sebas1982 schreef:Ik heb het nieuws niet echt gevolgd over dit issue enzo is er sprake van strengere regels op het gebied van het houden van kaaimannen? Ik heb zelf een dwergkaaiman. Moet ik me zorgen gaan maken? Dat dier is echt mijn passie zou er echt kapot van zijn als ik hem niet meer zou mogen houden.
Denk dat hier beter iemand op kan reageren die dichter op het vuur zit, bijvoorbeeld GerritH. Ik sluit me hier juist express voor af, puur uit zelfbescherming want doe er toch geen hol aan...... Ben maar een simpel mens in dit verhaal.....
Even terugkomend op het NIET terugplaatsen van dieren in de natuur, dit word sporadisch al gedaan. Maar buiten dit, wie kan hier in de toekomst kijken? De techniek staat voor niets..... En kijk als groot voorbeeld eens naar Tasmaanse tijgers, genoeg voorbeelden binnen opnze hobby die een soortgelijke toekomst te gaan hebben. En de enige reden dat deze die toekomst niet begaan is omdat hier hobbyisten druk mee bezig zijn, hun leven letterlijk voor deze "vergooien"..........
Want laten we wel wezen, stel er komen dergelijke wetgevingen in dit land dan hebben deze mensen hun leven ook VERGOOID!
Wat had de wereld blij geweest op dit moment met een aantal in gevangenschap levende Tasmaanse tijgers...... Moeten we die kansen die we nu hebben ook vergooien? Het is idd wel iets heel menselijks de geschiedenis keer op keer weer te herhalen dus wat dit betreft verwacht ik het wel.... Althans, groot deel van de hobbywereld is om te janken dus snap het ook nog wel.
Daarbij, beetje jammer dat de enige reden waarop onze hobby van meerwaarde is ook maar de grond in te trappen. Beetje zelfde verhaal als dat iedereen weet wat voor problemen komen van brilkaaimannen voor zo weinig verkopen op beurzen zodat ieder weet dat het dan impuls objecten worden en hier uiteindelijk hoop problemen van komen. En toch gewoon lekker doorgaan! Stel achterlijke debielen.......