Jan Paul schreef:Hmmm oke, dus net als met de kikkers kan dit dus in de toekomst tot gevolg hebben dat alle dieren die worden aangetroffen een in beslag name tot gevolg kan hebben?
Was ook ergens wel te verwachten natuurlijk.....
GerritH schreef:Jan Paul schreef:Hmmm oke, dus net als met de kikkers kan dit dus in de toekomst tot gevolg hebben dat alle dieren die worden aangetroffen een in beslag name tot gevolg kan hebben?
Was ook ergens wel te verwachten natuurlijk.....
Alle dieren die nooit legaal geëxporteerd zijn uit het land van herkomst. Voor gifkikkers gaat dat met name over de soorten uit Brazilië en Peru. Voor jullie zou het kunnen gaan om Teju's die uitsluitend voorkomen in Brazilië. Als jullie dergelijke soorten hebben en die soorten inderdaad nooit legaal geëxporteerd zijn.
Soorten die jullie uit de VS importeren zullen (met de LACEY act in gedachten) meestal wel legaal zijn. Canada is een heel ander verhaal; dat land lijkt echt een witwasmachine voor beschermde soorten te worden.
gerrit
Jan Paul schreef:Dat had gekund idd, echter trek ik het goed na en de Blauwe Teju's in Europa hebben wel een legale herkomstHet staat op onze site precies beschreven....
GerritH schreef:Jan Paul schreef:Dat had gekund idd, echter trek ik het goed na en de Blauwe Teju's in Europa hebben wel een legale herkomstHet staat op onze site precies beschreven....
Legaal is legaal en ik twijfel er ook niet aan dat jullie dat netjes gedaan hebben; het belangrijkste is de exportvergunning vanuit Brazilië; dat is eigenlijk het enige document dat een legale herkomst kan bewijzen.
Als de soort overigens ook in Colombia voorkomt en Colombia wel export van levende dieren toestaat is er helemaal geen probleem omdat dan niet meer aantoonbaar is dat dieren niet uit Colombia afkomstig zijn.
Gerrit
GerritH schreef:En dan hier een foto van een van de Teju's van dat eiland (in een val);
32.441726,-3.859245,0 (Panoramio Google earth)
Gerrit
Jan Paul schreef:Varanus varius heb ik nagetrokken en zijn wel geïmporteerd en redelijk succesvol gekweekt inmiddels, zijn dus legale dieren van. Maar ook hier is het oppassen geblazen.......
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 103 gasten