theo schreef:Makkelijk Peter.
Hoe wil je de kleinere reptielen een merkteken geven zodat ze registreerbaar zijn, je hebt bij de kleinere soorten schildpadden al problemen mee dat erkent zelfs de overheid, een schildpad onder de 10cm. hoeft niet gechipt te worden ook al behoren ze tot de beschermde soorten.
Dit is slechts een schreeuw om aandacht.
Kijk Theo

Daar heb ik wat aan!
Ben het (bijna) geheel met je eens
Merktekens aanbrengen of registreren bij kleine reptielen is onmogelijk ben ik helemaal met je eens. Ik heb zelf ooit nog een verklaring geschreven voor P. arachnoides, om deze toch echt met foto's te laten registreren in plaats van met een chip (arme diertjes! )
Waar ik wel VOOR ben is een meldplicht.. Gewoon een klein registertje maken.. Meneer A houd slangen, Buurvrouw B heeft een konijn en een cavia en de buren aan de overkant een goudvis... Gewoon ALLES registreren, ongeacht de soort, maar gewoon heel globaal.
Word en wat gevonden? weet je een beetje waar je kan gaan zoeken naar het baasje nietwaar?
Soortregistratie is overigens ook helemaal niet wenselijuk, want iedere registratie is te kraken en ik hoef echt niet te hebben dat onverlaten 's nachts mijn fokgroep A. radiata weg komen halen omdat er ergens op papier staat dat ik die heb lopen...
(Da's even een voorbeeld, ik heb GEEN radiata's en ik heb een grote hond!

)
Schreeuw om aandacht? Tja.. ze moeten toch iets doen om centen binnen te krijgen? daar weet jij als opvangadres ook wel wat van denk ik, want het kost nogal wat..
Zo kan ik nog wel even doorgaan hoor.....