Belangrijke mededeling: lees dit eerst

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het Reptielenforum team, evenals de Gebruikers richtlijnen. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.

Belangrijke mededeling: lees dit eerst

Berichtdoor Martijn » 28 dec 2011 22:56

Hallo allemaal,

Vandaag zijn dan de aangekondigde werkzaamheden voltooid. Tussen kwart over vijf en 'even' na negen uur moest hiervoor het forum even gesloten worden. De voortgang was te volgen via twitter en facebook, wat als positief werd ervaren. :) Ook voor mij was het een welkome afwisseling tussen de doorgaans 'saaie' werkzaamheden. ;) Ik zal deze werkwijze dan ook in de toekomst voortzetten.

Hieronder zal ik uiteenzetten wat er zoal veranderd is. Vooral het eerste punt vraagt om je aandacht.

Nieuw forumbeheer systeem
Vandaag is het eerder aangekondigde nieuwe forumbeheer systeem ingevoerd, na een jaar van voorbereidingen. Hierbij zijn de forumregels vervangen door de Gebruikers richtlijnen. Lees deze eerst aandachtig door voordat je verder gaat op het forum, om verassingen te voorkomen. Veel zaken zijn in beginsel hetzelfde gebleven, waarbij ze duidelijker worden uitgelegd. Er zijn ook nieuwe punten opgenomen die eerst vanzelfsprekend waren, maar verder niet beschreven stonden. Ook zijn er punten juist eruit gehaald. Daarnaast zijn er op andere vlakken wel grote veranderingen. Vooral op het gebied van hoe wij verwachten dat we hier met elkaar omgaan, en hoe wij reageren en communiceren als er ongewenste situaties ontstaan.
We zijn ervan overtuigd dat het nieuwe systeem een grote verbetering is voor ons allemaal, meer duidelijkheid geeft, en bovenal de informatie uitwisseling en forumbeleving positief zal bevorderen.

Nieuwe forumindeling
Tesamen met het nieuwe systeem is ook de indeling van het forum geheel herzien. Sommige veranderingen waren noodzakelijk voor de invoering van het systeem. Andere zouden sowieso plaatsvinden. De grootste veranderingen:
- 'Forumbeheer & feedback': gesplitst in 'Mededelingen' en 'Forumsupport'
- 'Discussieforum' en 'Vragen en berichten': samengevoegd tot 'Reptielen algemeen'
- 'Forumspellen' en 'Klets & flauwekul': samengevoegd tot 'Off-topic'
- Vernieuwde categorie indeling, waarbinnen de fora opnieuw gerangschikt zijn
- Beginners: Was al van de baan en is nu weg, het subforum staat tijdelijk in de Kennisbank

Code verbeteringen
In de software stond een parameter verkeerd, waardoor de website meer dan 100 fouten bevatte. Dit had echter geen invloed op de werking en op de veiligheid. Nu het forum gesloten was, kon dit meteen opgelost worden. De boosdoener heb ik kunnen lokaliseren, en de code is weer terug in orde.

2012
En dit was slechts het begin! :) We hebben nog veel meer plannen voor verbeteringen op alle gebieden. Nu we dit hebben gehad, hebben we tijd om er verder invulling aan te geven. Zodra er concrete dingen op tafel liggen zal ik die natuurlijk bekend maken.

Mocht je nog vragen hebben of een opmerking willen maken... Klik gerust hieronder op de pb knop. ;)

Dit was het voor nu. Bedankt voor je aandacht! :)

Met vriendelijke groet,

Martijn
Reptielenforum beheerder
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 85 gasten



Slangenforum