Tribo schreef:Het verbaast mij zowieso dat er in vooral Duitsland zo ontzettend veel Zuid Afrikaanse reptielen opduiken. Zo zijn er een handjevol Duitsers die extreem veel "kweken" met Bradypodion soorten die endemisch zijn tot Zuid Afrika... Ook de gordelstaarten lijken inees weer extreem veel te kweken in Europa? Cataphractus duikt nu ook ineens overal op, in Hamm een stuk of 10 gezien bij verschillende zogenaamde kwekers. En de giganteus is allemaal zoobred, maar de naam van de dierentuin geven ze je niet...
En de dierenbescherming heeft dergelijke kennis absoluut niet in huis... Een handjevol inspecteurs van de Nieuwe Voedsel en Waren Authoriteit hebben die kennis wel.....
xbeyondx schreef:vooral zoo-logisch had allemaal wildvang zitten.
hadden een stand bij terraria en exo knaag met allemaal dieren zoals dus otters, gordeldieren, stokstaartjes en vogeltjes.
vorige keer (11 dec) was mijn vriend geïnteresseerd in de valkparkieten en toen gaven ze aan het eind toe van ja het is wel wildvang dus het zal nooit zo tam worden als nk.
toen had me vriend gelijk zoiets van oooh nee laat dan maar.
iguanaman schreef:Wildvang is opzich vaak geen groot probleem bij dat soort exoten als gordels, stokstaarten. Zeker niet als het om redelijk zeldzame dure dieren gaat waarbij er regelmatig wildvang nieuw bloed moet worden bijgebracht. Vaak is er ook geen nakweek van te vinden. Dus of wildvang of farmbred, dat is er nou eenmaal en dat zal zo blijven. Er zijn voordelen en nadelen die kan je persoonlijk afwegen.
GerritH schreef:Ik ben geen absoluut tegenstander van wildvang, maar de wildvang die leidt tot grote hoeveelheden dieren op beurzen in beroerde omstandigheden is en mag geen ""noodzaak" zijn in onze hobby.
GerritH schreef:iguanaman schreef:Wildvang is opzich vaak geen groot probleem bij dat soort exoten als gordels, stokstaarten. Zeker niet als het om redelijk zeldzame dure dieren gaat waarbij er regelmatig wildvang nieuw bloed moet worden bijgebracht. Vaak is er ook geen nakweek van te vinden. Dus of wildvang of farmbred, dat is er nou eenmaal en dat zal zo blijven. Er zijn voordelen en nadelen die kan je persoonlijk afwegen.
Wat is dit nu voor een absoluut gelul.
grootschalige commerciële wildvang is zowel mbt soortbescherming als mbt dierwelzijn zeer schadelijk. Nieuw bloed is in kweekprogramma's inderdaad beperkt nodig, maar zeker niet op de schaal waarop dat gebeurd bij de dieren die op beurzen aangeboden worden.
Ik ben geen absoluut tegenstander van wildvang, maar de wildvang die leidt tot grote hoeveelheden dieren op beurzen in beroerde omstandigheden is en mag geen ""noodzaak" zijn in onze hobby.
Gerrit
GerritH schreef:iguanaman schreef:Wildvang is opzich vaak geen groot probleem bij dat soort exoten als gordels, stokstaarten. Zeker niet als het om redelijk zeldzame dure dieren gaat waarbij er regelmatig wildvang nieuw bloed moet worden bijgebracht. Vaak is er ook geen nakweek van te vinden. Dus of wildvang of farmbred, dat is er nou eenmaal en dat zal zo blijven. Er zijn voordelen en nadelen die kan je persoonlijk afwegen.
Wat is dit nu voor een absoluut gelul.
grootschalige commerciële wildvang is zowel mbt soortbescherming als mbt dierwelzijn zeer schadelijk. Nieuw bloed is in kweekprogramma's inderdaad beperkt nodig, maar zeker niet op de schaal waarop dat gebeurd bij de dieren die op beurzen aangeboden worden.
Ik ben geen absoluut tegenstander van wildvang, maar de wildvang die leidt tot grote hoeveelheden dieren op beurzen in beroerde omstandigheden is en mag geen ""noodzaak" zijn in onze hobby.
Gerrit
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten