Anolis carolinensis - overleg

Overlegonderwerpen betreffende de caresheets van slangen, hagedissen, schildpadden en krokodilachtigen
Forumregels
ReptiWiki

Informatie

Re: Anolis carolinensis - overleg

Berichtdoor BarbaraAnolis » 22 mei 2010 19:30

Dit dacht ik dus inderdaad al! Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Je hoort ook altijd van die slechte adviezen over schildpadden, in die zielige kleine bakjes. Ik had al zo'n vermoeden dat het niet helemaal klopte, aangezien ze op het internet er heel anders over praten. De man van de dierenwinkel zei dat je dat niet allemaal moet geloven, want dat is allemaal erg overdreven, maar ik weet het nu toch echt helemaal zeker. Jullie hebben gelijk. Ik houd ontzettend van dieren en wil ze voldoende ruimte geven die ze toebehoord. In de dierenwinkel zitten ze met 11 in een bak van 40*40*40. Ze zijn nog wel klein maar wel donkerbruin en daarvan weet ik al dat dat echt niet goed is (de ruimte zowizo, maar ik heb het nu over de kleur :lol: ). Ik zou daarom de dieren al bij een andere dierenwinkel kopen. Ik ga een prachtige jungle maken van mijn bak, maar ik heb ook nog een ander vraagje. Dan ben ik denk ik wel helemaal door de cursus heen, haha..
Ik wil een Philodendron scandens kopen, die fungeerd als vullend boompje en tevens dus ook de dikste stam in mijn bak. Ik weet niet waar je een lichtgewicht dikke boomstronk vandaan kan halen, want volgens mij gaat mijn bak breken door dit gewicht. Verder heb ik alleen wat wijnrank takken, als klimmogelijkheden. De rest worden dus planten zoals een bromelia en al die andere planten die ik dus al eerder genoemd had, maar is dit genoeg? Anders ben ik van plan om een dracanae flagans ernaast te zetten. Dat is gewoon zo'n dracanae plant, maar dan op een soort palmboomstronk. Die zijn ook best wel dik en ze hebben mooie schutplekken net als bij mijn philodendron scandens.
o trouwens, hoe kan je foto's plaatsen bij je bericht, want ik heb het geprobeerd, zodat jullie mijn bak kunnen zien, maar hij bij...? :?
1.0.0 Chameleo Calyptratus: ''Bobby''
Avatar gebruiker
BarbaraAnolis
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 2790
Berichten: 5
Geregistreerd: 13 mei 2010 13:20
Land: Nederland

Re: Anolis carolinensis - overleg

Berichtdoor beginner » 21 aug 2011 22:36

Interesant onderwerp, dus maar weer even actief maken :D.
Ik wil graag beginnen met deze Anolis soort en ben vanplan een terrarium te bouwen van 150 cm breed 40 centimeter diep en 200 cm hoog.
Erg groot voor deze soort misschien maar ik heb een loze muur in de woonkamer en wil hier een blikvanger van maken, het liefst wil ik iets meer dan 1 koppel anolisen dus mijn vraag is welke bezetting is mogelijk?
Daadwerkelijk maar 1 koppel, of zoals in de caresheet staat maar toch afgeraden word meerdere soorten? of 1 man met meerdere vrouwen?
Tevens kreeg ik in het subforum het advies over een aantal kikker soorten die er bij konden?

Graag meer informatie :)
beginner
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 5188
Berichten: 24
Geregistreerd: 17 aug 2011 16:40
Land: Nederland

Vorige

Keer terug naar Overleg :: Reptielen caresheets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten



Slangenforum