Welkom op het Reptielenforum versie 3

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het Reptielenforum team, evenals de Gebruikers richtlijnen. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.

Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Martijn » 24 feb 2014 19:33

Hallo allemaal,

Het is je niet ontgaan, het forum heeft - zoals eerder aangekondigd - een nieuw jasje gekregen. :)
Dat werd hoog tijd ook, versie twee dateert van najaar 2007. Voor velen zal het enorm wennen zijn, dat begrijp ik goed. We zijn van een verouderde vormgeving direct overgestapt op een hypermodern design. Ik weet dat velen het oude design enorm waarderen, mede vanwege de overzichtelijke indeling en contrastrijk kleurgebruik. De ontwikkelingen staan echter niet stil en hebben ons al jaren geleden gepasseerd. Met 'plakband' en trucjes heb ik het oude design nog even online kunnen houden, maar dat werd op den duur onhoudbaar. Zie hier vandaag het resultaat waar ik de afgelopen periode druk mee bezig ben geweest. Het forum is nu klaar voor de toekomst. Gebruikt HTML5 en is responsive. Dat wil zeggen dat het zo optimaal mogelijk functioneert op een breed scala aan apparaten. Oude technieken zijn de prullenbak in gegooid, nieuwe technieken nemen hun plaats in om onze forumbeleving nog beter te maken.

Onderwerp beschrijving
Terug van nooit helemaal weggeweest is de functionaliteit 'Onderwerp beschrijving'. Afgelopen jaar werd deze functie tijdelijk opgeschort. Voor de nieuwe gebruikers onder ons die deze functie nog niet kennen volgt een korte introductie. Bij het plaatsen van een nieuw onderwerp kan je naast het opgeven van de titel, ook een korte beschrijving van het onderwerp meegeven. Dit is echter niet verplicht. Beschrijvingen worden onder de titel weergegeven in het onderwerp en in het forumoverzicht van het betreffende forum. Je kan extra informatie opgeven over het soort onderwerp, bijvoorbeeld dat het een fotoserie of update betreft.

Waarderingssysteem
Sinds 3 juli 2013 kunnen gebruikers elkaars berichten waarderen indien deze als nuttig/informatief/behulpzaam wordt ervaren. Deze functie was tot vandaag nog niet beschikbaar op de website-versie i.v.m. de verouderde websitetechniek, maar is nu volledig beschikbaar. Compleet met de statistieken en toplijst. Dit systeem is bedoeld om gebruikers te stimuleren en te waarderen voor nuttige, informatieve en behulpzame forumberichten. Tevens zal het gemakkelijker zijn om in te schatten aan welke reacties op hulpvragen meer waarde kan worden gehecht.

Hoe werkt het?
Als je van mening bent dat iemand je op een positieve manier goed geholpen heeft, of nuttige dan wel leerzame informatie met je heeft gedeeld, kan je de auteur hiervoor bedanken door je waardering te geven. Voor de auteur is het fijn om waardering te ontvangen voor de genomen moeite voor het bericht. Tevens werkt dat stimulerend en competitief en zullen meer mensen hun best doen om anderen zo goed mogelijk te helpen.
Je kan de auteur van een bericht bedanken middels het duim icoon dat rechtsboven in forumberichten naast de citeerknop heden is verschenen.

waardering.png


Onder het onderschrift zal te zien zijn dat jij en eventueel ook andere gebruikers de auteur hebben bedankt, tezamen met een 'rating' in percentages. Het percentage van 100% is niet vast en is gelijk aan het best gewaardeerde bericht. Gewaardeerde berichten, evenals gebruikers die hebben bedankt of waardering hebben ontvangen, zijn in te zien via twee nieuwe pagina's. Bovenaan het forum zijn hiervoor twee knoppen toegevoegd die je leiden naar de toplijst of waarderingslijst. Indien je een profiel bekijkt kan je ook aldaar de waarderingshistorie terugvinden en - indien gewenst - de betreffende berichten raadplegen.

Vind ik leuk, +1, mee eens
Het systeem is nadrukkelijk niet bedoeld om alleen aan te geven of je iets leuk vind of het ergens mee eens bent. Ook niet om te trollen. Bij het geringste vermoeden van onjuist gebruik of zelfs misbruik, kan je het recht op het gebruik van het systeem verliezen. Waarmee samenhangend ook al je opgebouwde waardering.

Tot besluit....
...hoop ik dat eenieder snel zal wennen aan het vernieuwde RF en dat de toegevoegde functies gewaardeerd zullen worden. Uiteraard gaan we nu niet lekker achterover leunen... Er wordt altijd aan de weg getimmerd en voor de rest van het jaar hebben we nog genoeg ideeën en plannen liggen ter verbetering van het forum. Schroom niet om ook je eigen ideeën kenbaar te maken, of wellicht lijkt het je wat om ons mee te helpen? Stuur gerust een PB voor meer informatie.

Tot zover voor nu, bedankt voor je aandacht! :duim2:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Martijn » 24 feb 2014 19:39

Groter formaat avatars

Bijna was ik het vergeten te vermelden... Je kan nu een groter formaat avatar uploaden als je dat wenst. Grotere avatars zijn aanbevolen in verband met de weergave op HD schermen. Het maximale formaat is heden 200px bij 200px.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Lilo en stitch » 24 feb 2014 19:51

Ziet er superstrak uit hoor goed werk...
Avatar gebruiker
Lilo en stitch
 
Waardering: 12
Heeft bedankt: 11
ID: 8005
Berichten: 430
Geregistreerd: 11 jan 2013 12:36
Woonplaats: Merkelbeek
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Rozano » 24 feb 2014 19:59

Je hebt zeker weer iets mooi afgeleverd Martijn. Mooi in lijn met het slangen forum nu :goodjob:

Als ik 2 persoonlijke opmerkingen mag geven.
- Ik mis nu wel de "toon ongelezen berichten" die in de vorige versie altijd rechts bovenaan stond. gebruikte dit als een "refresh" knop om de laatste berichten te lezen. Nu moet je telkens terug naar 't overzicht.
- De linker "avatar" kolom is wel heel breed eigenlijk, misschien kan die toch iets smaller.
Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt

Physignathus cocincinus - furcifer pardalis tamatave - Emydura subglobosa - Testudo hermanni boettgeri - Testudo horsfieldii - Tiliqua gigas evanescens
Boa constrictor - Boa imperator - Corallus Hortulanus
Python regius - Morelia spilota variegata - Morelia spilota Cheynei - Morelia spilota Mcdowelli - Aspidites melanocephalus - Aspidites ramsayi
Pituophis catenifer affinis - Lampropeltis alterna Blairi - Heterodon nasicus
Avatar gebruiker
Rozano
Moderator
 
Waardering: 206
Heeft bedankt: 21
ID: 6326
Berichten: 7358
Geregistreerd: 26 maart 2012 23:01
Woonplaats: Essen
Land: België

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor TimoV » 24 feb 2014 20:04

Bedankt voor de uitleg.
Het is wel even wennen moet ik eerlijk zeggen.
Sommige dingen zitten weer even ergens anders.
Maar het is wel een erg mooi design.
Een oceaan om in te vluchten.

Mvg. Timo
Avatar gebruiker
TimoV
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 1
ID: 7263
Berichten: 431
Geregistreerd: 18 sep 2012 16:56
Woonplaats: Horst
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor GerritH » 24 feb 2014 20:10

Ik heb om eerlijk te zijn een beetje problemen met het waarderingssysteem. Mijn ervaring is dat dat soort systemen te vaak al vlug verworden in vriendjespolitiek. Daarnaast kan de bijdrage van iemand die minder post, maar er wel beter over nadenkt meer waarde hebben dan een mening van een regelmatige poster, een waarde die ondermijnd kan worden door een waarderingssysteem. Een ander ongewenst effect kan zijn dat mensen mensen met een hoge waardering niet meer tegen durven te spreken ook waar dat wel verstandig en zinvol zou zijn.
Gezien mijn waardering (ja ik heb net even gekeken :mrgreen: ) denk ik dat juist ik de aangewezen persoon ben voor deze kritiek. (Omdat ik uitsluitend via de computer op het forum kom wist ik hier nog niets van)

Gerrit
John Cleese on stupid people; "You have to be relatively intelligent to realise how stupid you are"
Conclusie; de echt domme mensen zijn te dom om dat zelf in te kunnen inzien; iets wat discussies aanmerkelijk moeilijker maakt.
GerritH
 
Waardering: 244
Heeft bedankt: 1
ID: 1951
Berichten: 4529
Geregistreerd: 11 nov 2009 19:41
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor bart-outenaar » 24 feb 2014 20:33

Kan het kloppen dat de keuzes quote en waardering alleen kunnen bij het laatst geplaatste bericht in het topic? Of mis ik iets?
bart-outenaar
 
Waardering: 6
Heeft bedankt: 1
ID: 6070
Berichten: 471
Geregistreerd: 08 feb 2012 10:58
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Menno » 24 feb 2014 20:37

Wouw, dat is zeker even wennen!
0.0.2 Centrochelys Sulcata
Avatar gebruiker
Menno
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 4
ID: 8972
Berichten: 368
Geregistreerd: 12 maart 2013 18:29
Woonplaats: Breda
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Spijker » 24 feb 2014 21:35

Wel gaaf hoor het nieuwe ontwerp!
Dieren:
- 0.0.1 Pantherophis Guttatus (Spijker)
Avatar gebruiker
Spijker
 
Waardering: 4
Heeft bedankt: 0
ID: 9679
Berichten: 768
Geregistreerd: 10 mei 2013 19:12
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor DustyZOO » 24 feb 2014 22:06

Ik schrok me dood toen ik hier heen surfde vandaag, whaha.
Geen oranje meer, noo. Oranje is m'n favoriete kleur. :oops: Ook hou ik er niet zo van als een forum zo mega breed is, zo breed als het hele scherm. Dat creëert zoveel lege ruimtes en maakt het meteen onoverzichtelijker. Maar misschien moet ik ook wennen.
Afbeelding
Like mijn beestenboel! -> DustyZOO
1.3.2 Correlophus ciliatus
1.1.5 Rhacodactylus auriculatus
0.0.1 Mniarogekko chahoua
1.1.0 Aeluroscalabotes felinus
2.4.2 Goniurosaurus hainanensis
3.0.0 Goniurosaurus araneus
2.1.1 Ebenavia inunguis
1.1.8 Natrix maura
Avatar gebruiker
DustyZOO
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 1
ID: 7097
Berichten: 562
Geregistreerd: 21 aug 2012 13:05
Woonplaats: Hoorn
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Martijn » 24 feb 2014 22:14

Bedankt voor jullie reacties, complimenten en zienswijzes zo ver! :mrgreen:

Rozano schreef:Je hebt zeker weer iets mooi afgeleverd Martijn. Mooi in lijn met het slangen forum nu :goodjob:

Als ik 2 persoonlijke opmerkingen mag geven.
- Ik mis nu wel de "toon ongelezen berichten" die in de vorige versie altijd rechts bovenaan stond. gebruikte dit als een "refresh" knop om de laatste berichten te lezen. Nu moet je telkens terug naar 't overzicht.
- De linker "avatar" kolom is wel heel breed eigenlijk, misschien kan die toch iets smaller.


Bedankt! Uiteraard, opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom. :)
De link naar ongelezen berichten staat inderdaad alleen nog op het forumoverzicht. Ik kan begrijpen dat als je deze functie als tijdlijn gebruikte, dit nu wat lastig of wennen is. Zijn er meer leden die dit zo ervaren?
Het miniprofiel naast berichten is inderdaad groter dan voorheen. Extra gewenning is nodig omdat het in de oude stijl zeer compact was. De huidige grootte is nodig om avatars van een groter formaat te kunnen weergeven. Tevens kan de ruimte toekomstige nieuwe functionaliteiten herbergen.

GerritH schreef:Ik heb om eerlijk te zijn een beetje problemen met het waarderingssysteem. Mijn ervaring is dat dat soort systemen te vaak al vlug verworden in vriendjespolitiek. Daarnaast kan de bijdrage van iemand die minder post, maar er wel beter over nadenkt meer waarde hebben dan een mening van een regelmatige poster, een waarde die ondermijnd kan worden door een waarderingssysteem. Een ander ongewenst effect kan zijn dat mensen mensen met een hoge waardering niet meer tegen durven te spreken ook waar dat wel verstandig en zinvol zou zijn.
Gezien mijn waardering (ja ik heb net even gekeken :mrgreen: ) denk ik dat juist ik de aangewezen persoon ben voor deze kritiek. (Omdat ik uitsluitend via de computer op het forum kom wist ik hier nog niets van)

Gerrit


Bedankt voor je kritische noot! :duim2: Uiteraard ben ik mij daar ook bewust van. Het is een afweging geweest, mede gebaseerd op goede ervaringen op het SF. We zullen moeten zien hoe het zich hier op RF ontwikkelt. Mochten er tekenen zijn dat het systeem averechts gaat werken (meldt dat gerust aan mij, ik zie helaas niet alles), dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Hoewel er middelen zijn om misbruik te bestrijden, kan het op een gegeven moment ook op zijn. Dan wegen de nadelen te zwaar. Het kan dan nog veranderd worden naar een minder betekenisvol "Like" systeem of helemaal weggehaald worden. Het systeem is niet heilig, maar ik vind het de moeite waard om het uit te proberen.

bart-outenaar schreef:Kan het kloppen dat de keuzes quote en waardering alleen kunnen bij het laatst geplaatste bericht in het topic? Of mis ik iets?


Als je de muisaanwijzer houdt op het bericht wat je bijvoorbeeld wilt citeren, dan verschijnen daarvoor de opties rechtsbovenin. Bij berichten waar de muisaanwijzer niet op staat is dit verborgen.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Lilo en stitch » 24 feb 2014 22:28

Is het niet mogelijk om een like syteem bij te plaatsen want ook op slangeforum zie je vaak dat er waardering wordt gegeven voor berichten als : wat een mooie bak en dat is meer iets voor een like als een waardering.
Naar mijn mening is een waardering meer iets voor een onderbouwde post waar mensen iets van kunnen leren
Avatar gebruiker
Lilo en stitch
 
Waardering: 12
Heeft bedankt: 11
ID: 8005
Berichten: 430
Geregistreerd: 11 jan 2013 12:36
Woonplaats: Merkelbeek
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Martijn » 24 feb 2014 22:33

Lilo en stitch schreef:Naar mijn mening is een waardering meer iets voor een onderbouwde post waar mensen iets van kunnen leren


Ja daar is het mij eigenlijk ook alleen maar om te doen. Wellicht dat ik er dan toch maar aan moet geloven om bijv. FB like buttons of iets dergelijks erbij te zetten. Liever niet (persoonlijk). Maar goed. Dan is het nog de vraag of men dan de juiste buttons weet te gebruiken... :lol:
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor yolanda72 » 24 feb 2014 22:42

even wennen , maar wel erg mooi hoor.
0.4.0. eublepharis macularius.
1.3.0. stenodactylus sthenodactylus.
1.0.0 pachydactylus turneri.
1.0.0 pogona vitticeps.
0.1.0. sternotherus odoratus.
0.2.0. poezen.
?.?.?. 2 maal bak met vissen.
Avatar gebruiker
yolanda72
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 1
ID: 7093
Berichten: 75
Geregistreerd: 20 aug 2012 18:51
Woonplaats: den haag
Land: Nederland

Re: Welkom op het Reptielenforum versie 3

Berichtdoor Albertjan » 24 feb 2014 23:06

LOL dacht eerst dat ik op een ander forum zat
Albertjan
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 3728
Berichten: 12
Geregistreerd: 23 nov 2010 20:31
Land: Nederland

Volgende

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 94 gasten



Slangenforum