De ogen van mijn slang worden blauw, wat nu?

Lees eerst de artikelen in dit subforum. De kans is groot dat je hier al veel antwoorden kan vinden.

De ogen van mijn slang worden blauw, wat nu?

Berichtdoor daphne » 03 feb 2010 20:13

De ogen van mijn slang worden blauw, wat nu?

Wanneer de ogen van je slang dof en blauw worden is dit een teken dat je slang moet gaan vervellen. Na een paar dagen zullen de ogen weer gewoon kleuren en dan duurt het nog enkele dagen voor je slang de oude huid af gaat stropen.

Ik zie geen vel, heeft mijn slang het oude vel nu opgegeten?

Nee dat kan niet. Waarschijnlijk zie je met een paar dagen het vel in de bak liggen. Zo niet, dan wordt het tijd om je slang even in bad te doen. Het kan zijn dat de vervelling is opgedroogd, en dan komt deze niet meer vanzelf af. Leg de slang in een lauw/warm badje, en laat hem daar een uur in zwemmen. Geen zorgen, hij zal niet verdrinken als het water wat dieper is.
na een uur laat je hem door een handdoek heen kruipen. Pak de slang redelijk stevig vast en laat hem zo door de handdoek heen kruipen, als het goed is komt het oude vel nu mee.
Is er echter helemaal geen beginnetje gemaakt bij de neus, dan wordt het lastig. Probeer (als je dat durft) een beginnetje te maken bij de neus. Dit kan je met vingers, maar ook met een pincet.
Stroop altijd met de richting van de schubben mee, en komt het niet los, ga dan niet hard trekken, maar leg hem terug in bad, tot het wel los komt.
Is dit allemaal wat te ingewikkeld of te eng, dan kun je altijd een dierenarts raadplegen.

1.jpg
1.jpg (82.88 KiB) 5277 keer bekeken
onderschriftloos :mrgreen:
daphne
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 58
Berichten: 85
Geregistreerd: 27 mei 2007 21:03
Woonplaats: nordhorn

Keer terug naar Veelgestelde vragen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten



Slangenforum