Xiao Xiao, de muis die werd gekloond uit huidcellen

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Berichtdoor Steven » 28 jul 2009 02:40

Vergeet het schaap Dolly. Het nieuwste voorbeeld van een met succes gekloond dier heet Xiao Xiao en is een Chinese muis. Het gaat hier volgens de Sunday Telegraph om een zeer belangrijke doorbraak in het stamcelonderzoek met mogelijk verstrekkende gevolgen voor mensen: deze en andere muisjes zijn gekloond uit huidcellen van een volwassen muis.
I am the one who Knocks.
Steven

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 174
Land: Nederland

Re: Xiao Xiao, de muis die werd gekloond uit huidcellen

Berichtdoor theo » 28 jul 2009 06:02

Schandalig.

Wat is de volgende stap??

Het scheppen van een wezen om de riolen te reinigen?
Een wezen dat gerust mag sterven want het is er voor geschapen en is goedkoper dan apparaten?

Het creëren van een geslachtsloos wezen om het werk te doen wat wij niet meer willen doen?
Het creëren van een wezen dat gebruikt kan worden als vechtmachine?

De historie leert ons dat dit soort uitvindingen altijd eerst gebruikt worden voor andere doeleinden dan de werkelijke basisgronden, kijk naar de uitvinding van dhr. Nobel.
theo

Waardering: 2
Heeft bedankt: 6
ID: 143

Berichtdoor exanthematicus » 28 jul 2009 11:52

indd ja
exanthematicus

ID: 1358

Berichtdoor Olmo » 28 jul 2009 18:23

theo schreef:Schandalig.

Een wezen dat gerust mag sterven want het is er voor geschapen en is goedkoper dan apparaten?

Het creëren van een geslachtsloos wezen om het werk te doen wat wij niet meer willen doen?

De historie leert ons dat dit soort uitvindingen altijd eerst gebruikt worden voor andere doeleinden dan de werkelijke basisgronden, kijk naar de uitvinding van dhr. Nobel.

lichtjes overdreven, maar er zit een grond van waarheid in ;)
Olmo

Waardering: 1
ID: 1289
Land: België

Berichtdoor box » 28 jul 2009 19:22

of nog erger: het genezen van tot nu toe ongeneesbare ziektes (diabetes, macula-degeneratie, alzheimer, parkinson) en het in vivio aanmaken van vervangweefsels (hartschade, dwarslesies, huidaanmaak na brandwonden, beenmergtransplantaties). Het onderzoek hiernaar zou er dus voor zorgen dat blinden weer kunnen zien, diabetici niet meer moeten prikken, veel minder dementen zijn, mensen met een hartaanval langer leven, mensen uit hun rolstoel kunnen, brandwonden mooi pijnloos genezen en veel andere ziektes opgelost worden.
Om nog maar te zwijgen van de medicamenten die ze gaan testen op pluripotent gemaakte adulte cellen. Hierdoor moeten geen dierproeven meer uitgevoerd worden. Hiervoor moeten zelfs al geen embryo's meer sterven. Die cellen worden gewoon uit de mens gehaald zonder dat hij er last van heeft. Schandalig!

De helft van mijn betoog wordt al toegepast of zit in een testfase, de andere helft is voor in de nabije toekomst. En dat is waar stamcelonderzoek (waar klonen deel van uitmaakt) over gaat. Ik begrijp niet hoe iemand hier tegen kan zijn...

theo schreef:Schandalig.

box

ID: 1502

Berichtdoor Slangendame » 28 jul 2009 19:45

Dit soort onderzoek kan zeker veel goed doen. Maar er zitten absoluut haken en ogen aan. Want als we alles kunnen genezen hebben we straks een enorme overbevolking en dan??
Slangendame

ID: 351

Berichtdoor _soulmate_ » 28 jul 2009 19:58

Slangendame schreef:Dit soort onderzoek kan zeker veel goed doen. Maar er zitten absoluut haken en ogen aan. Want als we alles kunnen genezen hebben we straks een enorme overbevolking en dan??

dan verhuizen we naar mars :mrgreen:
mvg JP
_soulmate_

ID: 1395

Berichtdoor box » 28 jul 2009 20:02

Ik ben volledig akkoord als je me zegt dat je nooit naar de dokter of naar het ziekenhuis gaat, dat je niet gevaccineerd bent en dat je dus bereid bent om te sterven aan de eerste de beste griep of infectie. Anders ben je hypocriet...
Slangendame schreef:Dit soort onderzoek kan zeker veel goed doen. Maar er zitten absoluut haken en ogen aan. Want als we alles kunnen genezen hebben we straks een enorme overbevolking en dan??

@ soulmate: inderdaad, domme opmerkingen vragen om domme antwoorden :-)
box

Berichtdoor theo » 28 jul 2009 21:18

box schreef:Ik ben volledig akkoord als je me zegt dat je nooit naar de dokter of naar het ziekenhuis gaat, dat je niet gevaccineerd bent en dat je dus bereid bent om te sterven aan de eerste de beste griep of infectie. Anders ben je hypocriet...

Hoe zo domme opmerking?

De aarde kan nu al bijna niet meer de benodigde voeding opbrengen die de mensheid nodig heeft!!!

Doe daarbij de mensen die nu nog sterven aan een chronische ziekte of een andere afwijking en er blijft geen plek meer over, geboorte beperking werkt dan ook niet dat kan je zien in China waar elk tweede kind dat er geboren wordt al dan niet in het geheim de grens oer gaat om geadopteerd te worden in het buitenland.

Ook op deze wijze kunnen we een supermens scheppen, iets wat een groep mensen een kleine 65jaar geleden ook heeft geprobeerd en waar tot de tachtiger jaren met afschuw over gesproken werd, dat heeft ook lang het stamcel onderzoek tegen gehouden.

Daarbij je opmerking omtrent vaccinatie, medicijn gebruik etc, raakt nog kant noch wal, deze zijn niet verkregen door het scheppen van levensvormen maar door proefnemingen.
Ik heb reuma, heb dagelijks hevige pijnen en moet behoorlijk wat medicatie slikken maar zodra ik een medicijn krijg voorgeschreven dat ontwikkelt is dank zijn stamcelonderzoek en klonen weiger ik het in te nemen lijd nog liever ondraaglijke pijnen dan daar gebruik van te maken.
theo

Berichtdoor Olmo » 28 jul 2009 21:21

als je er echt alleen het negatieve van wilt inzien....
Olmo

Berichtdoor exanthematicus » 28 jul 2009 21:28

_soulmate_ schreef:

dan verhuizen we naar mars :mrgreen:
op mars kenne wij nie leven dus waardan natoe ?
exanthematicus

ID: 1358

Berichtdoor Slangendame » 28 jul 2009 21:36

Ik zal het eens anders zeggen. Ik vindt het prima als door onderzoek voor mensen hun laatste dagen draaglijk kunnen maken. Maar ik vind het niet nodig alles te genezen. En kom niet aan met onzin als zeker geen familie leden met ziektes. Ik heb zelf een verhoogde kans op long- en darmkanker, hartfalen en hernia. Dit alles is bekend geworden doordat mijn opa's en oma's hier of aan overleden zijn of last van hadden.
Slangendame

ID: 351

Berichtdoor box » 28 jul 2009 21:50

theo schreef:
box schreef:Ik ben volledig akkoord als je me zegt dat je nooit naar de dokter of naar het ziekenhuis gaat, dat je niet gevaccineerd bent en dat je dus bereid bent om te sterven aan de eerste de beste griep of infectie. Anders ben je hypocriet...

Hoe zo domme opmerking?

De aarde kan nu al bijna niet meer de benodigde voeding opbrengen die de mensheid nodig heeft!!!

ik hoop echt dat je de enige bent die voedseltekorten met geneeskunde in verband brengt. De redenering: 'er is voedsel tekort, we gaan geen ziekten meer proberen te genezen' is nogal kort door de bocht

Doe daarbij de mensen die nu nog sterven aan een chronische ziekte of een andere afwijking en er blijft geen plek meer over, geboorte beperking werkt dan ook niet dat kan je zien in China waar elk tweede kind dat er geboren wordt al dan niet in het geheim de grens oer gaat om geadopteerd te worden in het buitenland.

nogmaals, gewoon omdat er overbevolking is wil jij ziektes als multiple sclerose, alzheimer, parkinson,...niet uit de wereld helpen???? eigenlijk is het nog erger: jij wil zelfs chronisch zieken niet helpen(genezen dus) lees ik hier, mensen met diabetes die jarenlang dagelijks (of zelfs driemaal daags) moeten prikken en insuline spuiten wil jij niet helpen met één simpele operatie (bovendien is het zelfs goedkoper)????

Ook op deze wijze kunnen we een supermens scheppen, iets wat een groep mensen een kleine 65jaar geleden ook heeft geprobeerd en waar tot de tachtiger jaren met afschuw over gesproken werd, dat heeft ook lang het stamcel onderzoek tegen gehouden.

Misschien heb je het hier over gentherapie, ook hier is inderdaad stamcelonderzoek voor nodig omdat dit soort geneeskunde enkel mogelijk is mbv stamcellen. Gentherapie is het genezen van aandoeningen met een genetische oorzaak door specifiek genetisch materiaal in te brengen in het DNA van een ziek individu. Hiermee zou je erfelijke ziektes kunnen eradiceren en ook veel kankers genezen, hart-en vaatziekten voorkomen en misschien wel aids.
Bovendien wordt er nog steeds met afschuw over "die periode" gesproken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daarbij je opmerking omtrent vaccinatie, medicijn gebruik etc, raakt nog kant noch wal, deze zijn niet verkregen door het scheppen van levensvormen maar door proefnemingen.

Hiermee bedoel ik dat als je tegen de evolutie van de westerse geneeskunde bent omdat er overbevolking is, dat je daarin consequent moet zijn want de geneeskunde bestaat nog niet lang en ook hierin is bijna alles te danken aan pioniers die dingen deden waar niet de hele bevolking achterstond (zoals nu met het stamcelonderzoek). En die zelfs in die tijd illegaal waren. (lijken opgraven voor dissectie bvb) Maar je maakt er nu wel gebruik van.

Ik heb reuma, heb dagelijks hevige pijnen en moet behoorlijk wat medicatie slikken maar zodra ik een medicijn krijg voorgeschreven dat ontwikkelt is dank zijn stamcelonderzoek en klonen weiger ik het in te nemen lijd nog liever ondraaglijke pijnen dan daar gebruik van te maken.

Dus even samenvatten: jij hebt liever dat ze honden, katten, apen, ratten, fretten,...gebruiken om medicijnen op te testen dan dat ze cellen uit een menselijke huid halen, daar stamceltechnieken op los laten om daar die medicijnen op te testen???? ik denk dat je veel vrienden gaat maken op die manier
Laatst bijgewerkt door Martijn op 29 jul 2009 13:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Gewijzigd in verband met leesbaarheid
box

Berichtdoor Olmo » 28 jul 2009 21:51

naar mijn mening perfect verwoord Box!
Olmo

Berichtdoor theo » 29 jul 2009 05:42

Kan je je antwoord eerst leesbaar maken box.

Overigens die drogredenen die de wetenschap gebruikt om gentechnieken te gebruiken zijn al
steen oud en door andere wetenschappers tegen gesproken als noodzakelijk, net zoals het gebruik
van proefdieren, het kan ook gedaan worden met de gegevens van stoffen die we hebben en
computersimulatie.
theo

Volgende

Keer terug naar Nieuws