En fijn die dierenrechten in Amerika, maar eigenlijk zou je preventief moeten handelen. Op het moment dat dieren in beslag genomen moeten worden en er boetes uitgedeelt moeten worden ben je natuurlijk al te laat. En zouden de dierenrechten in Amerika zoveel verschillen als die van Nederland? Ik ken de verschillen niet en weet ook niet waar het beter geregeld is en waar het beter gehandhaafd wordt.
Je kan het nooit voorkomen, nergens niet. Dierenmishandeling is er nu eenmaal en zal ook nooit overgaan.
Dat de dierenpolitie in initiatief van de pvv is weet ik, ik heb op hun gestemd.
De dierenrechten in amerika zijn inderdaad een stuk strenger als hier. Daar zijn speciale agenten voor opgeleid die alle recht hebben als een dier ernstig is mishandeld, en in directe nood kunnen ze zonder bevelschrift het dier uit huis plaatsen....Zie dat hier maar eens gebeuren

Verder geven ze daar ook goede voorlichtingen en geven ze advies hoe ze het de dieren daar beter kunnen houden. Zoals als honden buiten gehouden worden, betere schuilplaatsen, dekens erbij voor de winter etc. Vaak wordt er daar een melding gedaan dat er een dier buiten is, en geen goed hok etc. De eigenaar wordt hierop aangesproken en krijgt daarbij 24 uur de tijd om er enige verbetering aan toe te passen. Zo niet wordt de hond of dergelijke in beslag genomen. Wat mij betreft uitstekende acties. Voor meer specifieke dingen raad ik toch maar eens aan om animal cops te kijken.
Hier in nederland is er de dierenambulance die voor directe hulp bied aan de bazen, en ze pikken dooie of vastgebonden dieren op. Meer doen ze niet. Er is hier ook nergens iemand die voor de meldingen bij de mensen thuis gaat kijken en bekijkt of het onwetendheid is of wat dan ook.
Wat mij betreft mogen ALLE wetgevingen over de straffen e.d. naar Nederland komen. Nederland wil op Amerika lijken, dan moeten ze daar eens mee gaan beginnen. De straffen hier zijn gewoon lachwekkend.