Joss Stone komt op voor exotische dieren voor PETA

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Joss Stone komt op voor exotische dieren voor PETA

Berichtdoor Martijn » 25 nov 2015 02:19

De doorgaans bruisende Joss Stone poseert in weinig meer dan bodypaint, met tranen die over haar wangen rollen en met een bange blik in haar ogen. De soulzangeres heeft zich bij PETA UK aangesloten voor onze nieuwe advertentie, gefotografeerd door Andrzej Dragan, en legt daarin de verschrikkingen bloot die alle exotische dieren voelen wanneer ze gedood worden voor hun huid.

Bericht uitgegeven door PETA

DUTCHjossstoneSKINSad72.jpg
Foto: Andrzej Dragan • Bodypaint: Emma Faye • Make-up: Hannah Spencer • Haar: Giovanna Distefano D

“Ook al ben ik niet zo bekend met krokodillen als met honden en paarden, ik weet dat alle dieren kunnen lijden. Ik hoop dat wanneer mensen het videomateriaal zien waarin te zien is hoe krokodillen en alligators gedood worden voor hun huid om verwerkt te worden tot handtassen, ze zich bij mij zullen aansluiten door wilde dieren uit hun kast te houden.” – Joss Stone

Deze advertentie komt in navolging van een PETA US exposé dat de gruwelijke omstandigheden onthult op fokkerijen van leveranciers die door Hermès worden gebruikt. Op deze fokkerijen worden alligators en krokodillen opgesloten in kale en overvolle kuilen. De reptielen worden met een penschietpistool neergeschoten en met stanleymessen gestoken, maar zijn vaak nog in leven en bewegen na deze hardhandige pogingen om hen te doden.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Joss Stone komt op voor exotische dieren voor PETA

Berichtdoor GerritH » 25 nov 2015 10:12

Ik moet zeggen dat ik het een beetje vreemd vind dat je dieren wel voor reden 1 mag doden (bijvoorbeeld voedsel) maar niet voor reden 2 (hun huid). Niemand heeft mij nog kunnen uitleggen wat het verschil voor het dier is.
Persoonlijk ben ik een vleeseter die geen bont maar bijvoorbeeld wel leer draagt (schoenen). ik vind dan ook dat het toelaatbaar is om dieren te gebruiken om aan een menselijke behoefte te voldoen, mits je het dierwelzijn in de gaten houdt. Dat laatste is het essentiële punt, niet het doel. Al moet ik wel zeggen dat ik wel principieel tegenstander ben van het doelloos doden van dieren; dat kan dan weer niet binnen mijn moreel besef.
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Re: Joss Stone komt op voor exotische dieren voor PETA

Berichtdoor TheCreed » 25 nov 2015 12:14

Ik neem aan dat de campagne gericht is op Zoutwater krokodillen? Ik begreep dat deze soort het 'mooiste' leer levert. Ik meen dat het meeste leer voor de grote ontwerpers weg komt uit Australië, waar er fokkerij de dieren op een degelijke manier onderhouden. Deze krokodillen fokkerij hebben de wildpopulatie in Australië in ieder geval geen kwaad gedaan en populaties geherintroduceerd op plekken waar deze verdwenen waren.

Persoonlijk vind ik er niets aan (bont precies hetzelfde), maar als het allemaal op een nette en humane manier geregeld wordt dan zie ik het niet in waarom ander mensen het niet zouden mogen dragen. In ieder geval is er een groep mensen behoefte aan dit soort producten, verbieden heeft dan vaak toch geen zin. In sommige gevallen wordt het product dan alleen maar gewilder en het probleem vergroot. Gecontroleerde en ethische aanlevering van het product zou mijn voorkeur hebben als oplossing. Maar ja, zo'n oplossing is natuurlijk veel moeilijker te pitchen bij donateurs. Dan maar makkelijk scoren met zo'n campagne.
TheCreed

Waardering: 20
Heeft bedankt: 35
ID: 9758

Keer terug naar Nieuws