Nieuwe spin kan surfen en vangt giftige schildpadden

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Nieuwe spin kan surfen en vangt giftige schildpadden

Berichtdoor Martijn » 23 nov 2016 21:39

Volgens de onderzoekers heeft hij er zelfs geen moeite mee om af en toe een giftige reuzenschildpad in de luren te leggen en te verorberen, zo schrijft het Laatste Nieuws. De spin is trouwens angstvallig groot. Zijn lijf heeft het oppervlak van een handpalm en zijn poten zijn eveneens vrij fors.

Bron/lees verder: Metronieuws.nl
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Nieuwe spin kan surfen en vangt giftige schildpadden

Berichtdoor Super Joey » 23 nov 2016 21:46

Giftige reuzenschildpadden? Bestaan die? En kan een spin die vangen? Ik geloof er eerlijk gezegd niks van. :mrgreen:
Super Joey

Waardering: 27
Heeft bedankt: 4
ID: 13174

Berichtdoor Reptalia » 24 nov 2016 11:55

Giftig in de zin van niet eetbaar vermoedelijk. Maar dat klinkt minder spectaculair in een nieuwsartikel.
Zal ook wel gaan over pas uitgekomen schildpadden, maar ook hier, minder spectaculair.

Je ziet de spinnen ook geen golven nemen, ze kan gewoon over water lopen en zelfs onder water gaan. Maar wat is daar nu interessant aan voor de standaard lezer?
M.a.w. neem de huidige journalistiek met een serieuze korrel zout.
Reptalia

Waardering: 65
Heeft bedankt: 1
ID: 3630
Land: België

Berichtdoor Super Joey » 24 nov 2016 13:26

Dat het allemaal een beetje extra spectaculair gemaakt is, had ik wel verwacht, ze hebben het ook over een spin zo groot als je hand terwijl je op de foto een spin ziet die niet groter is dan een huisspin :lol: . Dat het om schildpad hatchlings gaat klinkt wel logisch, had ik niet over nagedacht. :mrgreen:
Super Joey

Berichtdoor GerritH » 24 nov 2016 18:12

Bij diot soort berichten i het altijd de moeite waard wat verder te zoeken. In een artikel van National Geographic vond ik deze inforrmatie;
The spider was found around Brisbane and is thought to be endemic to Queensland. It is known to feed on tadpoles of the invasive cane toad, helping keep that pest in check.
http://news.nationalgeographic.com/2016 ... angreenei/

Dus naar alle waarschijnlijkheid gaat het over de larven van giftige reuzenpadden; niet van schildpadden. En dat klinkt niet onwaarschijnlijk.
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Berichtdoor Super Joey » 24 nov 2016 21:44

Ah oké, ik dacht al dat het misschien gewoon een vertaalfoutje was, dat komt wel vaker voor. Dat klinkt inderdaad veel waarschijnlijker.
Super Joey

Keer terug naar Nieuws