In Diergaarde Blijdorp wordt een nieuwe attractie geopend: Amazonica Dome. In het gebouw wordt het leven in het Amazonegebied verbeeld met een 'rivier', reptielen en vlinders.
Bron: Architectenweb
In Diergaarde Blijdorp wordt een nieuwe attractie geopend: Amazonica Dome. In het gebouw wordt het leven in het Amazonegebied verbeeld met een 'rivier', reptielen en vlinders.
peetantje schreef:Kijk dat is nu eens goed nieuws.
alleen dan krijgen ze 3 plakken waar reptielen te zien zijn.
voordeel is wel dat ze dan wel goed de biotopen kunnen showen.
Basch schreef:peetantje schreef:Kijk dat is nu eens goed nieuws.
wss gaan wel alle reptielen weg uit Riverahal. Zijn andere plannen voor.
Had de tekeningen enzo al gezien, word erg nice!
De attractie in het gebouw wordt overkoepeld door een 56 meter lang houten skelet dat opgevuld is met EFTE-foliekussens. “De luchtkussens laten uv-straling door dat zeer belangrijk is voor de biotoop”, vertelt Arc2 architecten. “De kussens worden op druk gehouden door compressoren, die verwarmde lucht in de kussens blazen.”
Jan Paul schreef:
Daar was ik al naar opzoek.... Mooi, weet ik dat ook weer!Dat word een extra vijverbeluchtingssetje aanschaffen.....
wouter- schreef:Basch schreef:peetantje schreef:Kijk dat is nu eens goed nieuws.
wss gaan wel alle reptielen weg uit Riverahal. Zijn andere plannen voor.
Had de tekeningen enzo al gezien, word erg nice!
Dacht dat ze de riverahal weer wouden herstellen in oude glorie?
renske schreef:De dracaena's mogen wel naar ons hoor.
Gaaf die kas. Jammer dat er zo veel dieren voor weg moeten... Maar wat ik laatst zag konden ze het ook totaal niet meer aan. Vrijwel alle dieren waren er slecht aantoe.
wouter- schreef:Zul je zien dan gaan de mata mata's weg :( eeuwig zonde
Basch schreef:denk juist dat die mooi zouden staan in dat nieuwe deel, grote vijver ermee. Past goed erin.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten