. Misschien zelfs wel meer als mannen.....

Verbaasd me niks XD

bas schreef:Het gaat er mij in eerste instantie niet om wat voor dieren je voert. Het is alleen volledig verwerpelijk en ziek als je dit voor de lol of het shock-effect doet.

+1
MarcoG

ID: 1336

Berichtdoor OhGawd » 08 dec 2011 17:21

Ik heb 't inderdaad voorbij zien komen op YouTube, maar ik heb er niet op geklikt. Dat soort dingen hoef ik niet te zien, aangezien ik dan waarschijnlijk in tranen uit zou barsten. Neemt niet weg dat ik 't voor een klein konijntje net zo zielig vind, dat hoef ik ook niet te zien.
OhGawd

ID: 5619

Berichtdoor spiderman » 08 dec 2011 19:25

Jan Paul schreef:Spiderman, het verschil is dat er geen respect word getoont voor het dier en dit puur een sadistische actie is. Daarbij denk ik dat je je slang aardig wat risico laat lopen gezien een kat aardig wat schade aan kan brengen, dus als jij het uit dit autistische non emotioneel oogpunt wil bekijken. Dan is dit ook een reden om dit niet te doen, nog een reden is dat als je zo gek van slangen bent. Waarom zet je met zulke acties de algehele hobby op het spel gezien we allen weten hoe het gros van de samenleving denkt over ons.

Zet je een konijn op bed of verzuip je deze in een badkuip, rat of muis op een dergelijke manier als dit is dit ook een uiting van sadisme. Iets wat absoluut niet samen zou horen te gaan met het houden van reptielen, beetje zelfde verhaal als op een schietvereniging zitten en met hoop waanbeelden in je kop rondlopen.

Maar ik begrijp je stelling wel, maakt het uit welk voederdier? Nee dat maakt naar mijn idee niet uit, maar heb respect voor het dier al word het opgevoerd. Ik persoonlijk vind het te ver gaan om katten op te voeren want waar ligt je grens? In dit verhaal kun je ook stellen om mensen kinderen te gaan opvoeren, waar ligt het verschil of de grens die je stelt, rationeel zeg ik dat het geen verschil maakt met het leven van een rat/konijn of wat ook. Ieder dier heeft evenveel recht op leven, het is al erg genoeg dat wij voor god spelen en uitmaken wanneer een leven ophoud. De vraag in dit verhaal is dus waar de grens ligt.........

Nu zal ieder denken ja hoor eens, een kat vind ik erg maar is weer niet te vergelijken met een mensenkind!! Denk eens goed na hierover, is dat zo? Ik bedoel hiermee zeg maar even een punt te geven om over na te denken, waar ligt de grens. Als je dieren opvoert aan dieren ben je erg snel geneigt door te slaan of hier heel nuchter over na te gaan denken, je balanceerd eigenlijk op een gevaarlijk gebied en ben je hier gevoelig voor zoals deze jongen met de kat. Sla je snel door, waar houd het bij deze jongen op? Houd dit ooit op? Met deze vorm van sadisme?

Dus ja, er is een HEEL groot verschil, je moet het alleen wel zien.

duidelijk neergezet! en ben er helemaal mee eens
spiderman

ID: 1630

Berichtdoor collin83 » 08 dec 2011 20:07

MarcoG schreef:
Shane schreef:marktplaats staat helemaal vol met gratis katten/kittens

Je wilt denk ik ook niet weten hoeveel er als voedseldier eindigen ;-)

als je zelf logisch nadenk kom je al te ver ben ik bang XD

Jan Paul schreef:Vrouw of man maakt naar mijn idee niet uit, heb genoeg zwaar sadistische vrouwen ook gekent. Misschien zelfs wel meer als mannen.....

Verbaasd me niks XD

Niemand zeker de 10 most evil women gezien(docu)? vrouwen doen niets voor mannen onder met zieke geesten

bas schreef:Het gaat er mij in eerste instantie niet om wat voor dieren je voert. Het is alleen volledig verwerpelijk en ziek als je dit voor de lol of het shock-effect doet.

+1

en die laatste sluit ik me volledig bij aan dus een dikke +2
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome!

Dit is de club waar ik zo trots op ben
De club waar ik zo veel van hou
Waar je ook gaat volg je overal
ja ik blijf je altijdtrouw
Afbeelding

1.1.0 Pogona vitticeps
0.0.1 Grammostella rosea
0.0.4 Psalmopeus irminia
0.2.0 Cavia porcellus
0.0.3 Eublepharis macularius
collin83

Waardering: 1
ID: 2474

Berichtdoor Jan Paul » 08 dec 2011 20:34

Verbaasd me niks

Niemand zeker de 10 most evil women gezien(docu)? vrouwen doen niets voor mannen onder met zieke geesten

Yup gezien en herkende er gelijk 1 van mijn exen in terug, wat ik in het begin niet zag begon ik toen steeds meer te zien en kan wel zeggen. Dat als deze dit filmpje gemaakt zou hebben ik daar absoluut niet verbaast van had opgekeken...Toen het me duidelijk werd heb ik er ook een rotschop gegeven, en hoe die later de dingen afhandelde. Geen enkel stukje emotie om al haar dieren die ze maar even achterliet hier, was bizar.

Doen idd niks onder....

Jan Paul

Berichtdoor MarcoG » 08 dec 2011 23:09

collin83 schreef:
MarcoG schreef:

Verbaasd me niks XD

Niet gezien, maar kan me van school nog herinneren dat bitchfights een stuk gemener, bloediger en sadistischer waren dan de meeste man vs man gevechten XD
MarcoG

ID: 1336

Berichtdoor Brenda » 11 dec 2011 13:54

Wat ik heb meegemaakt in Blijdorp enkele jaren geleden, dat er een groep kinderen stonden bij de otters, en die otters kregen een paar dode cavia's toegeworpen, ik schrok daar een beetje van, ik had nog nooit otters cavia zien eten,maar de meeste kinderen raakte helemaal in paniek, sommigen vonden het wel spannend, maar ouders trokken hun kinderen weg, want ja, "jantje" en "saartje" hebben een cavia als huisdier, die waren ontroostbaar.
Ik denk dat de verzorgers; of ze deden het expres zodat de kinderen er van konden leren, of ze dachten niet na.
Tja, dubbel wel allemaal...
Animals was my first love, and it will be my last.
Brenda

ID: 2960

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws