Help, mijn zoon wil een slang
| Auteur |
Bericht |
|
GarField000
|
 Re: Help, mijn zoon wil een slang
marike schreef: Gisteren hebben ze de hele middag in hun schuilplaats gezeten maar toen ik om 22 uur het licht uit deed (vorige eigenaar had licht van 10 tot 22 uur aanstaan) kwamen ze allebei tevoorschijn. Geen idee wat daar de verklaring voor is, als die er al is natuurlijk.
Een rattenslang eet muisjes, en die worden bij schemer actief. Dus de slang ook.
|
| 31 jul 2010 17:04 |
|
 |
|
Alexandre
|
Ben benieuwd naar foto's! Schattig trouwens dat je dochtertje aanbood mee te betalen haha 
|
| 01 aug 2010 01:56 |
|
 |
|
theo
|
Serpent Steven schreef: niet om te miereneuken, maar een gut is een RODE rattenslang. altijd wel zo handig erbij te zette, want je hebt ook taiwanese rattenslang, gele rattenslang, grijze ratteslang, etc.. Tja wil ook niet dat beestje te verkrachten maar ook jij bent niet volledig: rode rattenslang: Pantherophis guttatus Voorheen genaamd: Elaphe guttata Daarbij wil ik opmerken dat ik als niet slengenhouder van dit topic geen steek wijzer geworden ben, naar mijn bescheiden mening had Marike beter eerst naar de huisvestingsrichtlijnen op dit forum verwezen kunnen worden: viewtopic.php?f=30&t=1910Daar staan al de antwoorden in behalve waarom de slang drie keer gebeten heeft maar dat kan ik zelf bedenken, stress.
_________________ schildpadopvang Boekel adviesraad stichting Herptofauna Waar de normen en waarde van elkeen gerespecteerd worden.
|
| 01 aug 2010 07:34 |
|
 |
|
marike
|
theo schreef: Daarbij wil ik opmerken dat ik als niet slengenhouder van dit topic geen steek wijzer geworden ben, naar mijn bescheiden mening had Marike beter eerst naar de huisvestingsrichtlijnen op dit forum verwezen kunnen worden: viewtopic.php?f=30&t=1910Daar staan al de antwoorden in behalve waarom de slang drie keer gebeten heeft maar dat kan ik zelf bedenken, stress. Sorry theo maar dit vindt ik een soort van motie van wantrouwen naar dit forum (en naar mij) toe en dat is zeker niet terecht. Er heeft zich achter de schermen ook het een en ander afgespeeld dus ik ben echt niet over 1 nacht ijs gegaan met de aanschaf van de slangen. Een aantal vragen die ik hier heb gesteld zijn via persoonlijke berichten beantwoord en ik heb op die manier ook andere vragen gesteld. Verder heb ik heel erg veel opgezocht op internet maar zoals met zoveel dingen blijkt de praktijk toch iets anders als de theorie he. Vandaar mijn aanvullende vragen. Ze waren gisteren al een stuk actiever als de dag ervoor dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen met ze. Zoon kijkt helemaal uit naar de eerste keer dat ze hier eten krijgen en zelfs dochter begrijpt dat het misschien wel zielig is voor de muisjes maar dat slangen nu eenmaal ook moeten eten.
|
| 01 aug 2010 10:16 |
|
 |
|
theo
|
marike schreef: theo schreef: Daarbij wil ik opmerken dat ik als niet slengenhouder van dit topic geen steek wijzer geworden ben, naar mijn bescheiden mening had Marike beter eerst naar de huisvestingsrichtlijnen op dit forum verwezen kunnen worden: viewtopic.php?f=30&t=1910Daar staan al de antwoorden in behalve waarom de slang drie keer gebeten heeft maar dat kan ik zelf bedenken, stress. Sorry theo maar dit vindt ik een soort van motie van wantrouwen naar dit forum (en naar mij) toe en dat is zeker niet terecht. Hoezo een motie van wantrouwen? De huisvestingsrichtlijnen staan op dit forum. Mochten er fouten in staan heeft iedereen het recht om in het discussie topic omtrent de huisvestingsrichtlijnen ze kenbaar te maken en er over te discussiëren. Door het gebruik van de huisvestingsrichtlijnen krijgt men enige uniformiteit in het geven van adviezen wat voor de beginnende hobbyist een stuk makkelijker is. Overigens heb ik een hekel aan personen die adviezen per PB naar topicstaters sturen, roept bij mij de volgende vermoedens op. De adviesgever geeft een advies dat discutabel is maar durft zijn mening niet openbaar te maken vanwege mogelijke kritiek. De adviesgever is een eigenwijs persoon en geeft een advies dat niet klopt met de geldende manier van handelen ten opzichte van de dieren en wil geen kritiek op zijn handelswijze. Een andere reden waarom een advies gegeven moet worden per PB kan ik niet bedenken.
_________________ schildpadopvang Boekel adviesraad stichting Herptofauna Waar de normen en waarde van elkeen gerespecteerd worden.
|
| 01 aug 2010 10:59 |
|
 |
|
Serpent Steven
|
@Theo betreft eerder bericht, Dat is gewoon mierenneuken, want het voegt niets toe. Ik wijsde erop dat ´rattenslang´ een groot woord is, vervolgens begin jij met de oude en de huidige naam.
verder weer ontopic, toen ik me slang kreeg heb ik hem 1 week niet gevoerd, niet aangeraakt, nauwelijks naar gekeken. Na die week steeds meer opbouwen, zo ´went´ het dier uiteindelijk.. onthoud, het is en blijft een wild dier. dus handteren is sowieso niet ´goed.
| 01 aug 2010 12:01 |
|
 |
|
theo
|
Juist het bij vermelden van de volledige wetenschappelijke naam is wel van belang, als je zoekt op rode rattenslang krijgt men veel informatie die verwarrend is, zoekt men op de wetenschappelijke naam komt men meer berichten tegen die wel de juiste informatie bevatten.
Het is ook daarom dat elkeen die al langer met de hobby bezig is de wetenschappelijke naam te vermelde zodat er meer en gedegen informatie gevonden kan worden.
|
| 01 aug 2010 12:17 |
|
 |
|
Serpent Steven
|
Sorry, mijn fout. ik dacht dat de TS de wetenschappelijke naam wel wist,alleen het woord 'gut' niet.
| 01 aug 2010 12:22 |
|
 |
|
Assassin
Geregistreerd op: 11 jun 2010 12:35 Berichten: 1091 Woonplaats: Hoorn Land: Nederland
|
@theo, moet je nou altijd zo moeilijk doen? Wie gaat er hier nou elke keer off topic? anyway, ontopic: Gewoon zorgen dat de bak, temperatuur en verlichting goed is, dan kan er weinig fout gaan 
_________________ 1.1.0 Pogona vitticeps; German Giant wild*red German Giant wildkleur
There goes another cut, there goes another tragedy
Escapist flights and lengthy nights as some succumb and slumber awakes...
|
| 01 aug 2010 12:41 |
|
 |
|
Vermillion
RF team
Geregistreerd op: 16 aug 2009 15:02 Berichten: 4724 Woonplaats: Breda Land: Nederland
|
het mag hier nu weer ontopic verder iedereen 

Je kunt me verantwoordelijk houden voor wat ik zeg, niet voor wat jij verstaat. Mijn Collectie Python Reticulatus: 1.1 Bali, 1.1 Seleyar. 1.1 (Purple Albino tiger + Suntiger) Python M. Bivitattus, 1.1 (albino + wildkleur) Boa Constrictor Imperator: 1.1 Nicaragua. Heterodon Nasicus, 1.1 wildkleur. En daarnaast nog 2 lieve honden, 3 ratten, 2 konijnen en wat visjes en garnaaltjes! en ook 2 spinnetjes.
|
| 01 aug 2010 13:49 |
|
 |
|
marike
|
Ik heb geprobeerd om de foto's van mijn telefoon op pc te zetten maar dat lukt niet helaas. Hij leest de geheugenkaart niet. Het is dus geen onwil dat er nog geen foto's zijn maar onkunde. Helaas heeft mijn computerman voorlopig geen tijd dus jullie zullen nog even geduld moeten hebben.
Slangen komen al meer naar buiten en het gaaswerk dat ik gemaakt heb voor om de lamp doet zijn werk ook.
|
| 01 aug 2010 14:35 |
|
 |
|
Yemen
Geregistreerd op: 18 dec 2009 20:02 Berichten: 951 Woonplaats: Molenhoek Land: Nederland
|
marike schreef: Ik heb geprobeerd om de foto's van mijn telefoon op pc te zetten maar dat lukt niet helaas. Hij leest de geheugenkaart niet. Het is dus geen onwil dat er nog geen foto's zijn maar onkunde. Helaas heeft mijn computerman voorlopig geen tijd dus jullie zullen nog even geduld moeten hebben.
Slangen komen al meer naar buiten en het gaaswerk dat ik gemaakt heb voor om de lamp doet zijn werk ook. Heb je een samsung?
_________________ Chameleo Calyptratus Chameleo Calyptratus x Sunburst Pogona Vitticeps Red x Yellow
CHAMELEONS
|
| 01 aug 2010 21:56 |
|
 |
|
Assassin
Geregistreerd op: 11 jun 2010 12:35 Berichten: 1091 Woonplaats: Hoorn Land: Nederland
|
gebruik de USB kabel, of neem een andere usb kaart lezer. Nieuwe SD kaarten zijn zogeheette SD-HC (high capacity) en worden niet herkend door oudere lezers(waaronder mijn printer... -_- ) Dus even de usb kabel zoeken of een nieuwe kaartlezer gebruiken 
_________________ 1.1.0 Pogona vitticeps; German Giant wild*red German Giant wildkleur
There goes another cut, there goes another tragedy
Escapist flights and lengthy nights as some succumb and slumber awakes...
|
| 01 aug 2010 22:28 |
|
 |
|
Joey@varanus
Geregistreerd op: 26 jun 2010 20:53 Berichten: 288 Woonplaats: Hoogerheide Land: Nederland
|
theo schreef: Daarbij wil ik opmerken dat ik als niet slengenhouder van dit topic geen steek wijzer geworden ben, naar mijn bescheiden mening had Marike beter eerst naar de huisvestingsrichtlijnen op dit forum verwezen kunnen worden Dus mijn hele uitleg slaat nergens op wil je nu zeggen? p.s: Sorry dat ik off-topic ga maar ik vind het nogal vervelend als je hier je ervaringen en kennis deelt dat iemand dan doodleuk zegt dat hij geen steek wijzer word van zo'n topic.
_________________ 0.0.2 Varanus Exanthematicus 1.0.0 Hollandse/Witte Herder 0.1.0 Witte Husky 2.0.0 Europese Korthaar 0.1.0 Europese Langhaar
|
| 08 aug 2010 00:47 |
|
 |
|
ethrellik
|
ik hou er niet van om in discussie mee te gaan, maar als ik zo alles lees word het steeds vager en vager. als iemand begint, is het zeker goed om je stof te leren! ben daarom eens met joey, forums zijn wel nuttig als je gaat beginnen... maar iedereen verzorgd op zijn eigen manier. er zijn richtlijnen waarop je moet houden, temp, eten, terra en onderhoud. verder leer je meer op je eigen manier... op ervaring. immers de houder van het dier is verantwoordelijk voor zijn gezondheid en leven, en daar leer je vanzelf mee om te gaan.
ik wil niemand kwetsen of deze forum iets aan doen, maar ik ben gewoon iemand die de kogel door de kerk laat schieten. In mijn mening vind ik dat forums en mensen totaal verschillen. "Doe maar normaal, kletsen doen ze toch" vind ik hierbij het beste passen. Iedereen roept dingen, een zegt het zo en de andere zegt het zo. Natuurlijk als beginner wil je gestuurd worden, maar hebben alle mensen wel de benodigde ervaring en verantwoording om dit te geven? Je weet niet wie aan de andere kant van de PC zit. Van wijze spreken is het een puber die denkt alles te weten, of iemand die het even van google afhaalt en copy & paste. Wil je antwoorden moet je ze stellen aan mensen die echt weten wat ze doen, niet iedereen is heilig. en van wijze spreken heeft iemand van 2 jaar ervaring meer kennis dan iemand van 30 jaar. Je moet gewoon de mensen spreken die het weten en kunnen, en die de dieren begrijpen.
daar wil ik marike een beetje op wijzen, en de rest van dit forum. iedereen moet ergens beginnen, maar doe het goed, en neem niet alles aan. even duidelijk: ik wil het forum niet in slechte daglicht zetten, want er zijn genoeg mensen die zeker goede ideeën hebben, en er staan genoeg nuttige topics. Maar ik denk dat mijn mening voor zich spreek...
_________________ http://www.youtube.com/user/ethrellik88 Ik begrijp reptielen, maar ik zal nooit de mens begrijpen...
|
| 08 aug 2010 20:45 |
|
 |
|