OhGawd schreef:renske schreef:Ik hoor heel veel mensen zeggen dat er echt niks bijzonders was. Wij hebben wel degelijk erg veel zeldzaam en bijzonder spul gezien.. Veel dingen zag ik ook niet hoor, tot jan paul me er op wees. Maar als je goed keek waren er behoorlijk veel zeldzame dieren..
Ik heb vanalles gezien, vleermuizen, kaaimannen, stinkdieren, gordeldieren en zelf een Fennek vosje. In sommige gevallen vond ik 't niet zo spetterend om die dieren in gevangenschap te zien, maar 't is maar waar je van houdt hé?
martin broos schreef:ik vondt het wel heel leuk,dit was mijn eerste keer,meschien daarom.
maar ik zal volgende keer zeker nog een keer gaan,het enige wat ik raar vondt was de 9 euro intree.
dat vondt ik best wel veel.
niet dat ik op een euro kijk of zo,maar gewoon.
OhGawd schreef:
Ik heb vanalles gezien, vleermuizen, kaaimannen, stinkdieren, gordeldieren en zelf een Fennek vosje. In sommige gevallen vond ik 't niet zo spetterend om die dieren in gevangenschap te zien, maar 't is maar waar je van houdt hé?
gek_ko schreef:martin broos schreef:ik vondt het wel heel leuk,dit was mijn eerste keer,meschien daarom.
maar ik zal volgende keer zeker nog een keer gaan,het enige wat ik raar vondt was de 9 euro intree.
Volgens mij wordt de organisator slapend rijk. er zal wel minimaal 3333 man op afkomen, is 29997 euro. Dan nog de standhuur, 6000m x zoveel euro. Volgens mij was het 2 jaar geleden ook nog maar 6 euro.
Even een ander vraagje. Weet iemand wie er in zaal 2 met de hagedisjes voor "stuntprijzen" stond? aan de rechterkant, ongeveer de derde rij. Dit waren de enigen met langstaarthagedisjes die ik heb gezien, en ik heb er toch maar 4 meegenomen (12 euro), maar ze waren echt in schandalige staat. Het waren allemaal jonge wildvang, helemaal voor pampus, uitgedroogd, uitgehongerd. Die figuren staan er overigens altijd en hun beesten zijn er vaker al niet al te best aan toe, maar dit was echt te gek. Degene die ze op dat moment stond te verkopen wist bijvoorbeeld ook niet hoe je ze op geslacht kon onderscheiden (ik zag zelf eerst alleen vrouwtjes en wilde ook een mannetje er bij) en hij wilde ze ook met z'n 4en in 1 krekelbakje stoppen.
De eerste was dezelfde avond al dood, en de tweede vandaag. Hoewel ze nu lekker warm zitten en voldoende eten en drinken hebben, zijn ze nog steeds helemaal suf en verlamd.
Ik hoop dat die twee het wel redden, maar de volgende beurs ga ik denk toch eens vragen of die kerels wel goed bij hun hoofd zijn.![]()
Bizar genoeg liep degene voor mij overigens met een stuk of 40 van die beestjes weg, daar zullen er nu ook al wel minstens 15 van dood zijn...
esther schreef:gek_ko schreef:martin broos schreef:ik vondt het wel heel leuk,dit was mijn eerste keer,meschien daarom.
Volgens mij wordt de organisator slapend rijk. er zal wel minimaal 3333 man op afkomen, is 29997 euro. Dan nog de standhuur, 6000m x zoveel euro. Volgens mij was het 2 jaar geleden ook nog maar 6 euro.
Even een ander vraagje. Weet iemand wie er in zaal 2 met de hagedisjes voor "stuntprijzen" stond? aan de rechterkant, ongeveer de derde rij. Dit waren de enigen met langstaarthagedisjes die ik heb gezien, en ik heb er toch maar 4 meegenomen (12 euro), maar ze waren echt in schandalige staat. Het waren allemaal jonge wildvang, helemaal voor pampus, uitgedroogd, uitgehongerd. Die figuren staan er overigens altijd en hun beesten zijn er vaker al niet al te best aan toe, maar dit was echt te gek. Degene die ze op dat moment stond te verkopen wist bijvoorbeeld ook niet hoe je ze op geslacht kon onderscheiden (ik zag zelf eerst alleen vrouwtjes en wilde ook een mannetje er bij) en hij wilde ze ook met z'n 4en in 1 krekelbakje stoppen.
De eerste was dezelfde avond al dood, en de tweede vandaag. Hoewel ze nu lekker warm zitten en voldoende eten en drinken hebben, zijn ze nog steeds helemaal suf en verlamd.
Ik hoop dat die twee het wel redden, maar de volgende beurs ga ik denk toch eens vragen of die kerels wel goed bij hun hoofd zijn.![]()
Bizar genoeg liep degene voor mij overigens met een stuk of 40 van die beestjes weg, daar zullen er nu ook al wel minstens 15 van dood zijn...
ik denk dat je de mensen van repticura bedoeld??? die hadden namelijk ook aardig wat dieren die er erg slecht aan toe waren zeker de kaaimannen maar eigenlijk velen van de dieren daar ik heb daar in de winkiel zelf in leeuwarden een keer wateragamen gekocht 1 is ook dood gegaan
maar de winkel staat in leeuwarden misschien telefoontje doen??
gek_ko schreef:
wouter- schreef:gek_ko schreef:
Mhh als je tijdens of voor je koop al ziet dat de beesten er slecht aan toe zijn en dat de mensen die ze verkopen er niet goed mee om gaan (lees het alleen doen voor het geld) dan zou ik persoonlijk daar toch echt niets kopen. Hoe goedkoop het ook is. Het is echt onwijs zielig voor de beesten maar hoe meer hij verkoopt hoe langer hij er mee door gaat.
gek_ko schreef:wouter- schreef:gek_ko schreef:
Mhh als je tijdens of voor je koop al ziet dat de beesten er slecht aan toe zijn en dat de mensen die ze verkopen er niet goed mee om gaan (lees het alleen doen voor het geld) dan zou ik persoonlijk daar toch echt niets kopen. Hoe goedkoop het ook is. Het is echt onwijs zielig voor de beesten maar hoe meer hij verkoopt hoe langer hij er mee door gaat.
Heb je misschien ook wel weer gelijk in. Al denk ik niet dat die paar die ik er dan koop voor hun nou zoveel verschil maken, als ik zie dat anderen ze "in bulk" kopen. Je hoopt toch dat je die beestjes een beter huisje kan geven, en zoals gezegd was het ook helaas de enige aanbieder van deze beestjes: de aankoop was niet bedoeld om een paar euro te besparen t.o.v. een concurrent.
Ik denk overigens niet dat het Repticura uit Leeuwarden was, gezien deze failliet lijkt? de website lijkt al tijden niet bijgewerkt en de tweede hit op google is een faillisementsverklaring van 29-07-2011.
anneke schreef:Dieren uit winkels hoeven niet slecht te zijn, net zo min als dieren van een kweker altijd goed zijn. Het belangrijkste is dat je zelf goed kijkt naar de dieren, zien ze er gezond uit, oke. Bij twijfel: niet kopen. Zeker op een beurs is dat heel belangrijk. Bijna alle dieren zitten dan te klein gehuisvest, maar het gaat erom hoe ze eruitzien!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten