Aankondiging werkzaamheden, vooraankondiging RF redesign

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het Reptielenforum team, evenals de Gebruikers richtlijnen. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.

Aankondiging werkzaamheden, vooraankondiging RF redesign

Berichtdoor Martijn » 02 jan 2014 23:09

Beste mede RF-ers,

Allereerst de beste wensen voor 2014!

Deze week vinden er werkzaamheden plaats waarbij het tijdelijk sluiten van het forum onvermijdelijk zal zijn. Deze werken betreffen software aanpassingen en database optimalisaties. Zij zullen zoveel mogelijk plaats vinden op tijdstippen dat het forum minder vaak wordt bezocht om de hinder hiervan te beperken. Er zullen ook functionaliteiten - al dan niet tijdelijk - geschrapt worden, zoals de schreeuwdoos (al enige tijd niet meer beschikbaar) en de onderwerpbeschrijving (idem). Laatstgenoemde wordt nog wel weergegeven bij onderwerpen waar de beschrijving ooit is ingevuld.

RF redesign
Een lang gekoesterde wens zal binnenkort gerealiseerd worden: het bij de tijd brengen van de verouderde website uitstraling. De laatste gehele redesign vond plaats in najaar 2007 (Wie weet nog hoe het er daarvoor uit zag? Blauw-wit-groen.). Bepaalde elementen en de opbouw zijn te gedateerd om op voort te bouwen. Ook qua design, de hele header voor een logo kan echt niet meer in 2014, samen met de banners aan de zijkant gaan zij verdwijnen in die vorm. De afgelopen periode is in eerste instantie gewerkt aan een geheel unieke designstijl, maar de ontwikkelingen gingen zo snel dat ik ervoor gekozen heb om daar afscheid van te nemen en weer opnieuw te beginnen op basis van een bestaand concept. Het nieuwe design maakt gebruik van HTML5 en de nieuwste snufjes voor de beste forumervaring. Het is Responsive, waardoor het optimaal functioneert op een breed scala aan apparaten. Het zal enorm wennen zijn voor velen van ons. Het is technisch gezien een grote verbetering waarmee we voorbereid zijn op de ontwikkelingen van morgen. Qua kleurgebruik was ik in het eerste design vooral gegaan voor behoud van het huidige kleurenschema. In het definitieve design is er nog steeds wel wat oranje, maar zal - hoe verassend - groen veel meer overheersen. De donkere grafietkleurige achtergrond blijft.

Waarderings- of reputatiesysteem
Sinds 3 juli 2013 kunnen gebruikers elkaars berichten waarderen indien deze als nuttig/informatief/behulpzaam wordt ervaren. Deze functie is momenteel alleen beschikbaar op de Forum-app, maar zal in het nieuwe design ook op de website beschikbaar zijn. Compleet met de statistieken en toplijst. De statistieken zijn tot die tijd niet inzichtelijk. Voor jullie. :mrgreen: Momenteel gaat GerritH aan kop als meest gewaardeerde gebruiker. :duim2: Extra informatie en aanvullende regelgeving hiervoor zal worden geplaatst in een speciale mededeling zodra het nieuwe design gelanceerd is.

Wedstrijden
Ze komen er weer aan, nieuwe wedstrijden. Meer verklap ik nog niet. Meld je aan voor de wedstrijd nieuwsbrief indien je als eerste op de hoogte wilt worden gebracht van nieuws op dat gebied.

Wat mis jij?
Zijn er functionaliteiten die je mist op het forum, waarvan je denkt dat het een nuttige of handige toevoeging zou zijn? Of heb je een idee over iets anders forumgerelateerd? Laat het mij gerust weten via een PB, en ik zorg dat het de nodige aandacht krijgt.

Tot zover voor nu, bedankt voor je aandacht. :)
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten



Slangenforum