Team update

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het Reptielenforum team, evenals de Gebruikers richtlijnen. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.

Team update

Berichtdoor Martijn » 30 aug 2011 20:30

Hallo allemaal,

Graag wil ik jullie aandacht vragen voor het volgende. Vanwege de zeer sterke groei kent het Reptielenforum momenteel wat zgn. groeipijn. We zijn bekend met de ongewenste situaties die de laatste tijd hieruit zijn voortgevloeid. Uiteraard hebben we daar geen vrede mee. Al enige tijd werken we toe naar een duurzame en definitieve oplossing. Het is onze eerste prioriteit dat de doelen van dit forum op een voor iedereen zo prettig mogelijke wijze worden verwezenlijkt. Het kost veel tijd en energie om dat te verwezenlijken. Hiervoor vraag ik jullie begrip en geduld. Uiteindelijk gaan we daar met z'n allen de vruchten van plukken! :)

Een van de eerste maatregelen die gereed zijn om uitgevoerd te worden, is de uitbreiding van ons team. Het is voor ons relatief kleine team niet meer goed te doen om de honderden berichten per dag goed te beoordelen.

Verheugd ben ik dan ook om mede te kunnen delen dat Wateragaam vanaf vanavond ons team komt versterken. Zoals gebruikelijk bij ons, beginnen moderatoren eerst in een proefperiode. We hebben er nu als proef voor gekozen om dit duidelijker naar buiten toe te communiceren. De ranknaam van Wateragaam is daarom Aspirant moderator, dat kortweg staat voor aankomend moderator. Wateragaam moet echter als een volwaardige moderator worden beschouwd. Zodra de proefperiode positief is beëindigd, volgt er een mogelijkheid om Wateragaam officieel welkom te heten in ons team. :)

Een andere maatregel - die nog in de pijpleiding - zit is echter van nog veel grotere invloed op het Reptielenforum. Veel wil ik hier nog niet over kwijt. Maar omdat er al in de wandelgangen over gesproken en naar uit gekeken wordt, heb ik besloten om van de gelegenheid gebruik te maken om dit alvast openbaar aan te kondigen en te bevestigen.
Het klopt dat er gewerkt wordt aan een compleet nieuwe forumbeheer methode. Met deze methode is het voor ons mogelijk om het forum in betere banen te leiden, en is het voor iedereen veel prettiger om deel te nemen aan het forum. Het dwingt ons als gebruikers om respectvoller met elkaar om te gaan, en ongewenste situaties evenals nutteloze posts worden ermee voorkomen dan wel adequaat bestreden. Dat klinkt haast als muziek in de oren. En je bent vast nieuwsgierig hoe we dat dan gaan aanpakken. Zodra we op het moment zijn gekomen dat we de overstap gaan maken op de nieuwe methode, zal ik jullie verder over informeren over hoe deze tot stand is gekomen en wat de gevolgen zijn.

Tot die tijd wil ik iedereen in ieder geval oproepen om vooral respectvol met elkaar om te gaan. Voorkom vervelende situaties. Boor berichten waar je je aan stoort niet de grond in. Daarmee ga je zelf ook de fout in! Houd de eer aan jezelf en meldt deze berichten. Deze meldingen worden vertrouwelijk en anoniem behandeld. We zijn je er zeer dankbaar voor. Je kan natuurlijk ook netjes, respectvol en goed onderbouwd een discussie erover voeren. Mits dit niet van het onderwerp afwijkt natuurlijk. Respecteer dat anderen een andere mening hebben, of dingen anders zien dan jij. Persoonlijke problemen met mede gebruikers dienen niet openbaar tot uiting te komen. Deze los je op via pb, via andere wegen, of je laat het voor wat het is. Maar val andere gebruikers er vooral niet mee lastig.

Tot zover deze update. Als je de behoefte hebt om hierop te reageren, staat de pb inbox voor je open. Ik kan niet garanderen dat ik overal op reageer, vooral als er veel reacties komen. Maar voorop staat dat alle reacties welkom zijn en gewaardeerd worden.

Mvg. Martijn
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 81 gasten



Slangenforum