Reptielenboeken Algemeen

Verzameltopic voor boeken die de leden in hun bezit hebben.
Reptielenboeken
Forumregels
Reptielenboeken

Informatie

In dit forum vindt je een overzicht van reptielenboeken met uitgebreide informatie en recensies.

Boek toevoegen

Voel je vrij om zelf ook boeken toe te voegen. Gebruik daarbij bij voorkeur de standaard opmaak, en de upload functie voor een afbeelding.

Recensie schrijven

Alleen reacties in de vorm van recensies worden gewaardeerd. Voel je vrij om een onderbouwd oordeel op te stellen en te plaatsen over een gelezen boek.

Re: Reptielenboeken Algemeen

Berichtdoor MarcoG » 14 apr 2012 16:40

En nog eentje gekregen van mij ma;

Uit de Planeet Aarde reeks van het AD;
Alles over amfibieën
Afbeelding

Op zich wel een leuk boekje, met voornamelijk leuke foto's
MarcoG
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1336
Berichten: 8062
Geregistreerd: 10 jun 2009 07:29
Land: Nederland

Re: Reptielenboeken Algemeen

Berichtdoor anneke » 14 apr 2012 19:45

Mooi boek gekocht over natuurlijke voedings planten voor schildpadden en reptielen. Het is wel in het Duits:
Handbuch der Futter-pflanzen fur schildkroten und andere Reptilien
Marion Minch
ISBN 978-3-940376-00-6
uitgever: KUS-Verlag

Ik heb het net binnen, dus het mag even een paar dagen slecht weer zijn ;-)
Avatar gebruiker
anneke
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2894
Berichten: 356
Geregistreerd: 04 jun 2010 21:11
Land: Nederland

Re: Reptielenboeken Algemeen

Berichtdoor MarcoG » 18 apr 2012 12:21

Ik heb ondertussen ook Jaargang 2009 van DN Magazine (Dendrobatidae Nederland) binnen gekregen.
Grotendeels omdat daar een artikel in staat over de Ameerega Pepperi
MarcoG
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1336
Berichten: 8062
Geregistreerd: 10 jun 2009 07:29
Land: Nederland

Reptielenencyclopedie/database?

Berichtdoor Petertje » 02 aug 2012 16:50

Hey...Ik heb een vraagje. Bestaat er iets als een reptielendatabase in boekvorm of encyclopedie? Het enige beste wat ik ben tegengekomen is Grzimek (Boek zoek ik nog steeds, ik heb hem wel op pdf formaat maar men verkoopt de hele encyclopedie en geen losse delen) en The New Encyclopedia of Snakes (Welke ook niet alle slangen behandeld). Hebben jullie suggesties?
Bezint, eer ge begint.
------------------------------------------------------------------
Slangen:
Madagascar grondboa/Acanthrpohis Dumerili: 1.0.0
Boa constrictor ssp: 1.0.0
Rode regenboogboa's/Epicrates Cenchria Cenchria: 2.0.0
Rode rattenslangen/Pantrophis Guttatus: 1.1.2


Waterschildpadden:
Roodwang/Trachemys Scripta Elegans: 1.0.0
Geelwang/ Trachemys Scripta Troosti: 0.2.0
Zaagrug/Graptemys Ouachitensis Ouachitensis: 1.0.0

Overig:
2 honden: Klein vuilnisbakkenrasje (Maltezer/shih-tzu?) en een (kruising) Siberische / Tamaskan husky.
Avatar gebruiker
Petertje
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1620
Berichten: 585
Geregistreerd: 24 aug 2009 19:06
Woonplaats: Enschede
Land: Nederland

Re: Reptielenencyclopedie/database?

Berichtdoor GerritH » 02 aug 2012 17:04

er is een prima gratis online; the reptile database http://www.reptile-database.org/

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Reptielenencyclopedie/database?

Berichtdoor Petertje » 02 aug 2012 17:10

Boek was leuker geweest :mrgreen:
Bezint, eer ge begint.
------------------------------------------------------------------
Slangen:
Madagascar grondboa/Acanthrpohis Dumerili: 1.0.0
Boa constrictor ssp: 1.0.0
Rode regenboogboa's/Epicrates Cenchria Cenchria: 2.0.0
Rode rattenslangen/Pantrophis Guttatus: 1.1.2


Waterschildpadden:
Roodwang/Trachemys Scripta Elegans: 1.0.0
Geelwang/ Trachemys Scripta Troosti: 0.2.0
Zaagrug/Graptemys Ouachitensis Ouachitensis: 1.0.0

Overig:
2 honden: Klein vuilnisbakkenrasje (Maltezer/shih-tzu?) en een (kruising) Siberische / Tamaskan husky.
Avatar gebruiker
Petertje
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1620
Berichten: 585
Geregistreerd: 24 aug 2009 19:06
Woonplaats: Enschede
Land: Nederland

Re: Reptielenencyclopedie/database?

Berichtdoor GerritH » 02 aug 2012 19:23

Die zijn er ook wel maar vaak zeer duur en bij et uitkomen al verouderd.
Zo heb ik Pritchard; encyclopedia of turtles; erg leuk maar wel verouderd.

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Reptielen boeken

Berichtdoor loefah » 06 feb 2013 17:31

Aangezien ik steeds meer verdiep raak in de bijzondere soorten die er binnen onze hobby bestaan vroeg ik me af wat leuke/informatieve boeken zijn over reptielen.
Ik wil me niet specifiek richten op maar 1 soort, maar ben vooral geinteresseerd in hagedissen, en wil dus meer soorten leren kennen, weten waar ze vandaan komen, en algemene informatie over de dieren.

Zat zelf al te denken aan een terrarium encyclopedie van E. Bruins, is dit wat? Want het klinkt een beetje standaard zeg maar :P
Of hebben jullie leukere boeken liggen die ik beter kan halen?

Loefah
Avatar gebruiker
loefah
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 7173
Berichten: 886
Geregistreerd: 03 sep 2012 19:52
Land: Nederland

Re: Reptielen boeken

Berichtdoor GerritH » 06 feb 2013 17:34

reptile database;

http://www.reptile-database.org/
Vrijwel alle soorten en ondersoorten met gebied van herkomst en literatuur.

gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Reptielen boeken

Berichtdoor fanmm » 06 feb 2013 17:48

goeie site idd! het boek van bruins is leuk maar wel oud oftewel er staan maten in die niet meer acceptabel zijn! ook staan er in mijn ogen niet echt bijzondere dieren in!

kijk even hier

http://www.chimaira.de/gp/index.php/lan ... 2c605faa54

hebben ze voor elk dier bijna wel literatuur
fanmm
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3186
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13 aug 2010 17:53
Woonplaats: Utrecht
Land: Nederland

Re: Reptielen boeken

Berichtdoor loefah » 06 feb 2013 18:13

Bedankt beide!
Met die Reptile-base kan ik wel even vooruit haha, maar wil ook wel iets moois op me boekenplank hebben liggen, dus ben sowieso ook nog van plan een boek aan te schaffen.

Vandaag in naturalis geweest, daar hadden ze ook wel een aantal boeken liggen, misschien nog een keer langs gaan om het boek rhacodactylus mee te nemen.

@Fanmm, jij hebt wel een aantal boeken thuis liggen toch? Kun je een paar voorbeelden geven van boeken die jij leuk vind?
Avatar gebruiker
loefah
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 7173
Berichten: 886
Geregistreerd: 03 sep 2012 19:52
Land: Nederland

Re: Reptielen boeken

Berichtdoor gatecrasher » 06 feb 2013 18:22

zelf heb ik ook de terrariumencyclopedie waar ik ook nogal wat soorten in mis. Tevens heb ik een reptielen en amfibien boek van robert en valerie davis maar dit is meer iets voor een beginner, daarvoor heb ik het ook ooit gekregen.
Daarnaast heb ik ongeveer 6 boeken over wimpergekko's waaronder 1 van rapashy dat is wel een aanrader.
1.1 Gherrosaurus Major Bottegoi ( Esi en Tau)
0.5 Correlophus Cilliatus( Jingo, Barbossa, Chewie, Smoothie, Fahl)
Avatar gebruiker
gatecrasher
 
Waardering: 3
Heeft bedankt: 2
ID: 2358
Berichten: 712
Geregistreerd: 17 feb 2010 17:40
Woonplaats: zuid limburg
Land: Nederland

Re: Reptielen boeken

Berichtdoor DarkDevil » 06 feb 2013 18:46

Terralog boeken zijn erg mooie boeken, ze bevatten echter weinig tot geen tekst dus.
Verder weet ik niet veel over algemene hagedissenboeken omdat ik veel soortspecifieke koop.
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Reptielen boeken

Berichtdoor fanmm » 06 feb 2013 19:02

loefah ik heb inderdaad een hoop boeken en dit zal ik per foto dan wel even sturen want om nou alle titels op te gaan noemen....

als je echt van boeken houd zoals ik is het heel slim om af en toe eens naar een plaatselijke kringloop te gaan en daar te neuzen(even je trots opzij zetten:p) ik haal er vaak aquarium boeken,werelddeelboeken en soms met geluk een reptielenboek(voornamelijk NL reptielen) maar alsnog heb ik er apart spul gevonden wat niet duurder was dan een euro per boek!

een echte musthave ondanks google earth en dergelijke blijf ik de grote bosatlas vinden want zoveel mensen hebben het over plekken en landen maar weten vaak niet eens waar het ligt (misschien heb je hem van school liggen maar gebruik hem dan ook eens:p) als je een boek aan het lezen bent en er staan herkomstgebieden bijde dan heb je geen zin om je pc aan te gooien en blijf ik de atlas makkelijker vinden....

de terrariums encs. van bruins is opzich ook wel een aanwinst en bijna iedereen heeft er wel 1 liggen maar echt goede informatie zul je er op reptielengebied nou niet meer vinden,daar vind ik het iets te eentonig voor (denk dat je dat boek best bij kringlopen zou kunnen scoren trouwens)


verder print ik alle artikels die ik vind die interresant zijn vaak uit en hiervoor gebruik ik nette mapjes( jaja ben nogal perfectionistisch) maar zo heb ik wel altijd naslagwerk aangezien internet nog wel eens dingen verloren gaan.

kijk bijvoorbeeld eens op www.waranwelt.de en dan rechts de biawak magazine's (gratis) dit is toch in mijn ogen een grote aanwinst in de boekenkast !

maargoed ieder zijn ding d 1 gebruikt liever alleen internet en ondanks dat daar vaak beter voorbeeldfoto's zijn te vinden vind ik boeken sparen ook gewoon leuk! het staat zo intelligent 8)
fanmm
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3186
Berichten: 1400
Geregistreerd: 13 aug 2010 17:53
Woonplaats: Utrecht
Land: Nederland

Re: Reptielen boeken

Berichtdoor loefah » 06 feb 2013 19:22

Bedankt allemaal! staan hele goede tips en links tussen! Zal er zeker even op me gemakkie naar kijken komende weken!

@Fanmm, paar maanden geleden al me oude boeken weg gedaan, gelukkig de atlas wel gehouden, altijd handig :)
En van de dieren die ik gaaf vind al een beetje informatie verzameld en opgeslagen, maar artikels uitprinten vind ik ook wel een goede :) Staat nu een boeken kast leeg, die mooi opgevuld kan worden met mappen vol met artikels.
Avatar gebruiker
loefah
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 7173
Berichten: 886
Geregistreerd: 03 sep 2012 19:52
Land: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Literatuur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten



Slangenforum