Tijdschrift

Reptielenboeken
Forumregels
Reptielenboeken

Informatie

In dit forum vindt je een overzicht van reptielenboeken met uitgebreide informatie en recensies.

Boek toevoegen

Voel je vrij om zelf ook boeken toe te voegen. Gebruik daarbij bij voorkeur de standaard opmaak, en de upload functie voor een afbeelding.

Recensie schrijven

Alleen reacties in de vorm van recensies worden gewaardeerd. Voel je vrij om een onderbouwd oordeel op te stellen en te plaatsen over een gelezen boek.

Tijdschrift

Berichtdoor timssjiht » 05 jan 2016 21:44

Hallo,
Wie kent een tijd Schrift over reptielen
Zo ja welke dan?
Mvg,
Avatar gebruiker
timssjiht
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 1
ID: 12893
Berichten: 42
Geregistreerd: 10 maart 2015 19:29
Land: Nederland

Re: Tijdschrift

Berichtdoor GerritH » 05 jan 2016 22:04

Lacerta; www.lacerta.nl
Het nederlandstalig tijdschrift; en nog goedkoop ook.

Gerrit

(ook lid)
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Tijdschrift

Berichtdoor GerritH » 05 jan 2016 22:07

Verder zijn er nog (Nederlands) Het tijdschrift van de NBSV (www.trionyx.nl) (schildpadden)
Dendrobatidae Nederland www.gifkikkerportaal.nl/ (gifkikkers)
Het tijdschrift van de vlaamse vereniging
En verder veel Duits en Engelstalige tijdschriften

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Tijdschrift

Berichtdoor Nick_Barcelona » 05 jan 2016 22:17

Lacerta brengt 6x per jaar een tijdschrift uit met informatieve artikelen, laatste editie stond een heel stuk over teju's (Tupinambis en Salvator) geschreven door Renske en nog een stuk over Reptielen en Amfibieën in het noordoosten van de Verenigde Staten, dit gaat over van alles en is niet gebonden tot een bepaalde soort als bij SDGL en KVN.
Naast dat je 5x per jaar een boekje krijgt, steun je ook Lacerta om op te komen voor de terrariumhobby.

SDGL heeft ook een tijdschrift wat 4x per jaar uitkomt, dit gaat dan over de herbivore hagedissen, zij steunen ook vele beschermingsprojecten waaronder voor de fiji leguanen, en hebben ook een forum wat niet heel erg actief is maar je krijgt er wel reacties op je vragen.

De KVN heeft ook een tijdschrift wat 2x per jaar uitkomt, en je krijgt korting bij hun beurs stand en verschillende bedrijven, dit gaat dan over kameleons, ze hebben ook een forum maar dit is een beetje uitgestorven wordt nog wel af en toe wat gepost maar reacties heb ik al lang niet gezien, hierbij is zo'n beetje alles verhuisd naar Facebook.

Verder ken ik nog Reptiles magazine, een amerikaans tijdschrift wat ook volgensmij 6x per jaar komt.
Weet niet echt wat ik daarvan kan verwachten, maar dit is echt een tijdschrift, hier steun je niet een vereniging mee zoals bij Lacerta, SDGL en de KVN.

Ik ben dit jaar lid geworden van Lacerta, en heb dit sowieso gedaan om de hobby te steunen, en ik vind de bladen die uitkomen elke keer ook heel interessant.
En ik denk erover om nog bij SDGL of de KVN lid te worden, aangezien kameleons en leguanen wel tot mijn favoriete hagedissen behoren samen met teju's.
Reptiles magazine weet ik niet echt wat ik daarvan moet verwachten, ik vind sowieso hoe hier in Nederland reptielen gehouden worden wel heel anders dan in Amerika, dus vandaar heb ik er nog niet echt een duidelijk beeld bij.

Ik zou sowieso lid worden van Lacerta aangezien je hun steunt met de hobby die nogal onder vuur wordt genomen door o.a. Stichting AAP.

Nick
Avatar gebruiker
Nick_Barcelona
 
Waardering: 28
Heeft bedankt: 3
ID: 13185
Berichten: 704
Geregistreerd: 31 mei 2015 21:18
Land: Nederland

Re: Tijdschrift

Berichtdoor timssjiht » 06 jan 2016 15:55

Oké
Bedankt.
Avatar gebruiker
timssjiht
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 1
ID: 12893
Berichten: 42
Geregistreerd: 10 maart 2015 19:29
Land: Nederland

Re: Tijdschrift

Berichtdoor timssjiht » 06 jan 2016 15:56

Oké bedankt allebij
Avatar gebruiker
timssjiht
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 1
ID: 12893
Berichten: 42
Geregistreerd: 10 maart 2015 19:29
Land: Nederland


Keer terug naar Literatuur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten



Slangenforum