Man bijt hond

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Man bijt hond

Berichtdoor Wonderer » 06 apr 2010 13:54

Beste forumleden,

Gisteren was er op man bijt hond een aflevering over massage d.m.v. slangen.
Vandaag was hier de heruitzending van en na het zien van deze reportage was ik alles behalve te spreken over 1 van de 2 geïnterviewde.... Voor meer info lees de quote van slangeforum.

Wie heeft het nog gezien en wat vinden jullie ervan?

Grtz

Wonderer schreef:
Lynn schreef:De reportage van slangen - massages is gisteren uitgezonden,
& net is de herhaling geweest.
Mijn gedachtengang hierover ga ik voor mezelf houden want ik denk dat iedereen hier wel zo'n beetje hetzelfde over denkt.

Ik houd ze niet voor mezelf! Als de idioot die onze hobby weer zo afgedaan heeft aan de buitenwereld hier op het forum aanwezig is zeg ik hem bij deze, wil je geen ruzie, blijf uit mijn buurt op eender welke beurs! Als ik je zie lopen spreek ik je toch aan en dit word geen aangenaam gesprek. Moest je nog steeds niet doorhebben dat het tegen jou is, je bent de beun die de tijgerpython achter het hoofd vasthield omdat hij anders te actief was!

Laatst is er een kleine rel ontstaan hier op het forum over het behandelen van slangen tijdens de show 'de nieuwe uri geller' maar het soort ?respect? waarmee jij je dieren behandelde was in mijn ogen vele malen erger!

Ik weet wie je bent en weet waar je woont dus moesten er nog mensen zijn die er zo over denken kunnen we misschien eens op de koffie gaan.

Seppe
-A wild animal is like a loaded gun, one day it will go off-

Slangen:
1.1 Lamprophis fuliginosus
1.2 Lamprophis fuliginosus ALBINO
1.1 Heterodon nasicus nasicus
2.1 Pituophis melanoleucus sayi Het. alle kleuren v.d. regenboog
2.1 Pituophis melanoleucus sayi ALBINO het. alle kleuren v.d. regenboog
1.1 Lampropeltis getulus californiae high white banana
1.2 Eryx columbrinus loveridgei 100% Het. Albino
1.1 Morelia cheynei
1.1 Morelia cheynei high contrast IVORY
1.1 Elaphe Bimaculata
1.1 Calabaria reinhardtii
Wonderer

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 683
Land: België

Re: Man bijt hond

Berichtdoor kenn » 06 apr 2010 13:58

Ik ken de persoon in kwestie en in mijn ogen een schande voor deze hobby.

Marginaal, denkt alles te weten, geeft tips om z'n winkel(!!!) draaiende te houden..
Best dat ik hem niet tegen kom ;)
Afbeelding
Toen ik de mens leerde kennen, ben ik het dier meer gaan appreciëren
dus: "eerlijkheid boven vrede"
kenn

Waardering: 1
ID: 1604

Berichtdoor Serpent Steven » 06 apr 2010 14:12

kenn schreef:Ik ken de persoon in kwestie en in mijn ogen een schande voor deze hobby.

Marginaal, denkt alles te weten, geeft tips om z'n winkel(!!!) draaiende te houden..
Best dat ik hem niet tegen kom ;)

Ik kan dat filmpje niet bekijken. een of andere gare storing.. :(
Forum.lacerta.nl = vernieuwd, kom en bekijk het! :P
Serpent Steven

ID: 2246
Land: Nederland

Berichtdoor rf1005 » 06 apr 2010 14:29

Filmpje is ook nog niet online te vinden ;)
rf1005

ID: 1

Berichtdoor Serpent Steven » 06 apr 2010 14:44

Lynn schreef:Filmpje is ook nog niet online te vinden ;)

:o. kzag er wel fotos van.. maar meer niet
Serpent Steven

Berichtdoor rf1005 » 06 apr 2010 14:47

Waar dan?

Ps; via http://www.een.be/ & dan naar contact, kun je mailen, heb ik ook gedaan.
rf1005

Berichtdoor Serpent Steven » 06 apr 2010 14:51

http://www.manbijthond.nl/fragmenten/zat-er-zwarte-doos-1-april

Daarnaast onderaan een beetje worden soms fotos getoond. Zijn er weinig , 1 of 2 ofzo maar
je ziet een vrouw (denkik) met een boa iig
Serpent Steven

Berichtdoor rf1005 » 06 apr 2010 14:56

Ja maar daar gaat het helemaal niet over!
Ik krijg een filmpje te zien van een vrouw die een boa hanteerd,
waar wij het over hebben is een HELE reportage over slangen die gebruikt worden bij massages (van mensen). Er komen 2 mensen aan het woord en daarover gaat onze frustratie.
De manier waarom er met die dieren word omgegaan & wat hun uitleg ervoor is.

Dit was volgens mij alleen op tv te zien want ik vind er niets van online.
Laatst bijgewerkt door rf1005 op 06 apr 2010 15:01, in totaal 1 keer bewerkt.
rf1005

Berichtdoor Wonderer » 06 apr 2010 14:57

StevenSF schreef:http://www.manbijthond.nl/fragmenten/zat-er-zwarte-doos-1-april

Daarnaast onderaan een beetje worden soms fotos getoond. Zijn er weinig , 1 of 2 ofzo maar

Stomme steven :mrgreen: het is op man bijt hond BELGIË geweest!

Hahaha
-A wild animal is like a loaded gun, one day it will go off-

Slangen:
1.1 Lamprophis fuliginosus
1.2 Lamprophis fuliginosus ALBINO
1.1 Heterodon nasicus nasicus
2.1 Pituophis melanoleucus sayi Het. alle kleuren v.d. regenboog
2.1 Pituophis melanoleucus sayi ALBINO het. alle kleuren v.d. regenboog
1.1 Lampropeltis getulus californiae high white banana
1.2 Eryx columbrinus loveridgei 100% Het. Albino
1.1 Morelia cheynei
1.1 Morelia cheynei high contrast IVORY
1.1 Elaphe Bimaculata
1.1 Calabaria reinhardtii
Wonderer

ID: 683

Berichtdoor Serpent Steven » 06 apr 2010 15:03

Wonderer schreef:
StevenSF schreef:http://www.manbijthond.nl/fragmenten/zat-er-zwarte-doos-1-april

Stomme steven :mrgreen: het is op man bijt hond BELGIË geweest!

Hahaha

ja, je vertelde me het net al :( :oops:
ben niet zo slim :mrgreen: :mrgreen:
Serpent Steven

Berichtdoor Jazz » 06 apr 2010 17:31

Wonderer schreef:Beste forumleden,

Vandaag was hier de heruitzending van en na het zien van deze reportage was ik alles behalve te spreken over 1 van de 2 geïnterviewde.... Voor meer info lees de quote van slangeforum.

Grtz

Ik weet wie je bent en weet waar je woont dus moesten er nog mensen zijn die er zo over denken kunnen we misschien eens op de koffie gaan.

Seppe

Natuurlijk is dat niet o.k. en valt het ook absoluut niet goed te praten (in tegendeel).
Ik snap eigenlijk ook niet goed dat dat soort mensen (ik bedoel de programma-makers)
zonder enige kennis dit soort onderwerpen aan bod laten komen. Komt alleen slechts van.
Eigenlijk van de gekke dat dit soort (gevoelige) dieren gewoon kan worden gekocht door
jan-en-alleman, verkopers zouden (imho) eerst een beetje navraag bij diegene moeten
doen om te zien of ze wel enig verstand van zaken hebben. Helaas is het nu nog te makkelijk,
(bijna) iedere verkoper zal (bijvoorbeeld) mij een slang verkopen zonder te vragen hoe ik de
slang ga huisvesten/onderhouden en wat mijn toekomstplannen ermee zijn. Best jammer eigenlijk.

Echter is die "Seppe" van het slangenforum volgens mij ook een typetje "toekomstige TBS-kliniek bewoner"..
Iemand bedreigen onder het mom van "ik weet wie je bent" en "op de koffie komen" is echt
één van de lafste manieren van bedreiging. Als je zo'n type er namelijk op aanspreekt, gaat
hij nog beweren het het hem écht om de koffie gaat en er helemaal geen nare of vervelende
bijbedoelingen mee had. Wees dan een echte vent (Not) en zeg op de man af dat je iemand
op zijn gezicht komt slaan. Dan kan diegene tenminste fatsoenlijk aangifte doen.
(ja seppe, het zwaard des wets snijdt aan beide kanten)

Volk zoals die Seppe net zo "zum kotzen" als dat type'tje uit 'man bijt hond', vooral
als ze het (blijkbaar, hij roept zelfs anderen op in zijn quote) niet alleen afkunnen..
Afbeelding Afbeelding
Jazz

ID: 2598

Berichtdoor Serpent Steven » 06 apr 2010 17:54

Jazz schreef:

Grtz

Seppe

Natuurlijk is dat niet o.k. en valt het ook absoluut niet goed te praten (in tegendeel).
Ik snap eigenlijk ook niet goed dat dat soort mensen (ik bedoel de programma-makers)
zonder enige kennis dit soort onderwerpen aan bod laten komen. Komt alleen slechts van.
Eigenlijk van de gekke dat dit soort (gevoelige) dieren gewoon kan worden gekocht door
jan-en-alleman, verkopers zouden (imho) eerst een beetje navraag bij diegene moeten
doen om te zien of ze wel enig verstand van zaken hebben. Helaas is het nu nog te makkelijk,
(bijna) iedere verkoper zal (bijvoorbeeld) mij een slang verkopen zonder te vragen hoe ik de
slang ga huisvesten/onderhouden en wat mijn toekomstplannen ermee zijn. Best jammer eigenlijk.

Echter is die "Seppe" van het slangenforum volgens mij ook een typetje "toekomstige TBS-kliniek bewoner"..
Iemand bedreigen onder het mom van "ik weet wie je bent" en "op de koffie komen" is echt
één van de lafste manieren van bedreiging. Als je zo'n type er namelijk op aanspreekt, gaat
hij nog beweren het het hem écht om de koffie gaat en er helemaal geen nare of vervelende
bijbedoelingen mee had. Wees dan een echte vent (Not) en zeg op de man af dat je iemand
op zijn gezicht komt slaan. Dan kan diegene tenminste fatsoenlijk aangifte doen.
(ja seppe, het zwaard des wets snijdt aan beide kanten)

Volk zoals die Seppe net zo "zum kotzen" als dat type'tje uit 'man bijt hond', vooral
als ze het (blijkbaar, hij roept zelfs anderen op in zijn quote) niet alleen afkunnen..

Ben ik dus niet mee eens, mensen zoeken altijd de reptielen op als sensatie, en dan eerst tegen iedereen zeggen: 'nee ik ben een hobbyist ik doe niet aan dat soort flauwekul' en dan de volgende dag op TV met je big smile ff raar doen met je slangen.
Het moet afgelope zijn vind ik, en er moeten regels ofzo komen.
Serpent Steven

Berichtdoor Jazz » 06 apr 2010 18:04

StevenSF schreef:
Jazz schreef:

Grtz

<offtopic verwijderd>

Ben ik dus niet mee eens, mensen zoeken altijd de reptielen op als sensatie, en dan eerst tegen iedereen zeggen: 'nee ik ben een hobbyist ik doe niet aan dat soort flauwekul' en dan de volgende dag op TV met je big smile ff raar doen met je slangen.
Het moet afgelope zijn vind ik, en er moeten regels ofzo komen.

Dat bedoelde ik dus ook een beetje, alleen is regelgeving hierin niet al te makkelijk. Daarnaast
zal het moeilijk te handhaven zijn zolang (veel, gelukkig niet alle) verkopers alleen maar aan de
€€€'s denken en maar bar zelden aan de toekomst van deze levende wezentjes. Je zou kunnen
gaan werken met vergunningen o.i.d., maar het lijkt me heel moeilijk te controleren of de vele
vergunningshouders die er dan zullen zijn nog wel (al dan niet volledig) aan de eisen voldoen..
Laatst bijgewerkt door Jazz op 06 apr 2010 18:06, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding Afbeelding
Jazz

Berichtdoor Serpent Steven » 06 apr 2010 18:06

Niet persee op het verkopen vna dieren, maar het gebruiken van dieren voor comerciële einddoelen (als ik het zo goed zeg)

Dus dat men ze dieren niet zomaar kan gaan gebruiken voor TV progammas zonder vergunning en dat er ook echt rekening mee word gehouden dat het niet te koud is enzo.
Serpent Steven

Berichtdoor Jazz » 06 apr 2010 18:17

StevenSF schreef:Niet persee op het verkopen vna dieren, maar het gebruiken van dieren voor comerciële einddoelen (als ik het zo goed zeg)

Dus dat men ze dieren niet zomaar kan gaan gebruiken voor TV progammas zonder vergunning en dat er ook echt rekening mee word gehouden dat het niet te koud is enzo.

Het verbaast me trouwens dat dat nog niet bestaat..
Wat ik eigenlijk bedoelde is een vergunning voor degene die dieren wil houden.
Ik neem als voorbeeld mezelf even. (let even niet op de naam van de slang)

Jazz: Hoi, ik wil een ratel-superboa-slang! 8)
Verkoper: Geen probleem, kunt u mij uw vergunning overhandigen?
Jazz: Die heb ik niet. :(
Verkoper: Hier heeft u een folder waarin staat aan welke eisen u moet voldoen om slangen te houden.
Jazz: Dank u wel :)

Na de folder gelezen te hebben en alles volgens het boekje te hebben qua leefomgeving voor de slang:

Jazz: Hoi, ik wil een ratel-superboa-slang -vergunning! 8)
Vergunning-uitgifte-meneer: Wij komen a.s. donderdag bij u kijken om 08:30
Jazz: Tot dan. :lol:

Donderdag 08:30
Ding-Dong!
Vergunning-uitgifte-meneer: Wij komen controleren of u een geschikte
leefomgeving heeft gecreëerd voor een ratel-super-boa-slang.
Jazz: Kom binnen. 8)
Vergunning-uitgifte-meneer: :shock: Dat ziet er goed uit meneer Jazz,
hier heeft u uw vergunning. Wij komen eens per jaar onaangekondigd controleren.
Jazz: Dank u en tot ziens! :duim2:

Jazz: Hoi, ik wil een ratel-superboa-slang! 8)
Verkoper: Geen probleem, kunt u mij uw vergunning overhandigen?
Jazz: Maar natuurlijk. :(
Verkoper: Alstublieft!
Jazz: Dank u wel :)
Afbeelding Afbeelding
Jazz

Volgende

Keer terug naar Nieuws