Podarcis siculus campestris - overleg

Overlegonderwerpen betreffende de caresheets van slangen, hagedissen, schildpadden en krokodilachtigen
Forumregels
ReptiWiki

Informatie

Re: Podarcis siculus campestris - overleg

Berichtdoor Tris-A » 05 mei 2010 09:20

Torben schreef:
Zorg voor 30/40° graden onder de spot en koudste hoek 27°

Verspreidingsgebied: Italië, Sicilië, zuid Frankrijk (inclusief Corsica), Slovenië, Kroatië, Zwitserland, Duitsland en Turkije


Ik vind de temperatuur adviezen wat vreemd als je naar het verspreidingsgebied kijkt. Als dit de temperaturen in Duitsland zijn, ga ik er vaker op vakantie! :D


Vond ik ook al ik hou die van mij op ongveer minimaal 21 graden en dat word soms 27.(wel kouden kant)
In de natuur is de tempratuur ook niet constant dus.
Tris-A
 
Waardering: 2
Heeft bedankt: 0
ID: 2278
Berichten: 2253
Geregistreerd: 05 feb 2010 21:08
Land: China

Re: Podarcis siculus campestris - overleg

Berichtdoor eastern_sun » 05 mei 2010 11:07

temperaturen zijn niet echt raar, maar de sicula hebben minstes een goeie 23 graden nodig om te kunnen overleven in de natuur , thuis zonder vijanden is iets anders.
Zij hebben een groot aanpassings vermogen dat wel, maar de streken waar ze van origine vandaan komen zijn dan ook wel degelijk deze temps, tussen de 23 en de 35 graden dus.

greetz
eastern_sun
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 691
Berichten: 140
Geregistreerd: 24 sep 2008 12:45
Land: België

Re: Podarcis siculus campestris - overleg

Berichtdoor RemRoof » 06 mei 2010 08:05

eastern_sun schreef:temperaturen zijn niet echt raar, maar de sicula hebben minstes een goeie 23 graden nodig om te kunnen overleven in de natuur , thuis zonder vijanden is iets anders.
Zij hebben een groot aanpassings vermogen dat wel, maar de streken waar ze van origine vandaan komen zijn dan ook wel degelijk deze temps, tussen de 23 en de 35 graden dus.

greetz



Precies, want het gaat hier om microklimaten. Vorige week in duitsland nog een podarcis-soort gezien. Het was buiten ongeveer 18 graden maar waar hij lag te zonnen (in de volle zon) was het duidelijk veel warmer. Ik vind de temperaturen in ieder geval niet heel gek.

RemRoof
RemRoof
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 1
ID: 2455
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 maart 2010 11:39
Land: Nederland

Re: Podarcis siculus campestris - overleg

Berichtdoor eastern_sun » 06 mei 2010 10:50

je moet ervan uitgaan dat als de eitjes uitgebroed moeten worden tussen de 25 a 30 graden dat hun omgevingstemperatuur ongeveer hetzelfde is, ik spreek uit ervaring daar ik al meer dan 1 keer gekweekt heb met deze, heb trouwens nu ook weer jonkies :-)
maar er zijn inderdaad verschillende soorten van de podarcis en zeker van de podarcis sicula, wij hebben het hier over het algemeen over de campestris dus de italiaanse muurhagedis, de stelling die hier dan staat is dan ook uitermate correct, genomen dat beide mensen die deze hebben opgesteld waaronder ikzelf de soort zelf houd en ze ook in natuur heeft geobserveerd.
groetjes

eastern_sun
eastern_sun
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 691
Berichten: 140
Geregistreerd: 24 sep 2008 12:45
Land: België

Re: Podarcis siculus campestris - overleg

Berichtdoor riccardovg » 03 dec 2010 21:39

Hoe gaat het bij deze beetjes in zijn werking? Kunnen er bijvoorbeeld 2 vrouw met 1 man andere variatie´s of is enkel een koppel aan te raden?
Mijn Reptielen:
3.4.0 Pogona vitticeps
1.1.0 Tiliqua scincoides
1.1.0 Sauromalus ater
2.1.0 Dipsosaurus dorsalis
1.1.0 Crotaphytus collaris
0.0.1 Physignathus cocincinus
1.0.0 Iguana iguana
riccardovg
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 3081
Berichten: 13
Geregistreerd: 24 jul 2010 10:16
Land: Nederland

Vorige

Keer terug naar Overleg :: Reptielen caresheets

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten



Slangenforum