[Centraal] Werkzaamheden

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het Reptielenforum team, evenals de Gebruikers richtlijnen. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.

[Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Martijn » 28 jul 2011 16:13

Hallo allemaal! :duim2:

In dit onderwerp ga ik kennisgevingen publiceren over werkzaamheden.
Niet alle werkzaamheden zullen hierin worden aangekondigd.
Alleen werkzaamheden waar we wat van merken tijdens het RFen zal ik hier vermelden. Werkzaamheden waar niemand wat van merkt zijn m.i. nog steeds niet het vermelden waard, en werkzaamheden waarvoor het forum langere tijd gesloten moet worden krijgen als vanouds een eigen onderwerp. ;) Voor de kleinere wijzigingen gebeurd dat nu dus in een centraal onderwerp.

:?: Je mag gerust reageren als je vragen hebt over de aangekondigde werkzaamheden. Ook als werkzaamheden voltooid zijn, bijvoorbeeld als daarna hetgeen niet meer naar behoren lijkt te functioneren.

Dan zal ik dit onderwerp direct maar even inwijden. :lol:

Titels van het laatst geplaatste onderwerp op het forumoverzicht
laatste_onderwerptitel_op_forumoverzicht.png


Het stukje software wat hiervoor zorgt ga ik aanpassen. Hierdoor zal deze functie tijdelijk niet beschikbaar zijn. Je kan nog steeds normaal van het forum gebruik blijven maken. Alleen de titels worden tijdelijk niet weergegeven op het forumoverzicht. De werkzaamheden zijn gericht op interne verbeteringen, uiterlijk zal er niets aan veranderen. ;)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Brenda » 28 jul 2011 16:58

Klopt het dat dit ook bij de werkzaamheden hoort?
Ik krijg steeds dit te zien: "Oeps! Er is iets mis gegaan. Probeer het nog eens over enkele minuten".
Animals was my first love, and it will be my last.
Avatar gebruiker
Brenda
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960
Berichten: 4275
Geregistreerd: 19 jun 2010 22:19
Woonplaats: Den Haag
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Dwergideon » 28 jul 2011 17:00

:gomods:
0.2.0 Panterophis guttatus guttatus (Count Seth & Lambesis)
Avatar gebruiker
Dwergideon
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3795
Berichten: 2381
Geregistreerd: 15 dec 2010 19:59
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Martijn » 28 jul 2011 17:04

Brenda schreef:Klopt het dat dit ook bij de werkzaamheden hoort?
Ik krijg steeds dit te zien: "Oeps! Er is iets mis gegaan. Probeer het nog eens over enkele minuten".


Dat klopt. :) Ik moest bepaalde opdrachten uitvoeren die veel vermogen vroegen van de systeembronnen. Dit is mogelijk twee keer voorgekomen, met een maximale tijdsduur van 10 seconden. ;)

Dwergideon schreef: :gomods:


:headbang2: :mrgreen:

De werkzaamheden aan de Titel van het laatst geplaatste onderwerp op het forumoverzicht (hele mond vol :lol: ) zijn voltooid. :)
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Martijn » 28 jul 2011 18:06

Automatische afbeeldingen verkleining

We gebruiken al een poosje de Air-Box image resizer aanpassing die door iemand anders in de phpBB community is ontwikkeld. Hierbij worden afbeeldingen automatisch verkleind. Voor een vergroting kan je er op klikken. Hierbij bevriest de achtergrond (wordt donker), en je kan ook doorbladeren naar andere foto's in hetzelfde bericht.

Niemand heeft bij mij geklaagd hierover, echter buiten het verkleinen om werkte de rest al een hele tijd niet meer. Ook is het niet mogelijk om van afbeeldingen een link te maken. Gebruikers van IE met ingeschakelde foutopsporing kunnen een foutmelding krijgen (object verwacht).

Het forum is in de tussentijd uiteraard aangepast met door phpBB uitgegeven software updates. Auteurs van aanpassingen moeten daarna altijd controleren of deze nog correct kunnen functioneren, en indien nodig moeten ze verbeteringen uitgeven.

De auteur van de aanpassing (ook wel mod, van modification genoemd), is echter al meer dan een jaar niet meer komen opdagen op de phpBB community. En heeft dus ook geen verbeteringen uitgebracht of support gegeven. De status van de mod is hierdoor veranderd in ABD (abandoned, verlaten). De aanpassing zal dus niet meer worden verbeterd.

WERKZAAMHEDEN
De aanpassing zal ongedaan worden gemaakt, inclusief de Flickr-slideshow. Dit brengt met zich mee dat afbeeldingen niet langer verkleind zullen worden. Het gevolg: een forum dat mogelijk compleet wordt uitgerekt als er hele grote foto's zijn gelinkt van externe upload sites.

Hierna gaan we weer terug op mijn oude vertrouwde script dat nergens van afhankelijk is, het altijd doet en alleen maar verkleind (en op ware grootte weergeeft als je er op klikt). ;)

Dan zou alles weer naar behoren moeten functioneren. :)
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Martijn » 28 jul 2011 18:25

Update

Het script wat de Air-box mod vervangt is al actief, maar nog niet goed afgesteld. Hiermee probeer ik de hinder te beperken. Het forum zal nu in ieder geval minder ver uitrekken en leesbaar blijven. :)

* Gaat weer verder... *
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Brenda » 28 jul 2011 19:12

Geweldig Martijn!
Alleen snap ik er echt geen fluit van die termen hihihiih :oops:
Dat oeps ding heb ik ook inderdaad niet meer gezien :mrgreen:
Ik weet wel bij een ander forum waar ik op zit, wij de foto's onder [rimg] moeten plaatsen, dan zijn de foto's gelijk verkleind, misschien bedoel jij dit ook?
Animals was my first love, and it will be my last.
Avatar gebruiker
Brenda
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960
Berichten: 4275
Geregistreerd: 19 jun 2010 22:19
Woonplaats: Den Haag
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Martijn » 28 jul 2011 19:38

Brenda schreef:Geweldig Martijn!
Alleen snap ik er echt geen fluit van die termen hihihiih :oops:


En ik probeer het nog zo goed mogelijk uit te leggen. :mrgreen:

Brenda schreef:Dat oeps ding heb ik ook inderdaad niet meer gezien :mrgreen:


Haha dat klinkt wel grappig: oeps ding xd Maar dat is mooi! :duim2:

Brenda schreef:Ik weet wel bij een ander forum waar ik op zit, wij de foto's onder [rimg] moeten plaatsen, dan zijn de foto's gelijk verkleind, misschien bedoel jij dit ook?


Nee dat bedoel ik niet. Maar ik kan wel bedenken hoe hun het dan gedaan hebben. En dat is op een amateuristische manier. :lol: Bij ons blijft straks alles gewoon automatisch gaan. ;)
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Martijn » 28 jul 2011 19:48

De werkzaamheden aan de afbeeldingsverkleining zijn voltooid. Air-box is verwijderd. De Flickr slideshows zijn gebleven. Het nieuwe script is juist afgesteld. Mocht je een onderwerp tegenkomen waarin afbeeldingen niet goed worden verkleind na het inladen, hoor ik het graag (met link ;) )!
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Brenda » 28 jul 2011 20:21

Martijn schreef:De werkzaamheden aan de afbeeldingsverkleining zijn voltooid. Air-box is verwijderd. De Flickr slideshows zijn gebleven. Het nieuwe script is juist afgesteld. Mocht je een onderwerp tegenkomen waarin afbeeldingen niet goed worden verkleind na het inladen, hoor ik het graag (met link ;) )!

Gaan we doen, en dan hoop ik ook dat mensen niet meer van die megalange links plakken :mrgreen:
Want dan ligt bij mij de boel op zijn kont, want zo groot is me schermpie niet! XD
Animals was my first love, and it will be my last.
Avatar gebruiker
Brenda
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960
Berichten: 4275
Geregistreerd: 19 jun 2010 22:19
Woonplaats: Den Haag
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Martijn » 23 sep 2011 19:47

Dat is geen probleem als ze de URL BBCode gebruiken, en dan een alternatieve tekst plaatsen als Klik hier. Maarja, dat is veel werk natuurlijk. :roll: ;p

Aankondiging grootschalige werkzaamheden

Dit weekeinde vinden er werkzaamheden plaats aan alle facetten van het forum. Zoals de software, database, template en modificaties. Hierbij is het onvermijdelijk dat het forum zo nu en dan afgesloten wordt voor enkele uren. Ook kan het forum er tijdelijk anders uit zien, dan ontbreken er bijvoorbeeld gedeeltes van het forum of ze zien er anders uit. Allemaal het gevolg van de werkzaamheden. Excuses voor het eventuele ongemak. Zodra de werkzaamheden zijn voltooid, zal ik dat hier melden.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Brenda » 23 sep 2011 20:56

Nou Martijn, als het goed is word het morgen heerlijk weer!
Dus lekker naar buiten, de was buiten hangen enzow, gaat helemaal goed komen, en als klap op de vuurpijl hebben wij hier op de laan een najaars- braderie :D
Dus ik zal er denk ik weinig last van hebben! :mrgreen:
Maar wel succes met de werkzaamheden :D
Animals was my first love, and it will be my last.
Avatar gebruiker
Brenda
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2960
Berichten: 4275
Geregistreerd: 19 jun 2010 22:19
Woonplaats: Den Haag
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor DarkDevil » 23 sep 2011 21:59

@ martijn zou het niet een stukje handiger zijn als alleen jij dingen in het informatieforum kunt plaatsen? dan blijven er alleen voor de gebruiker relevante dingen over zoals wanneer offline en de reden voor hoe lang bla bla bla enzovoorts :)
Avatar gebruiker
DarkDevil
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 4522
Berichten: 7795
Geregistreerd: 15 apr 2011 22:35
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: [Centraal] Werkzaamheden

Berichtdoor Martijn » 26 sep 2011 00:15

Brenda schreef:Nou Martijn, als het goed is word het morgen heerlijk weer!
Dus lekker naar buiten, de was buiten hangen enzow, gaat helemaal goed komen, en als klap op de vuurpijl hebben wij hier op de laan een najaars- braderie :D
Dus ik zal er denk ik weinig last van hebben! :mrgreen:
Maar wel succes met de werkzaamheden :D


Dankjewel! De meeste 'overlast' vond pas zondagavond plaats. ;)
Het was verder zeker heerlijk weer! :D Braderieën ga ik ook graag heen. :P

DarkDevil schreef:@ martijn zou het niet een stukje handiger zijn als alleen jij dingen in het informatieforum kunt plaatsen? dan blijven er alleen voor de gebruiker relevante dingen over zoals wanneer offline en de reden voor hoe lang bla bla bla enzovoorts :)


Bedankt voor je suggesties. :) In het bovenste forum worden zowel mededelingen als forumvragen geplaatst. Dus communicatie van ons uit, en technische vragen weer van jullie uit. Bijvoorbeeld hoe iets werkt, of als er iets mogelijk niet goed meer functioneert. Vroeger was dat gescheiden: Mededelingen en apart een Ideeënbus. Ik weet niet of het handiger is als ik bijvoorbeeld een onderwerp over werkzaamheden afsluit voor reacties. Mijn voorkeur gaat meer uit naar het open karakter dat reageren toestaat. Doorgaans wordt er sowieso niet zoveel op gereageerd omdat het voor velen Chinees is :P. Het zou misschien wel overzichtelijker kunnen zijn, als ik net als vroeger weer voor alle werkzaamheden apart een nieuwe onderwerp zou aanmaken, in plaats van doorlopende onderwerpen. Met bijvoorbeeld een update-log in het eerste bericht. Als er updates zijn kan ik die toevoegen aan het eerste bericht, en daar op wijzen met een nieuwe reactie. Op die manier maakt het niet uit of er op gereageerd wordt, en kan in 1 oogopslag alle belangrijke informatie overzichtelijk worden bekeken.

Update
Alle geplande werkzaamheden zijn voorspoedig verlopen en zijn succesvol afgerond. Mocht je iets tegenkomen wat ineens niet meer goed functioneert, dan hoor ik dat graag van je. :) Binnenkort wordt nog een klein foutje in de taalbestanden weggewerkt. Deze zat er al eerder in, maar wordt op een later moment hersteld (minder prioriteit). Hiervoor hoeft overigens het forum niet gesloten te worden. Daarom zal ik daar dan ook niet verder over berichten.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland


Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 97 gasten



Slangenforum