Met de eerste lentestralen springen overal in de regio de zonnebadende roodwangschildpadden weer in het oog. Ook de parkvijver in Wijnegem is ervan vergeven. De gemeente wil de exoten vangen en euthanaseren.
Bron/lees verder: Gazet van Antwerpen
Met de eerste lentestralen springen overal in de regio de zonnebadende roodwangschildpadden weer in het oog. Ook de parkvijver in Wijnegem is ervan vergeven. De gemeente wil de exoten vangen en euthanaseren.
Jan Paul schreef:Ja en volgens hen was de vriezer humaanKrijg je toch moordneigingen van?!! Stel idioten, vriezer is meest pijnlijke wat je maar kan bedenken..... Lang leve de dierenbescherming
Noobske schreef:Ik weet niet of het iets uithaalt maar ik heb een mail naar de desbetreffende gemeente gestuurd en aangegeven dat het invriezen zeer inhumaan is. Ik heb tevens het onderzoek naar euthenasie bij dieren bijgevoegd. Of ze er iets mee doen is een 2e uiteraard.
steve01 schreef:Noobske schreef:Ik weet niet of het iets uithaalt maar ik heb een mail naar de desbetreffende gemeente gestuurd en aangegeven dat het invriezen zeer inhumaan is. Ik heb tevens het onderzoek naar euthenasie bij dieren bijgevoegd. Of ze er iets mee doen is een 2e uiteraard.
Mooi zo!
is het trouwens niet strafbaar om dieren te vermorden op een pijnelijke wijsen?
boldie schreef:Los van het feit dat gezonde dieren nu weer onterecht worden afgemaakt.
Ben ik het niet eens met jullie idee over invriezen.
Voor WARM bloedige dieren is dit idd 1 van de meest pijnlijke doden.
Dit omdat het lichaam volledig in verzet gaat om zijn temperatuur op peil te houden en het dier dus letterlijk vecht voor zijn leven.
Dit kan ook nog eens heel lang duren. Dus idd pure marteling!
Voor een KOUD bloedig dier is dit echter heel anders!
Koudbloedige dieren ( Zoals ieder hier behoort te weten! ) kunnen hun lichaamstemperatuur niet zelf regelen, hiervoor hebben zij hun omgeving nodig. We hebben niet voor niks een dure lamp oid in het terrarium hangen die naast de stralingen ook vaak veel warmte geven.
Een koudbloedig dier in de vriezer zal dus afkoelen en zijn stofwisseling en hart zullen steeds trager worden, om vervolgens gewoon te stoppen.
Ze slapen dus gewoon in.
Cooling—It has been suggested that, when using
physical methods of euthanasia in ectothermic species,
cooling to 4 C will decrease metabolism and facilitate
handling, but there is no evidence that whole body
cooling reduces pain or is clinically efficacious.206 Local
cooling in frogs does reduce nociception, and this may
be partly opioid mediated. 207 Immobilization of reptiles
by cooling is considered inappropriate and inhumane
even if combined with other physical or chemical
methods of euthanasia. Snakes and turtles, immobilized
by cooling, have been killed by subsequent freezing.
This method is not recommended.13 Formation of
ice crystals on the skin and in tissues of an animal may
cause pain or distress. Quick freezing of deeply anesthetized
animals is acceptable.208
boldie schreef:Mijn reactie hier op krijgt u Gerrit
Ik heb gehandeld idd naar wat mij geleerd is en wat ik in mijn begin jaren ook altijd las, zonder er hier verder daar nu ff wat dieper in te duiken.
Ik nam het ook voor niet meer dan logisch aan.
Verouderde data zeg maar.
Ik Geef jullie dan ook zeker gelijk en trek mijn statement dan ook nederig in.
Wat mij betreft word het ook verwijderd, om foute info van het web te houden.
Het laatste wat ik wil ( net als ieder liefhebber ) is onnodig leed/pijn etc..
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 89 gasten