sjees schreef:NeNuntiumNecare schreef:Je had ook meegekregen dat dit interview nogal uit zijn verband is getrokken? De journalist heeft het verhaal behoorlijk vertekend opgeschreven. Erg jammer... maar ja, Spits, what else is new(s)?
En wat klopt er hier niet dan? Dit is toch gewoon war er aan de hand is?!
Verstuurd van mijn GT-S7710 met Tapatalk
Op Facebook is extra verduidelijking omtrend dit artikel gepost door Peter S. via een mail naar spits:
bron:
https://www.facebook.com/groups/positieflijst.negatief Geachte,
Met grote verbazing heb ik het artikel over het zogenaamde “hagedissenoverschot” in Nederland gelezen.
Zelf ben ik zeer actief in de terrariumhobby en zodoende vond ik de uitspraken van de geintervieuwde winkeliers nogal vreemd, en heb eens telefonisch onderhoud gepleegd met de betrokkenen.
Wat blijkt: De geintervieuwde eigenaresse van de terrariumwinkel in Amsterdam heeft te kennen gegeven niet over de telefoon over deze kwestie te willen praten met uw verslaggeefster, aangezien de reptielenhobby inmiddels door de naderende “positieflijsten” en de bijbehorende anti-dierhouderij-lobby in een slecht daglicht staat.
Ik citeer de eigenaar: “Door de telefoon doen we geen uitspraken had mijn vrouw gezegd, en ze uitgenodigd om in de winkel te komen omdat de hobby al in een kwaad daglicht stond. Zonder overleg zou er geen publicatie plaatsvinden zei ze. Niets meer gehoord, en 2 dagen later een verslag in de spits.”
Voorts gaf de heer Schouten van terrariumspeciaalzaak The Blue Lagoon aan dat het gebruik van de term “kuiken” onjuist is geweest, hij verklaarde dat jonge baardagames “schattig zijn, net als kuikentjes”
voorts was de opmerking dat mensen gestimuleerd moeten worden tot het steriliseren van hun huisdier een poging tot humor, iets wat de verslaggeefster duidelijk niet opgepikt heeft.
Ja, er zijn veel baardagames, en wellicht is er een overschot, maar het geschetste beeld door uw krant is niet reeel en staat in schril contrast met het dierenleed wat er is onder de duizenden honden, katten en konijnen die jaarlijks in het asiel of in het “wild” eindigen.
Het kader waarin vermeld word dat het houden van hagedissen en andere exoten illegaal word is enorm kort door de bocht. De lijsten met wat wel en niet gehouden mag worden in de toekomst zijn nog niet door de kamer, en er is zeer veel tegenstand vanuit de dierhoudery-lobby. Een dergelijk berichtje zou mensen het idee kunnen geven dat ze zelf binnenkort strafbaar zijn voor het hebben van een reptiel of hamster, of dat de buurman of buurvrouw dat is, en dat is vooralsnog NIET het geval.
Graag zou ik in uw krant een rectificatie zien over dit geheel, want zoals het nu gedrukt staat is absoluut niet de waarheid
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.