Zeer giftige ontsnapte slang gevonden in wasmachine

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Zeer giftige ontsnapte slang gevonden in wasmachine

Berichtdoor Martijn » 12 mei 2013 18:47

Uit een woning aan de Havenstraat in het Zeeuwse Hoedekenskerke is zaterdagmiddag een zeer giftige Afrikaanse cobra ontsnapt. Enkele uren later werd het dier in de woning van de eigenaar aangetroffen in de wasmachine.

Bron/lees meer: Blikopnieuws.nl

Met dank aan crazzydog voor de attendering! :duim2:
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Zeer giftige ontsnapte slang gevonden in wasmachine

Berichtdoor Jan Paul » 12 mei 2013 21:04

Vraag mezelf af, dat als een dier ontsnapt en al zeker zo een dier. Dat je dan niet eerst zelf op speurtocht gaat en hele huis overhoop trekt voor je aan de bel gaat hangen..................

Dat ie ontsnapt is al niet goed te praten, maar je eigen wasmachine niet kunnen vinden al helemaal niet.
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 1946

Berichtdoor GerritH » 13 mei 2013 07:49

ik ben dat niet met je eens JP
Er zijn hier twee zaken ernstig fout gegaan; het dier had niet uit het terrarium mogen komen en het dier had niet uit de slangenkamer mogen komen.
Toen echter geconstateerd was dat het dier ontsnapt was was het gezien het risico dat het dier meebrengt een verstandige keuze om de politie te waarschuwen. Elke vertraging zou meer risico voor de omgeving betekenen. Die actie was dus verstandig. Natuurlijk brengt de publiciteit een risico voor onze hobby met zich mee en mag je van mij de houder best een **** vinden omdat hij het dier had laten ontsnappen, maar de keuze om naar de politie te gaan was een juiste.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Berichtdoor ShadowBumble » 13 mei 2013 08:16

GerritH schreef:ik ben dat niet met je eens JP
Er zijn hier twee zaken ernstig fout gegaan; het dier had niet uit het terrarium mogen komen en het dier had niet uit de slangenkamer mogen komen.
Toen echter geconstateerd was dat het dier ontsnapt was was het gezien het risico dat het dier meebrengt een verstandige keuze om de politie te waarschuwen. Elke vertraging zou meer risico voor de omgeving betekenen. Die actie was dus verstandig. Natuurlijk brengt de publiciteit een risico voor onze hobby met zich mee en mag je van mij de houder best een **** vinden omdat hij het dier had laten ontsnappen, maar de keuze om naar de politie te gaan was een juiste.

Gerrit

Er zijn wel meer keuzes gemaakt die terecht waren blijkbaar is de persoon een forumlid van een ander forum waar ik ook zit en als je daar de posts leest van de mensen die hierbij betrokken waren dat heeft de media het behoorlijk opgeblazen.

Zo zijn de slangen niet in beslag genomen, maar zijn ze tijdelijk ondergebracht bij zijn mentor/vrienden die ook gifslangen houden in zijn directe buurt om de kamer te verbeteren en was van het begin al duidelijk bij zowel politie als het medisch personeel dat het beestje onmogelijk het huis uit kon. Uiteindelijk is hij ook niet bij een buurvrouw terug gevonden in de wasmachine zoals sommige media beweren, maar in zijn eigen wasmachine ( overigens op dezelfde etage als de gifkamer ).

Het had niet mogen gebeuren dat ben ik eens maar fouten worden gemaakt, zelfs de beste maakt fouten maar de vervolg acties waren correct als toevoeging op direct de hulpdiensten inschakelen.

- Cobra kon niet van de etage af.
- Andere gifslangen zijn tijdelijk ondergebracht bij Vrienden/Mentoren.
- Kamer word opnieuw volledig ingericht, om dit soort situaties nog meer te voorkomen.

Hoe dan ook dit is puur wat er nu aan informatie vertelt is door die betrokken vrienden, en de persoon die het overkomen is heeft nog niet gereageerd.
1.1.0 Pogona henrylawsoni ( Vermithrax & Archonae )
ShadowBumble

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 9591

Keer terug naar Nieuws