Even het filmpje bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik het er grotendeels wel mee eens ben, een positief punt vond ik ook dat er werd gezegt een lijst samen te stellen niet zo makkelijk is als word gedacht. Van wat is wel of niet houdbaar, dus mocht er een lijst komen dan zijn baardjes en wateragamen zeker houdbaar

Niets om je druk te maken of naar Duitsland te verhuizen.......... Uit mijn oogpunt gezien is het verhaal wel iets anders, en mijn huis pak ik ook niet zomaar op, heb mezelf in dat opzicht erg vastgemetselt.
Maar goed, om weer op dingen terug te komen die nog ergens over gaan, vind ik idd dat wat stichting AAP daar vertelt over de Eekhoorns en prairie dogs/neusbeertjes etc wel een groot punt waar ik het zeker mee eens kan zijn. Dat zijn gewoon geheel andere diersoorten en zijn gewoon stukken moeilijker te houden, prairie dogs zijn geweldig maar geen knuffels, heb ze gehad en gekweekt maar dit was moeilijk en hadden zeer grote huisvesting nodig. De Eekhoorn soorten zijn gewoon grote bedreiging voor onze inheemse natuur, maar in hoever dit nog geld en in hoever we daar niet al een beetje te laat zijn vraag ik me dan ook gelijk af......
Waar ik me vooral zorgen om maak is het verbod van dierenhandel op internet, prima als mp ermee moet stoppen, maar als dan ook geen speciefieke aanbod sites vanuit de hobby zelf niet meer mogelijk zijn word het toch erg moeilijk......... Al vond ik wel grappig hoe bleker zei, als mp advertenties maakt waarin duidelijk word gezegt waar de herkomst ligt etc etc, dan is er geen probleem. Wat ook grappig was dat precies 1 dier illegale herkomst had en gelijk was weer alles op internet illegaal. Terwijl waarschijnlijk 98% gewoon legaal geimporteerd of gekweekte herkomst heeft, vraag me ook soms af waar die gasten zitten met hun hersenen, of dat het smokkelen van dieren nog winstgevend is? En of die mensen die daar aan doen zoveel risico nemen om dit openbaar aan te bieden, beetje zelfde verhaal als harddrugs aanbieden via mp, of dit een compleet vrije handel is waar geen toezicht op gehouden word ofzo????! Dus dat verhaal illegaal zouden ze er wel eens uit mogen knippen, want dat is over het geheel natuurlijk verwaarloosbaar en doet er niet eens toe in dit verhaal, klinkt alleen leuk om de domme over de streep te trekken......
Overigens kunnen we ook stellen dat het geen wilde dieren meer zijn, maar exotische huisdieren, klinkt iets vriendelijker.