Na de vangst van een rode rattenslang, gisteravond bij de douche, durfde Saskia van der Zee vannacht eigenlijk niet naar de wc. 'Uiteindelijk moest ik wel. Lampen aan en ik heb héél goed tussen mijn benen gekeken.'.
Bron/lees verder: Het Parool
Na de vangst van een rode rattenslang, gisteravond bij de douche, durfde Saskia van der Zee vannacht eigenlijk niet naar de wc. 'Uiteindelijk moest ik wel. Lampen aan en ik heb héél goed tussen mijn benen gekeken.'.
Jamie'sBaardjes schreef:Hebben sommige mensen met baardagaams, die vinden ze na de winter terug in de schuur..
Knoflook schreef:Jamie'sBaardjes schreef:Hebben sommige mensen met baardagaams, die vinden ze na de winter terug in de schuur..
Is het nu agaams of agamen ? Ik zie echt alle varianten voorbij komen en zelf weet ik het niet.
Knoflook schreef:Jamie'sBaardjes schreef:Hebben sommige mensen met baardagaams, die vinden ze na de winter terug in de schuur..
Is het nu agaams of agamen ? Ik zie echt alle varianten voorbij komen en zelf weet ik het niet.
Reptalia schreef:Maakt geen yota uit hoe je het spelt, taalgerichte namen zijn nooit officieel.
Het is beide correct en beide verkeerd dus.
De 2 meest frequent gebruikte Nederlandse zijn
Enkelvoud:
- Agaam
- Agame
Meervoud:
- Agamen
- Agames
Enige naamvorm waar geen twijfel of interpretatie mogelijk is, is de wetenschappelijke.
Jamie'sBaardjes schreef:Ik kom uit een dorp en daar verlengen we woorden niet met -en maar met -s, gewoon luiheid denk. ('denk' hoort dan officieel ook 'denk ik' te worden maar het woord eindigt al met n 'k' dus klinkt als als ik)
Goede woord is eigenlijk baardagamen maar met baardagaams hoef je weer n klemtoon minder uit te spreken
d.broek schreef:De correcte naam schijnt wel baardagame te zijn (dus mv: baardagames) heb ik eens gelezen, ook wel logischer als afleiding van Agama. Maar agaam is gewoon makkelijker uit te spreken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 130 gasten