Heb ik absoluut geen last van, en eerlijk gezegd vind ik die reden om buiten het terra te voeren onzinnig

Wat je zegt komt er op neer dat, omdat ze gewend zijn buiten de bak eten te krijgen zullen ze binnen de bak minder snel happen. Zou kunnen? Maar als dat zo is dan zouden ze via die zelfde theorie toch juist eten verwachten als je ze hanteert?
Ik doe het zelf heel anders, en het werkt prima bij mij. Als ik in de bak moet zijn doe ik dat eigenlijk altijd
( of het moet echt niet anders kunnen) overdag. Overdag voer ik nooit en als je dat stug volhoudt merk je ook dat de voedsel verwachting overdag een stukje lager ligt. Ook raak ik de dieren Altijd aan vooraleer ik iets in de bak doe, of ze er uit ga halen. Als ik ga voeren doe ik dat zoals eerder gezegd 's nachts, ik raak ze niet aan en leg de prooi zo ver mogelijk van ze vandaan. Op een gegeven moment ruiken ze het en gaan ze zoeken, of soms vinden ze het gelijk. voedsel agressie is een groot punt bij netpythons, maar toch heb ik er bij die van mij over het algemeen geen last van. Zelfs de geur van prooidieren in een ruimte doet ze niet zo veel. natuurlijk heb je dan nog steeds het karakter van de slang, mijn bali's bv zijn niet voedselagressief maar gewoonweg agressief

Heb overigens gemerkt, dat een netpython de 's nachts voedsel overdag niet routine een stuk sneller door hebben dan tijgerpythons.