Tientallen gedumpte waterschildpadden maken tegenwoordig de Brugse Reien onveilig en bedreigen er zelfs de beroemde zwanen. Het stadsbestuur ziet heil in een val, ontworpen door twee studenten dierkunde.
Tientallen gedumpte waterschildpadden maken tegenwoordig de Brugse Reien onveilig en bedreigen er zelfs de beroemde zwanen. Het stadsbestuur ziet heil in een val, ontworpen door twee studenten dierkunde.
Olmo schreef:tja zo'n beest kan snel groot worden hoor...
een plaats waar ik vis, stond een tijd geleden in de krant omdat een van de schildpadden een man zijn vinger had afgebeten.
R0bo schreef:Het kan wel kloppen.
Schildpadden eten alles wat ze tegenkomen en helemaal in plekken waar ze moeten overleven passen ze zich aan.
Dat doet ieder levend wezen dus ook schildpadden.
Ik snap ook niet waarom dat 30 euro te veel is om een schildpad naar een Reptielhuis te brengen waar het een goed leven kan krijgen bij een nieuw baasje!
theo schreef:Olmo schreef:tja zo'n beest kan snel groot worden hoor...
een plaats waar ik vis, stond een tijd geleden in de krant omdat een van de schildpadden een man zijn vinger had afgebeten.
Een zeer ongeloofwaardig verhaal.
Ik werk al een kleine 20jaar met schildpadden en ben zelfs nog niet gebeten door een schildpad.
Er is slechts één soort die dit daadwerkelijk zou doen en dat is de bijtschildpad echter deze bijt alleen als hij aangevallen wordt of men houdt de vinger voor de bek van het dier als een smakelijk hapje.
De roodwangen die hier genoemd worden, worden niet groter dan een 20cm en kunnen niet meer toebrengen dan wat kneus en knelverwondingen, iets er af bijten zonder tanden of scherpe kaaklijn lijkt me zeer sterk.
Zijn dus al twee verhaaltjes die door verwezen kunnen worden naar de fabeltjeskrant, misschien kan de uil er nog iets mee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten