Martijn schreef:Jan Paul schreef:...betekent het nog niet dat de wetgeving word aangepast

Of dat Marktplaats (bepaalde soorten) dieren niet meer toestaat. Het zal mij in ieder geval benieuwen...
Lijkt me nogal moeilijk want waar leg je de grens in dat opzicht?! In dit verhaal krijg je weer met meningen te doen en zodra dat gebeurd kun je beter inpakken en de toko sluiten..... Vele meningen zijn zo kort voor de kop dat je niet door die 3 meter stalen plaat heen komt.
Ik kan me ooit nog een petitie herinneren tegen de hoge hoeveelheden wildvang, kwam ook in de duizenden maar uiteindelijk te omslachtig en deed meer fout dan goed.
En dat dit ging gebeuren met mp stond al vast vanaf de dag dat de "Partij van de Dieren" om de hoek kwamen kijken, ooit komt er bij de "dierenvriend" (En) kortsluiting in de kop, ziet vervolgens het licht niet meer aan het eind van de tunnel en zorgt dat de handel word opgedoekt. Dan ontstaat er een zware illegale handel op straat en is er nog nul overzicht op het geheel, de stumperts gaan meer en meer dumpen en uiteindelijk komen er meer en meer wetjes bij de zaak alleen maar omslachtig maken en zo erg dat de gemiddelde hobbyist er liever voor kiest zijn hobby weer uit te oefenen achter de schermen op zolder......
En zo zijn we dan weer aangekomen op dat punt dat deze hobby ooit begon..................Noem het maar dierenliefde
Ik zie mp als een ellendige hoek binnen de hobby maar wel waar er nog overzicht is en om een te peilen hoe het ervoor staat met de hobby, ik moet eerlijk zeggen naast de ellende dat ik er ook een stijgende lijn zie qua verbetering wat betreft het houden van wilde dieren in gevangenschap. En gezien vele landen nooit en te nimmer een verbetering komt op een relatief kort termijn zodat er nog enig iets te redden valt, is deze hobby de redding voor het bestaan van vele diersoorten die onmogelijk door dierentuinen e.d. vervangen kunnen worden.