De vis- en reptielenzaak Aquarana in Lelystad zit opgescheept met drie brilkaaimannen. Dat is een krokodillensoort die twee meter lang kan worden.
Bron/video: Zie.nl
Met dank aan Brenda voor de attendering!

De vis- en reptielenzaak Aquarana in Lelystad zit opgescheept met drie brilkaaimannen. Dat is een krokodillensoort die twee meter lang kan worden.
gerard k schreef:Simpel, door na te denken voor aanschaf en voldoende ruimte beschikbaar te hebben. Net als met elk ander dier wat je in huis haalt.
Is in jouw situatie een kaaiman niet mogelijk (omdat je het geld of de ruimte niet hebt) dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Er zijn voldoende hobbyisten die die wel kunnen. Ik begin ook niet aan dit soort dieren puur om de reden dat ik ze niet kan bieden wat ze nodig hebben.
Verbieden is niet de oplossing (in opvangcentra zitten ze vaak nog slechter dan bij de gemiddelde hobbyist).
Gerard
renske schreef:Door dit soort kut filmpjes en dit soort hobbyisten word het toch mooi verpest voor de mensen die het wel goed doen. Ik kan er zo pissig van worden. Verbieden vind ik geen optie. Een verplichte cursus vind ik wel een goed idee. Dat je zonder zo een cursus/vergunning ze niet mag houden. Dan is er alweer een drempel die ervoor zorgt dat vele er niet eens aan beginnen.
s.janssen schreef:Ik woon niet zo heel ver van Lelystad waar Aquarana zit maar het is niet bepaald een zaak met heel veel kennis van het houden van reptielen. Aquarana is een importeur van vissen en met een afdeling met erg mooie en grote (zee)aquaria. Daar zijn ze goed in maar niet in reptielen![]()
Dieren worden voor verschikkelijk hoge bedragen verkocht, wat puur om het geld gaat
joeym schreef:De reden achter het filmpje kan natuurlijk ook educatie zijn. Het legt immers uit dat het geen makkelijke dieren zijn en probeert hiermee impulsaankopen te voorkomen.
renske schreef:joeym schreef:De reden achter het filmpje kan natuurlijk ook educatie zijn. Het legt immers uit dat het geen makkelijke dieren zijn en probeert hiermee impulsaankopen te voorkomen.
Doet in ieder geval meer kwaad dan goed. Met andere woorden, als je een beetje nadenkt werkt dit alleen maar tegen onze hobby.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten