Takydromus sexlineatus - overleg

Overlegonderwerpen betreffende de caresheets van slangen, hagedissen, schildpadden en krokodilachtigen
Forumregels
ReptiWiki

Informatie

Re: Takydromus sexlineatus - overleg

Berichtdoor reptiegirl » 16 sep 2009 12:01

Ze zijn helemaal groen en geen stippen op hun flanken.
Probeer nu zelf ook niets meer de te mixen,dat wat ik gemixt heb zitten gaat met de tijd apart als ik de bakken enz ervoor heb.

Vindt je ook dat ik als ik het koppeltje roodkeelanolissen eruit heb de mabuya er ook uit of apart moet zetten?
De Mabuya en langstaarjes acepteren elkaar prima,maar ik heb ergens een keer gelezen dat skinken en dus ook Mabuyas soms ineens de kolder in hun kop kunnen krijgen en dan alles dood bijten inclusief eigen soortgenoten.
1.1.0. Pogona vitticeps,wk.(Billy-Boy,Zoe)
2.3.0. Eublepharis Macularius(Erik,Fynn,Emmy,Cindy,)r.i.p.Elly,r.i.p. Bindi.
1.1.0. Phelsuma laticauda.(Davey,Daisy)
1.0.0. Phelsuma mad. kochi.( Pepito) r.i.p Thula
2.1.0. Phelsuma mad. grandi.(Harry)
0.1.0. Eumeces schneideri.(Bonny)
1.0.0 Anolis carolinensis.(Mannie.) r.i.p Minnie
0.0.1. Mabuya elegansis.(Kathy)
3.3.0 Hemidactylus brookii subsp.Ghana.(geen naam)
3.3.0. Bombina orientalis(Olly's en,Molly's)
Pherupasmei schultei.
0.1.0. Rotweiler/Herder kruising(Kyra)
Avatar gebruiker
reptiegirl
 
Waardering: 1
Heeft bedankt: 0
ID: 1638
Berichten: 5585
Geregistreerd: 29 aug 2009 10:46
Woonplaats: cappelle a/d ijssel
Land: Nederland

Re: Takydromus sexlineatus - overleg

Berichtdoor Doris » 16 sep 2009 16:23

Ja dat verhaal is idd bekend van mabuya's. Zelfs mannetjes en vrouwtjes van dezelfde soort kunnen elkaar ineens tot de dood aantoe gaan aanvallen, laat staan bij andere hagedissensoorten. Waarschijnlijk toch een diertje wat liever in zijn uppie zit en af en toe een dame (of heer) op bezoek krijgt. Verder weet ik niet veel van mabuya's. Daar heb je ook al weer meerdere soorten van.

Daarnaast is het denk ook prettig als je een terrarium helemaal naar de behoefte van 1 hagedissensoort kan inrichten. Lekker veel grasachtige dingen, fijne takjes/takken en grovere stammetjes voor de langstaarten, en een eigen passende omgeving voor de mabuya.

Of je groene takys echt dorsalis zijn vraag ik me nu af. Ik lees net dat die van jou uit Thailand komen, en dorsalis komt volgens mij uit zuid china ofzoiets(het gehele verspreidingsgebied is mij niet bekend) Maar er zijn nog tig soorten takydromus, en eigenlijk geldt voor alle soorten hetzelfde; waar je de ene ziet, zie je de ander niet, of bijna niet.

Het zou leuk zijn als je ergens een foto zou willen plaatsen. Behalve van takydromus sexlineatus hoor en zie je maar weinig over andere takydromussoorten.

:o ik weet alleen niet of dit overlegforum bedoeld is voor dit soort dingen, maar dan komen er waarschijnlijk vanzelf wel een stel modder eters achter ons aan! ;-)
3.2.0 Takydromus sexlineatus ocellatus

Nieuwe website over langstaarthagedissen!
http://www.takydromus.nl

Afbeelding
Doris
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 401
Berichten: 186
Geregistreerd: 14 maart 2008 02:00
Land: Nederland

Vorige

Keer terug naar Overleg :: Reptielen caresheets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten



Slangenforum