Dierenzaak opgescheept met krokodillen (video)

Nieuws, actualiteiten en achtergronden bij het nieuws over reptielen en amfibieën

Dierenzaak opgescheept met krokodillen (video)

Berichtdoor Martijn » 17 nov 2012 22:25

De vis- en reptielenzaak Aquarana in Lelystad zit opgescheept met drie brilkaaimannen. Dat is een krokodillensoort die twee meter lang kan worden.

Bron/video: Zie.nl

Met dank aan Brenda voor de attendering! :duim2:
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Martijn
Beheerder

Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Land: Nederland

Re: Dierenzaak opgescheept met krokodillen (video)

Berichtdoor Gekkoszijnleuk » 18 nov 2012 15:24

Ai ! Daar zit je dan met die dieren.. :|

K vind het ook prachtige dieren, en zou ze er best een willen verzorgen, maar ze worden gewoon absurd groot. TE groot.
Die ruimte kun je ze normaal gesproken nooit geven.

Vreemd toch wel dat deze dieren inderdaad vrij gehouden / geïmporteerd mogen worden.

Maar het is ook geen oplossing vind ik dat zulke dieren worden ingeslapen.
Daar moet eigenlijk snel een goed plan voor worden bedacht (vanuit de regering desnoods).
Wellicht een idee de import dicht te gooien, en alle aanwezige dieren in grote opvangcentrums te huisvesten? Creëer je gelijk werkgelegenheid mee..

Hoe verzorg je zoiets als particulier vraag ik me af? :?:
Gekkoszijnleuk

Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 5693

Berichtdoor gerard k » 18 nov 2012 15:35

Simpel, door na te denken voor aanschaf en voldoende ruimte beschikbaar te hebben. Net als met elk ander dier wat je in huis haalt.

Is in jouw situatie een kaaiman niet mogelijk (omdat je het geld of de ruimte niet hebt) dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Er zijn voldoende hobbyisten die die wel kunnen. Ik begin ook niet aan dit soort dieren puur om de reden dat ik ze niet kan bieden wat ze nodig hebben.

Verbieden is niet de oplossing (in opvangcentra zitten ze vaak nog slechter dan bij de gemiddelde hobbyist).

Gerard
Afbeelding
gerard k

Heeft bedankt: 2
ID: 5394

Berichtdoor GerritH » 18 nov 2012 15:42

Dit soort onbezonnen hobbyisten (diegenen die met de kaaiman zijn begonnen) zijn een groot risico voor onze hobby; dit soort dingen zijn koren op de molen van de anti dierhouders lobby en een van de redenen dat we waarschijnlijk positieflijsten gaan krijgen.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
Heeft bedankt: 1
ID: 1951

Berichtdoor DarkDevil » 18 nov 2012 15:50

gerard k schreef:Simpel, door na te denken voor aanschaf en voldoende ruimte beschikbaar te hebben. Net als met elk ander dier wat je in huis haalt.

Is in jouw situatie een kaaiman niet mogelijk (omdat je het geld of de ruimte niet hebt) dan moet je er gewoon niet aan beginnen. Er zijn voldoende hobbyisten die die wel kunnen. Ik begin ook niet aan dit soort dieren puur om de reden dat ik ze niet kan bieden wat ze nodig hebben.

Verbieden is niet de oplossing (in opvangcentra zitten ze vaak nog slechter dan bij de gemiddelde hobbyist).

Gerard

Mooi gesproken!

En tsja in nederland wordt schijnbaar vaak gedacht dat verbieden wel de optie is.... Kijk maar wat ze geprobeerd hebben met de wietpas bijvoorbeeld. Waren ze in maastricht etc. Heel blij mee....
DarkDevil

ID: 4522

Berichtdoor renske » 18 nov 2012 20:04

Door dit soort kut filmpjes en dit soort hobbyisten word het toch mooi verpest voor de mensen die het wel goed doen. Ik kan er zo pissig van worden. Verbieden vind ik geen optie. Een verplichte cursus vind ik wel een goed idee. Dat je zonder zo een cursus/vergunning ze niet mag houden. Dan is er alweer een drempel die ervoor zorgt dat vele er niet eens aan beginnen.
renske

Waardering: 15
Heeft bedankt: 4
ID: 3165

Berichtdoor RemRoof » 18 nov 2012 20:15

renske schreef:Door dit soort kut filmpjes en dit soort hobbyisten word het toch mooi verpest voor de mensen die het wel goed doen. Ik kan er zo pissig van worden. Verbieden vind ik geen optie. Een verplichte cursus vind ik wel een goed idee. Dat je zonder zo een cursus/vergunning ze niet mag houden. Dan is er alweer een drempel die ervoor zorgt dat vele er niet eens aan beginnen.

Waarvan akte. Wellicht dat dit moet gelden voor de gehele reptielenhobby. Er is veel groot leed (zie dit filmpje), maar minstens zoveel klein leed...

RemRoof
1.1.0 Physignathus cocincinus
2.4.0 Timon lepidus
1.1.0 Anolis equestris
1.1.0 Anolis barbatus
1.0.0 Phelsuma grandis
RemRoof

Waardering: 0
ID: 2455

Berichtdoor Jan Paul » 19 nov 2012 09:43

Het is gewoon om te janken dat niet alleen de importeurs want dit zijn uiteindelijk de hoofdverantwoordelijke, maar ook de handelaren op beurzen dit voor dergelijk belachelijke prijzen van de hand doet (Is niet eens winstgevend) aan ieder die "Het wel even leuk vind". Niet inzien of willen inzien dat ze het direct voor mensen zoals ons goed verkloten maar uiteindelijk uiteraard ook voor zichzelf. En wat ik heel jammer vind van de eigenaar van Aquarana is dat ook hij niet even verder denkt dan zijn neus lang is, hij heeft het wel bij het juiste eind maar dit soort filmpjes is niet DE manier. Enige waar ik het absoluut niet mee eens ben is een verbod, want als dit verboden word? Waar ligt dan nog de grens en wie gaat dit uitmaken??! Even buiten het feit dat verbieden niks meer dan ellende brengt.......

ERG JAMMER WEER! Zie een stuk meer honden welke een hoop meer schade aanbrengen als dit fout gaat, je word bedankt Aquarana ;-) Bestaan er nog hobbyisten MET hersenen, of is het tegenwoordig de grootste hobby het voor een ander te verkloten?

PS, zou ook eens tijd worden dat de mensen die beurzen organiseren eens hun verantwoording nemen en richtlijnen plaatsen ter behoud van alles ;-) Weet dat dit al gebeurd, gaat alleen te traag. Gewoon lijst opstellen, geen gifslangen en geen crocs meer, mensen die dat willen kennen de weg wel. En zo niet, is de ervaring ook niet groot.
Graag mailen via onze websites, PB (Persoonlijke berichten) beantwoord ik niet.

Vind ons leuk: http://www.facebook.com/quolibet
Over ons: http://www.Quolibet.nl of http://www.Quolibet.com
Voor Teju's: http://www.Tejukweker.nl
Jan Paul

Waardering: 4
ID: 1946

Berichtdoor GerritH » 19 nov 2012 11:36

Het probleem is dat als het afgedwongen wordt het een verbod is; en dat wil je niet noch moet je het willen. Is het een eigen beslissing dan kost het geld en klanten en dat willen zij niet.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH

Waardering: 247
ID: 1951

Berichtdoor s.janssen » 19 nov 2012 12:14

Ik woon niet zo heel ver van Lelystad waar Aquarana zit maar het is niet bepaald een zaak met heel veel kennis van het houden van reptielen. Aquarana is een importeur van vissen en met een afdeling met erg mooie en grote (zee)aquaria. Daar zijn ze goed in maar niet in reptielen ;-)

Dieren worden voor verschikkelijk hoge bedragen verkocht, wat puur om het geld gaat ;-)
Gerrhosauridae, the most fascinating group of lizards on the world..
Mijn colectie!

Schildhagedissen:
-1.1. - Gerrhosaurus vallidus
-1.1. - Gerrhosaurus major bottegoi
-1.1. - Zonosaurus ornatus

Skinken:
1.1. Hemisphaeriodon gerrardii

Duizendpoten/miljoenpoten:
- Scolopendra cingulata
- Scolopendra subspinipes dehaani
- scolopendra morsitans olive head
- Spirostreptus spec.1 Tanzania

Schildpadden:
1.0.0.- Trachemys scripta

Vogelspinnen:
0.1.0.- Brachypelma albopilosum
s.janssen

ID: 5785

Berichtdoor DarkDevil » 19 nov 2012 12:15

s.janssen schreef:Ik woon niet zo heel ver van Lelystad waar Aquarana zit maar het is niet bepaald een zaak met heel veel kennis van het houden van reptielen. Aquarana is een importeur van vissen en met een afdeling met erg mooie en grote (zee)aquaria. Daar zijn ze goed in maar niet in reptielen ;-)

Dieren worden voor verschikkelijk hoge bedragen verkocht, wat puur om het geld gaat ;-)

hee(vis) die ken ik er ook een....
DarkDevil

ID: 4522

Berichtdoor joeym » 19 nov 2012 13:16

De reden achter het filmpje kan natuurlijk ook educatie zijn. Het legt immers uit dat het geen makkelijke dieren zijn en probeert hiermee impulsaankopen te voorkomen.
1.1. Shinisaurus crocodilurus
joeym

Waardering: 21
Heeft bedankt: 5
ID: 1380

Berichtdoor renske » 19 nov 2012 13:24

joeym schreef:De reden achter het filmpje kan natuurlijk ook educatie zijn. Het legt immers uit dat het geen makkelijke dieren zijn en probeert hiermee impulsaankopen te voorkomen.

Doet in ieder geval meer kwaad dan goed. De mensen die impuls aankoop doen zullen dit vrij waarschijnlijk niet eens bekijken en daarnaast kan het hun waarschijnlijk vrij weinig schelen. Hoe dan ook zijn de mensen die wel hun best doen de lul. Deze laatste mensen en ook de mensen die er maar al te graag een verbod hierop willen zijn de mensen die dit zien.
Met andere woorden, als je een beetje nadenkt werkt dit alleen maar tegen onze hobby.
renske

Waardering: 15
Heeft bedankt: 4
ID: 3165

Berichtdoor rotweiller » 19 nov 2012 14:24

hoi ,

persoonlijk denk ik dat er meerdere impulsaankopen kunnen vermeden worden door
1ste meer controle op beurzen ,heb in het verleden gezien dat er zeer jonge mensen ( kinderen )
rondlopen met grotere al dan niet giftige reptielen
2de dat de verkopers in kwestie zelf eens correct oordelen of deze al dan niet geschikt is om het te houden en niet enkel op winstbejag uit zijn

zoals eerder werd vermeld kan je als eigenaar / verkoper op een mum van tijd wel uitmaken of de koper iets van desbetreffend reptiel af weet

heb zelf ook enkele reptielen verhandelt en verkocht op beurzen en enkele malen beslist om toch maar niet te verkopen omwille van het ongeschikt vinden van de koper in kwestie

het lijkt me nogal sterk dat er meerdere personen een croc of kaaiman enkel willen hebben om stoer over te komen naar andere , tot ze wat groter worden en de problemen beginnen met alle gevolgen nadien

vind het dan ook spijtig dat eigenaars van zulke crocs of kaaimannen die er wel bewust mee omgaan in een negatief daglicht worden gezet ( en dit telt voor alle reptielen )

stopzetting van import lijkt me geen optie , denk dat de zwarte handel enkel gaat evolueren met de nodige woekerprijzen
een meldingsplicht en vergunning voor iedereen ( handelaar en particulier ) en regelmatige controle met deskundige lijkt me beter en kunnen er volgens mezelf zulke dingen geminimaliseerd worden

mvg
diverse reptielen
slangen ,varanen , leguanen , ea
rotweiller

ID: 5678
Land: België

Berichtdoor joeym » 19 nov 2012 15:15

renske schreef:
joeym schreef:De reden achter het filmpje kan natuurlijk ook educatie zijn. Het legt immers uit dat het geen makkelijke dieren zijn en probeert hiermee impulsaankopen te voorkomen.

Doet in ieder geval meer kwaad dan goed. Met andere woorden, als je een beetje nadenkt werkt dit alleen maar tegen onze hobby.

Inderdaad, en dit is dus iets waar die man helaas niet aan gedacht heeft.
1.1. Shinisaurus crocodilurus
joeym

Waardering: 21
Heeft bedankt: 5
ID: 1380

Volgende

Keer terug naar Nieuws