Gigantisch natuurreservaat in Afrika wordt werkelijkheid

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Gigantisch natuurreservaat in Afrika wordt werkelijkheid

Berichtdoor Martijn » 29 aug 2011 19:37

Gigantisch natuurreservaat in zuidelijk Afrika wordt werkelijkheid

De regeringsleiders van Angola, Botswana, Namibië, Zambia en Zimbabwe zetten hun handtekening onder een contract dat de realisatie van het grootste aaneengesloten beschermde natuurgebied op aarde mogelijk maakt. Het gebied is met een oppervlakte van 444.000 vierkante kilometer ruim tien keer groter dan Nederland en biedt onder meer onderdak aan bekende Afrikaanse diersoorten zoals de olifant, neushoorn, buffel, luipaard en leeuw. Maar ook talloze andere zoogdieren, vogels, reptielen, amfibieën, zoetwatervissen en ongewervelden zullen profiteren van dit historische besluit.

Bron :arrow: Dieren.blog.nl
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Gigantisch natuurreservaat in Afrika wordt werkelijkheid

Berichtdoor baardmans » 29 aug 2011 21:43

Ik vindt het wel goed!!! ;-) helpen ze de dieren weer een handje mee ( en zeker voor de dieren die hun leefgebied kwijtraken door de mens)

gr.
baardmans

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3264

Re: Gigantisch natuurreservaat in Afrika wordt werkelijkheid

Berichtdoor Debiru » 30 aug 2011 19:02

Ik vind dit fantastisch, een aantal geweldige nationale parken waar de victoria falls en de okavangodelta en dus (een groot deel) van de serengeti worden samen 1 groot natuurgebied. Dat wil ik zeker gaan bezoeken later! Ik ben alleen wel benieuwd hoe ze dit gebied tegen stropers gaan beschermen. Het grootste national park in congo word door nog geeen 15 man beschemd omdat ze continu werden vermoord. Hopelijk gaat dit ook met hulp van de regeringen.
Debiru

Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 998

Keer terug naar Nieuws