Het is 08 sep 2010 10:22

ForumregelsBannersLinkpartnersHyves

Forum regels

Maak voor elke kwestie een onderwerp aan om het overzicht te bewaren.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Idee, voor schelden 

Schelden toestaan of niet
Poll eindigt op 19 aug 2010 01:23
De huidige situatie moet blijven 57%  57%  [ 13 ]
Vulgair taalgebruik moet in zijn geheel verboden worden 43%  43%  [ 10 ]
Totaal aantal stemmen : 23

Idee, voor schelden 
Auteur Bericht
RF team
RF team

Land: Nederland
Bericht Re: Idee, voor schelden
Toch een opmerking daarover Steven. Daar zijn zeer zeker regels over.

0.7 Eublepharis macularius
3.3.10 Hemidactylus imbricatus

31 jul 2010 22:33
Profiel E-mail WWW

Heb je helemaal gelijk in, maar hoevaak krijgt iemand hier een ban voor schelden?.. trouwens, hoevaak krijgt iemand hier sowieso een ban.. :?

wil niet zeggen, dat er alleenmaar gebanned moet worden.mar wat meer zou tochwel handiger zijn in mijn ogen, niemand weet waar ze de streep moeten trekken nu..

Mvg,

Steven

31 jul 2010 22:34
Profiel E-mail
RF team
RF team

Wat wil je hiermee duidelijk maken, als ik vragen mag?

Edit: ik ben zelf nu ook onduidelijk, concreet dus: wat zou jij nou graag willen zien?

31 jul 2010 22:35
Profiel E-mail WWW

Nou, dat er niet vaak word gebanned. en mensen maar doen wat ze willen.. mag van mij wel wat strenger. Ook voor teveel posten, waar je niets vanaf weet. of sowieso teveel topics openen die nergens over gaan, we mogen danwel een klets en flauwekul sub-forum hebben, maar dat betekent niet dat er elke week een nieuw topic moet gestart worden. Zoals je zelf al zei, het gaat hier om onze hobby. en niet over al die andere 'onzin'. Zo afentoe is het wel ff leuk, lekker praten. daarom moet er ook een 'schreeuwdoos' komen,maar 20 van die topics zit volgensmij bijna niemand op te wachten..

sowieso, niets tegen de moderators van dit forum. die zijn gewoon netjes bezig,maar de regels mogen wat strenger.. vind ik.

Mvg,

Steven

31 jul 2010 22:38
Profiel E-mail
RF team
RF team

Ik begrijp je, maar ben het er toch niet helemaal mee eens.

Mensen zijn vrij om te posten wat ze willen, al kan ik me de ergernis voorstellen wanneer iemand foute informatie verschaft. Gelukkig zorgen we er met z'n allen voor dat dit tot een minimum beperkt wordt, daar help o.a. jij ook aan mee en mocht het gebeuren dat iemand foutieve informatie plaatst dan zijn er genoeg mensen in huis die dit vaak op een vriendelijke manier kenbaar maken. Zo ervaar ik dat hier op dit forum tenminste.

Het aantal topics wat iemand opent, is ook iedereen vrij in. Wat voor jou geen betekenis heeft, kan voor iemand anders wel heel betekenisvol zijn. Ik en jij kunnen daar niet over oordelen.

Met het 'lekker praten' doel je denk ik het off-topic praten binnen een serieus onderwerp. Dit is een eigenschap van een mens en hier gaat geen lid of moderator iets aan kunnen veranderen. Wij (moderators), eventueel de leden zelf en de TS kunnen dit wel kenbaar maken en op die manier tot een minimum beperken. Vaak is het een kettingreactie, het verschilt alleen per topic waar de ketting wordt doorbroken en door wie.

Het flauwekulforum vind ik persoonlijk wel een aanwinst. Je leert elkaar beter kennen en komt erachter waar er naast reptielen nog meer interesses liggen bij de leden. Zoals laatst, had Marcel een voertuigen-topic geopend. Ik praat graag over auto's e.d., het is toch mooi dat er een speciale hoek op een reptielenforum is waar men de mogelijkheid krijgt om over dit soort onderwerpen te praten?

Overigens ging dit topic over het taalgebruik. ;-)

31 jul 2010 22:49
Profiel E-mail WWW

Ik noemde dat ook offtopic gaan ook als een voorbeeld, vanwaar de mensen de grens niet kunnen maken. ben het met je eens, dat afentoe flauwekul wel kan. maar de laatste tijd is het echt veel geworden.

back 2 the point..

Het schelden vind ik gewoon niet kunnen. een forum is een plaats waar mensen informatie uit wisselen, en afentoe een praatje maken. dan hoef je nou echt niet te gaan schelden.. als iets je niet bevalt, dan 'loop' je ervan weg. zo simpel is het, dus daarom moet daar strenger op worden gestraft. Ook heb je altijd nog de PB funktie, om dingen uit te 'vechten' .. Al is schelden in de PB ook niet zo netjes.. het is dat ik me inbox heb geleegt laatst, en dat je geen PB's openbaar mag zetten, maar het zal je verbazen wat er allemaal kan en word gezegt.

Mvg,

Steven

31 jul 2010 22:53
Profiel E-mail
RF team
RF team

Serpent Steven schreef:
Ik noemde dat ook offtopic gaan ook als een voorbeeld, vanwaar de mensen de grens niet kunnen maken. ben het met je eens, dat afentoe flauwekul wel kan. maar de laatste tijd is het echt veel geworden.

Als jij dat op die manier ervaart, dan ga ik dat zeker niet tegenspreken.

Serpent Steven schreef:
Het schelden vind ik gewoon niet kunnen. een forum is een plaats waar mensen informatie uit wisselen, en afentoe een praatje maken. dan hoef je nou echt niet te gaan schelden.. als iets je niet bevalt, dan 'loop' je ervan weg. zo simpel is het, dus daarom moet daar strenger op worden gestraft. Ook heb je altijd nog de PB funktie, om dingen uit te 'vechten' .. Al is schelden in de PB ook niet zo netjes.. het is dat ik me inbox heb geleegt laatst, en dat je geen PB's openbaar mag zetten, maar het zal je verbazen wat er allemaal kan en word gezegt.

Kan ik hier uit opmaken dat je voor optie 2 hebt gekozen (als je überhaupt gestemd hebt natuurlijk, want dat hoeft niet)?

En doorsturen van een PB is niet openbaar zetten. ;-)

31 jul 2010 22:57
Profiel E-mail WWW

Ja, ik heb op optie 2 gestemt. Zal je ook even een PB sturen.

Mvg,

Steven

31 jul 2010 23:00
Profiel E-mail

Citaat:
mensen die zeggen dat het zo moet blijven, zien dit forum als een vriendekring

Nou, ik zie dit forum echt niet als een vriendenkring.
Ken trouwens ook niemand hier omdat ik hier meestal alleen komt om informatie op te zoeken.
Toch kies ik optie 1 omdat mensen mogen staan en gaan waar ze willen. Als je iets overtreedt is dat jou probleem en moet je het zelf maar oplossen.
Als je iemand beledigd met het woordje kut en heb je ruzie met hem/haar, dan moet je dat ook zelf oplossen.
Als de andere het accepteert is het oké, en anders lees je er maar lekker overheen!

Python Regius 1.0.0

Baardagaam 1.1.0

02 aug 2010 07:39
Profiel E-mail

Klopt joey, maar mijn punt is. dat schelden een gevolg moet hebben, en dat hebben we nu niet.

Mvg,

Steven

02 aug 2010 11:10
Profiel E-mail
RF team
RF team

Serpent Steven schreef:
Klopt joey, maar mijn punt is. dat schelden een gevolg moet hebben, en dat hebben we nu niet.

Ik heb overigens gestemd dat het moet blijven zoals het is, mensen die echt over de schreef gaan worden aangepakt. ook al is dit voor de schermen niet altijd zichtbaar. en ook al val ik wel eens over het gebruik van woorden zoals kut of tering op een forum, ik negeer het maar als het niet in een beledigende context geplaatst is. op het forum zal ik me nooit op deze wijze uiten, maar als ik me irl flink zeer doe geloof maar dat KUT in de wijde omgeving te horen is... m.a.w ik kan me er een voorstelling bij maken, ook al vind ik het op een forum compleet onnodig.

Puur even over automatisch censureren, waarom ik daar helemaal niks in zie.
Op een forum waar ik een tijd terug lid van was, werd alles gecensureerd. tering kut kanker, alles veranderde in -censuur-. toen iemand probeerde te vertellen dat haar hond kanker had, was dat toch behoorlijk lastig ook omdat het verboden was om het censuur heen te gaan. kanker is naast een scheldwoord ook nog echt een ziekte die gewoon voorkomt, dat lijken mensen die gaan censureren soms te vergeten... mijn hond heeft -censuur- :cry: <- stom he? Daarbij, degene die er mee wouden schelden moesten alsnog constant op hun donder gegeven worden, misschien zelfs wel meer dan vóór de censuur want nu was het spannender. dan kwam er K.A.N.K.E.R KÄnkër enzovoorts om het maar te zeggen, steeds weer moest er een woord bij op de lijst, steeds weer verzonnen ze een nieuwe.... als iemand er mee wilt schelden vind hij wel een weg, dus automatisch censureren? wat mij betreft nooit.

Mijn Collectie
Python Reticulatus: 1.1 Bali, 1.1 Seleyar. 1.1 (Purple Albino tiger + Suntiger)
Python M. Bivitattus, 1.1 (albino + wildkleur)
Boa Constrictor Imperator: 1.1 Nicaragua.
Heterodon Nasicus, 1.1 wildkleur.
En daarnaast nog 2 lieve honden, 3 ratten, 2 konijnen en wat visjes en garnaaltjes! en ook 2 spinnetjes.
Afbeelding
Afbeelding

02 aug 2010 11:38
Profiel E-mail

Ik ben niet iemand die nooit scheld IRL hoor, als ik me pijn doe horen de buren dat ookwel. Alleen op het forum vind ik dat gewoon compleet onnodig, dit is een site die informatie verstrekt, of tenminste. dat probeert.

Mvg,

Steven

02 aug 2010 11:40
Profiel E-mail
RF team
RF team

mijn punt was, je zegt dat er geen gevolgen zijn. geloof me maar die zijn er wel. ;-)

Mijn Collectie
En daarnaast nog 2 lieve honden, 3 ratten, 2 konijnen en wat visjes en garnaaltjes! en ook 2 spinnetjes.
Afbeelding
Afbeelding

02 aug 2010 11:41
Profiel E-mail

Hoe komt het dan dat je er zo weinig van ziet?..

overigens geen kritiek op de mods.

Mvg,

Steven

02 aug 2010 11:42
Profiel E-mail
RF team
RF team

Zoals ik zeg, gebeurt dit áchter de schermen. het meeste van wat moderators doen op een forum, is niet zichtbaar voor de leden. als het ergens uit de hand loopt, wordt de rommel verwijderd en de personen die over de schreef gaan kunnen waarschuwingen of wat dan ook verwachten. maar wat er fout gegaan is, blijft niet voor iedereen zichtbaar staan om het forum netjes te houden.

Mijn Collectie
Afbeelding
Afbeelding

02 aug 2010 11:57
Profiel E-mail
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende