Net als honden en katten zouden ook slangen en andere reptielen moeten worden voorzien van een chip. Zo kunnen de dieren makkelijker bij de rechtmatige eigenaar worden terugbezorgd.
Bron

Stond gisteren zelfs bovenaan op de voorpagina...
Net als honden en katten zouden ook slangen en andere reptielen moeten worden voorzien van een chip. Zo kunnen de dieren makkelijker bij de rechtmatige eigenaar worden terugbezorgd.
peetantje schreef:+1
een operatie want daar spreken we toch over, al is het gewoon al gedaan met een injectiespuit. om onderhuids de chip in te brengen. geeft genoeg stress. om maar over de infectie's te zwijgen.
oke om de gifslangen in kaart te brengen in nederland kan ik nog voor een deel begrijpen. ivm mogelijke ontsnapping en de mogelijke gevolgen.
maar ten aller tijden zou dat vrijwillig moeten gebeuren.
Hebben ze weer een nieuwe melkkoe gevonden voor de DA's
zal wel weer 40 eurie per chip kosten. dus de DA's lopen weer binnen
MarcoG schreef:Ik denk niet dat het echt veel gevaar op levert voor een slang zo chip.
Steriele naald, miniscuul kleine wond.
Of het nodig is, is een tweede.
Wel denk ik dat het geen kwaad kan als ze het aan bieden, dat jij vrijwillig er voor kan kiezen.
peetantje schreef:Maar ik blijf wel zeggen dat het een nieuwe melkkoe is voor de DA.
theo schreef:Dit:
"om de gifslangen in kaart te brengen in Nederland"
Mag nimmer een reden worden om de slangen een chip te geven en zeker niet als derde toegang te hebben tot die database.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten