Mailinglijst wedstrijden

Dit forum bevat aankondigingen en mededelingen van het Reptielenforum team, evenals de Gebruikers richtlijnen. Neem altijd kennis van nieuwe onderwerpen.
Forumregels
Het is niet altijd mogelijk om reacties te plaatsen. Als je de behoefte hebt om te reageren waar dit niet kan, kan je eventueel een privébericht naar Martijn verzenden.

Moet er een mailinglijst komen voor de wedstrijden?

Ja dat vind ik wel handig
21
84%
Nee voor mij hoeft dat niet
4
16%
 
Totaal aantal stemmen : 25

Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor Martijn » 18 mei 2011 22:38

Mailinglijst wedstrijden

:check: Animo check :checked:

Inleiding
In het algemene wedstrijden onderwerp is het idee ontstaan voor een mailinglijst. In deze peiling willen we bekijken of daar voldoende belangstelling voor bestaat.

Wat is een mailinglijst?
Een mailinglijst bestaat uit een bestand met gebruikersgegevens en email adressen. Naar deze adressen wordt periodiek een mail verzonden. In dit geval gaat het om aankondigingen van:

  • Nieuwe wedstrijden
  • Stemrondes
  • Uitslagen
  • Wedstrijd gerelateerd nieuws

Op deze wijze kan je makkelijker op de hoogte blijven van alle ins en outs rond de wedstrijden.

Hoe werkt het?
Heel simpel, de lijst maakt als nieuwe open gebruikersgroep deel uit van het forum. Als er een mailinglijst actief wordt, kan je jezelf met 1 klik aan de lijst toevoegen en ook weer verwijderen. Je hebt dus zelf volledige controle. :)

Animo
Om te bekijken of er voldoende belangstelling voor bestaat houden we een peiling. Als blijkt dat de belangstelling groot genoeg is zal er een mailinglijst komen voor de wedstrijden.

Stem je ook? Alvast bedankt. :)
Voel je vrij om je stem hieronder toe te lichten.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor theo » 19 mei 2011 04:53

Enkel interessant voor mensen die graag aan iets dergelijks meedoen en / of graag plaatjes kijken, zie zo iets dus niet zitten, hoop dan ook dat er voor iets dergelijks meteen een mogelijkheid wordt gecreëerd om je af te melden, krijg zo al genoeg spam.
theo
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 6
ID: 143
Berichten: 1013
Geregistreerd: 15 sep 2007 13:39
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor TheJippes » 19 mei 2011 11:58

Ik vind het wel een goed idee, misschien ga ik ook wel meedoen aan de wedstrijd, Nooit geschoten altijd mis toch? ;-)
Afbeelding
Avatar gebruiker
TheJippes
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3190
Berichten: 4447
Geregistreerd: 13 aug 2010 21:49
Woonplaats: IJmuiden
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor Assassin » 19 mei 2011 12:36

Een mailinglist met commerciële doeleinden is wettelijk verplicht om makkelijk verwijderbaar te zijn.

Zoals dat je niet van hyves af komt, mag dus niet voor een mailinglist.


Ik heb gestemd op 'Ja, lijkt mij handig'. Als ik niet mee wil doen, dan doe ik niet mee. Als ik wel mee wil doen, ben ik in ieder geval op de hoogte, zonder dat ik hier hoef te komen.


Kan ik wel een ander mailadres opgeven voor de mailinglist, dan waarmee ik me heb geregistreerd? Zou handig zijn. Mijn smartphone geeft namelijk melding van mijn zakelijke mail, niet van mn registratiemail (Spam spam en nog eens spam daar... :P)


Ik zou de mail graag de volgende info willen laten zien:

Datum start
Datum eind
Onderwerp
Regels (en niet een verwijzing ernaar)
Informatie betreft het insturen (of je het kan mailen..)


Het zou handig zijn als je je inzending per mail kan indienen, dat een beheerder het plaatst. Dit om ongewenste berichten te vermijden in de wedstrijdthread.
1.0 Pogona Vitticeps (Baardagaam)
1.0 Hemitheconyx Caudicinctus (Vetstaartgekko)
0.1 Hierodula Membranacea (bidsprinkhaan)
Avatar gebruiker
Assassin
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2926
Berichten: 2631
Geregistreerd: 11 jun 2010 11:35
Woonplaats: Hoorn
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor Martijn » 20 mei 2011 15:11

theo schreef:Enkel interessant voor mensen die graag aan iets dergelijks meedoen en / of graag plaatjes kijken, zie zo iets dus niet zitten, hoop dan ook dat er voor iets dergelijks meteen een mogelijkheid wordt gecreëerd om je af te melden, krijg zo al genoeg spam.


De mailinglijst is een soort extra ledenlijst, waar je jezelf aan kan toevoegen of verwijderen. Als je jezelf niet aanmeldt, krijg je dus ook geen mailings. ;)

Assassin schreef:Een mailinglist met commerciële doeleinden is wettelijk verplicht om makkelijk verwijderbaar te zijn.

Zoals dat je niet van hyves af komt, mag dus niet voor een mailinglist.


Het is zeer gemakkelijk. Met 1 klik kan je je aanmelden en zo ook weer afmelden. :)

Assassin schreef:Kan ik wel een ander mailadres opgeven voor de mailinglist, dan waarmee ik me heb geregistreerd? Zou handig zijn. Mijn smartphone geeft namelijk melding van mijn zakelijke mail, niet van mn registratiemail (Spam spam en nog eens spam daar... :P)


Helaas, dat gaat niet. De lijst is een soort extra ledenlijst naast de gewone ledenlijst, en is een vast onderdeel van het forum. Je ontvangt de mailings dus op het adres dat je in je profiel hebt opgegeven.

Assassin schreef:Ik zou de mail graag de volgende info willen laten zien:

Datum start
Datum eind
Onderwerp
Regels (en niet een verwijzing ernaar)
Informatie betreft het insturen (of je het kan mailen..)


Alle informatie in de mail lijkt me geen probleem. :)

Assassin schreef:Het zou handig zijn als je je inzending per mail kan indienen, dat een beheerder het plaatst. Dit om ongewenste berichten te vermijden in de wedstrijdthread.


Zou je dit nader willen toelichten? Ik ben benieuwd naar je motivatie. Vroeger is het ook wel eens zo gedaan. Nu werken we met onderwerpen voor inzending, stemrondes en uitslagen. In theorie maakt het niets uit of alles door elkaar staat in het onderwerp met inzendingen (inzendingen en reacties daarop). In de daarop volgende stemronde wordt namelijk een peiling geplaatst met alle inzendingen overzichtelijk onder elkaar. Vanaf dat moment is het overzicht ook pas van belang voor de wedstrijd. Met het toestaan van reacties (wat we overigens in het verleden vrijwel nooit toestonden of laatst slechts gedoogden) kan ook eenieder ongeremd een zegje doen. Wat meer interactie kan denk ik helemaal geen kwaad. :)
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor Assassin » 20 mei 2011 15:34

Een mailinglist openen met andere mailadressen is wel degelijk mogelijk.

Ik weet alleen niet hoeveel ervaring jij hebt met scripting :mrgreen:
1.0 Pogona Vitticeps (Baardagaam)
1.0 Hemitheconyx Caudicinctus (Vetstaartgekko)
0.1 Hierodula Membranacea (bidsprinkhaan)
Avatar gebruiker
Assassin
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2926
Berichten: 2631
Geregistreerd: 11 jun 2010 11:35
Woonplaats: Hoorn
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor Assassin » 20 mei 2011 15:35

En om mijn 'ding' even toe te lichten...



Het is gewoon overzichtelijker. Je hebt dan meer focus op de foto's. Plus dat sommige mensen banners van een kilometer hebben, en vreselijk opvallen hierdoor, of juist vreselijk vervelend overkomen..

En zo kun je de inzendingen controleren voordat ze uberhaupt geplaatst worden, en het is zelfs scripttechnisch makkelijker om uiteindelijk een poll van de maken etc etc..
1.0 Pogona Vitticeps (Baardagaam)
1.0 Hemitheconyx Caudicinctus (Vetstaartgekko)
0.1 Hierodula Membranacea (bidsprinkhaan)
Avatar gebruiker
Assassin
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2926
Berichten: 2631
Geregistreerd: 11 jun 2010 11:35
Woonplaats: Hoorn
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor Martijn » 20 mei 2011 15:54

Meer dan tijd. :mrgreen:
Maar uiteraard kan dat, ik wil echter niet werken met scripts en externe toepassingen als dat niet noodzakelijk is. Mailinglists worden nog regelmatig gehacked, zoals het kant-en-klare phplist script. Bij de laatste grote hack kwamen 400.000 mailadressen in verkeerde handen. En wie is dan verantwoordelijk? Dat ben ik toch zeker. :) Nee ik vertrouw het niet. En we hebben een prima alternatief in huis. ;)

:arrow: Mailinglijst wedstrijden
:arrow: Aanmelden en afmelden

Assassin schreef:En om mijn 'ding' even toe te lichten...



Het is gewoon overzichtelijker. Je hebt dan meer focus op de foto's. Plus dat sommige mensen banners van een kilometer hebben, en vreselijk opvallen hierdoor, of juist vreselijk vervelend overkomen..

En zo kun je de inzendingen controleren voordat ze uberhaupt geplaatst worden, en het is zelfs scripttechnisch makkelijker om uiteindelijk een poll van de maken etc etc..


Misschien moeten we daarvoor ook wel een poll starten. Men is niet echt geneigd om mee te praten, maar als er een poll is wordt wel duidelijk hoe men denkt. We zijn en blijven bovenal forum, en met dat in het achterhoofd is het een beetje taboe als het reageren niet toegestaan is (lees: blijft). Je hebt geen idee hoeveel berichten er in het verleden verwijderd zijn... Terwijl er toch echt duidelijk stond dat reageren (in plaats van inzenden) in dat onderwerp niet is toegestaan. Er is duidelijk behoefte aan. Maar jij vind het vervelend... Wel, de mensen die graag willen reageren vinden het weer vervelend als dat niet kan. Zo blijft er altijd ontevredenheid bestaan. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel mensen zich nu daadwerkelijk zouden storen aan reacties, en hoeveel mensen juist zouden willen kunnen reageren in het inzendingenonderwerp.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor Assassin » 20 mei 2011 16:19

Ben ik helemaal met je eens, vergeet mijn eerdere 'statement', neem het maar als een mening van iemand met een sterke neiging zijn mening te uiten :mrgreen:
1.0 Pogona Vitticeps (Baardagaam)
1.0 Hemitheconyx Caudicinctus (Vetstaartgekko)
0.1 Hierodula Membranacea (bidsprinkhaan)
Avatar gebruiker
Assassin
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2926
Berichten: 2631
Geregistreerd: 11 jun 2010 11:35
Woonplaats: Hoorn
Land: Nederland

Re: Mailinglijst wedstrijden

Berichtdoor Martijn » 22 mei 2011 18:32

Haha, zoals je wilt. :mrgreen:

Goed. De uitslag is zeer duidelijk en behoeft geen verdere bewoording. :)
Ik wil iedereen die gestemd en gereageerd heeft bedanken! :notworthy:

Zoals twee berichten eerder :prev: al te zien was, is de mailinglijst reeds beschikbaar.
Klik op de links aldaar om jezelf aan te melden of om de lijst te bekijken.

Dit onderwerp gaat nu op slot. Alle informatie omtrent de mailinglijst zal ik nog netjes opsommen en uitleggen in een nieuw onderwerp in het Wedstrijdforum.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland


Keer terug naar Mededelingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 84 gasten



Slangenforum