welke slang zou geschikt zijn voor welk type terrarium
| Auteur |
Bericht |
|
jujuke21
|
 welke slang zou geschikt zijn voor welk type terrarium
Ik vroeg me af of iemand een mooie slang weet die je in een terrarium van 100 lang 42 diep en 40 hoog zou kunnen zetten ik dacht aan een koppel haakneusjes? Ik wil er even bij zeggen dat ik in belgie woon en dat een gifslang geen alternatief is ook al vind ik dit zeer mooie beestjes.
|
| 08 feb 2010 23:40 |
|
 |
|
Nikki
Geregistreerd op: 04 maart 2009 18:30 Berichten: 8867 Woonplaats: alphen aan den rijn Land: Nederland
|
 Re: welke slang zou geschikt zijn voor welk type terrarium
een haakneusje is ook een beetje giftig he ^^,
rattenslangen een koningslangen zijn erg mooie dieren die prima in zon bak kunnen.
hagedissen: 1.0.0 wateragaam "draakje" 1.2.27 baardagaam dachiu red x florida orange "solo" orange-pastell x US blood "sacha" red hypo pastel x yello hypo pastel/market leucistik "kaas" nakweek te koop!
0.0.1 rode leguaan "chili" 1.5.1 luipaardgekko sms Tremper Enigma "lars" sms tremper albino "luca" Db snake eyes "luna" sms "lilly" snow x ms "lara" sms tremper het. raptor "leyla" dreamsickle het. DB "lucky"
amfibieën: 0.1.0 albino klauwkikker "kikkert" 0.0.1 axolotl x tijgersalamander "axel"
slangen: 0.1.0 Lampropeltis triangulum nelsoni albino "wurm" 1.0.0 " campelli apricot "loki" 1.0.0 " getula Californiae Albino "alba" 0.1.0 python regius "regje"
|
| 08 feb 2010 23:42 |
|
 |
|
Vermillion
RF team
Geregistreerd op: 16 aug 2009 15:02 Berichten: 4742 Woonplaats: Breda Land: Nederland
|
het is beter eerst een diersoort te zoeken, en daarbij een bak te kopen.. voor een (rode) rattenslang vind ik het wat krapjes.. ik vind 50 diepte beter, het zijn toch erg actieve dieren die 120/150 cm worden. voor haakneuzen is het een mooie bak, zandboa's zou bv ook nog kunnen... of kousenbandjes..  Dione's (chinese rattenslangen) kan ook nog die blijven wat kleiner.

Je kunt me verantwoordelijk houden voor wat ik zeg, niet voor wat jij verstaat. Mijn Collectie Python Reticulatus: 1.1 Bali, 1.1 Seleyar. 1.1 (Purple Albino tiger + Suntiger) Python M. Bivitattus, 1.1 (albino + wildkleur) Boa Constrictor Imperator: 1.1 Nicaragua. Heterodon Nasicus, 1.1 wildkleur. En daarnaast nog 2 lieve honden, 3 ratten, 2 konijnen en wat visjes en garnaaltjes! en ook 2 spinnetjes.
|
| 08 feb 2010 23:53 |
|
 |
|
jujuke21
|
haja korenslangen heb ik al dus dat is ook niet echt een optie.
|
| 09 feb 2010 00:08 |
|
 |
|
Nikki
Geregistreerd op: 04 maart 2009 18:30 Berichten: 8867 Woonplaats: alphen aan den rijn Land: Nederland
|
er zijn erg veel mooie koningslangen. in vele verschillende kleuren.
hagedissen: 1.0.0 wateragaam "draakje" 1.2.27 baardagaam dachiu red x florida orange "solo" orange-pastell x US blood "sacha" red hypo pastel x yello hypo pastel/market leucistik "kaas" nakweek te koop!
0.0.1 rode leguaan "chili" 1.5.1 luipaardgekko sms Tremper Enigma "lars" sms tremper albino "luca" Db snake eyes "luna" sms "lilly" snow x ms "lara" sms tremper het. raptor "leyla" dreamsickle het. DB "lucky"
amfibieën: 0.1.0 albino klauwkikker "kikkert" 0.0.1 axolotl x tijgersalamander "axel"
slangen: 0.1.0 Lampropeltis triangulum nelsoni albino "wurm" 1.0.0 " campelli apricot "loki" 1.0.0 " getula Californiae Albino "alba" 0.1.0 python regius "regje"
|
| 09 feb 2010 10:30 |
|
 |
|
jujuke21
|
Maar een koningslang vind ik niet zo intressant omdat het toch mel kanibalen zijn
|
| 09 feb 2010 15:52 |
|
 |
|
NCT
Geregistreerd op: 08 feb 2010 15:44 Berichten: 23 Woonplaats: Asse Land: Nederland
|
En een koningspython dan??? Deze slangen zijn officieel bodembewoners, klimmen doen ze amper. Het zijn lieve en betrouwebare dieren. En een bak van 100 cm breed is groot genoeg voor een jonge regius. Als je vind dat de bak te klein word naarmate de regius groeit, kun je altijd nog een grotere kopen/maken Tis maar en ideetje!! 
_________________ Baardjes1.0 Florida Orange Baardagaam 0.1 Wildkleur baardagaam 0.1 Hypo baardaam
Balletjes 1.0 Lemon pastel 1.0 100% HET Gohst 1.0 Wildkleur 0.3 Wildkleur
|
| 09 feb 2010 15:58 |
|
 |
|
kenn
|
Boa's? Als opkweekbak? Of een leuke tapijtpython (als opkweekbak?) 
| 09 feb 2010 16:00 |
|
 |
|
jujuke21
|
Mja een koningslang is niet echt mijn ding. Dan ga ik meer voor een haakneus
|
| 09 feb 2010 16:49 |
|
 |
|
JoeyBoa
Geregistreerd op: 07 okt 2009 17:51 Berichten: 365 Woonplaats: Oss Land: Nederland
|
dan maar een giftige slang?  Je moet een slang kopen die je aanstaat en niet kopen omdat die toevallig in jou bak past!!!! Vermillion zei dat kousebandjes ook konden. ik vind dit idd ook een mooie soort slang die er eventueel in zou kunnen? al heb een geen ervaring met dat soort slangen, endus kan ik er weining over zeggen. daarmee bedoel ik de eisen die de slang nodig heeft, de maten dus.. Mvg Joey
| 09 feb 2010 17:47 |
|
 |
|
reneben
|
JoeyBoa schreef: dan maar een giftige slang?  Je moet een slang kopen die je aanstaat en niet kopen omdat die toevallig in jou bak past!!!! Vermillion zei dat kousebandjes ook konden. ik vind dit idd ook een mooie soort slang die er eventueel in zou kunnen? al heb een geen ervaring met dat soort slangen, endus kan ik er weining over zeggen. daarmee bedoel ik de eisen die de slang nodig heeft, de maten dus.. Mvg Joey Haakneus is achtertand giftig en niet levensbedreigend, mijns inziens zijn ze prima te houden door beginners... als je ze maar niet laat kauwen als ze bijten. Verder kan ik de topicstarter alleen maar aanraden zich te orienteren op slangen die hij mooi vind eens goed te bekijken en daaruit een selectie maken van wat er in je terrarium (en budget) past. Succes!
|
| 09 feb 2010 17:59 |
|
 |
|
JoeyBoa
Geregistreerd op: 07 okt 2009 17:51 Berichten: 365 Woonplaats: Oss Land: Nederland
|
reneben schreef: JoeyBoa schreef: dan maar een giftige slang?  Je moet een slang kopen die je aanstaat en niet kopen omdat die toevallig in jou bak past!!!! Vermillion zei dat kousebandjes ook konden. ik vind dit idd ook een mooie soort slang die er eventueel in zou kunnen? al heb een geen ervaring met dat soort slangen, endus kan ik er weining over zeggen. daarmee bedoel ik de eisen die de slang nodig heeft, de maten dus.. Mvg Joey Haakneus is achtertand giftig en niet levensbedreigend, mijns inziens zijn ze prima te houden door beginners... als je ze maar niet laat kauwen als ze bijten. Verder kan ik de topicstarter alleen maar aanraden zich te orienteren op slangen die hij mooi vind eens goed te bekijken en daaruit een selectie maken van wat er in je terrarium (en budget) past. Succes! Had het ook helemaal niet over een slang die levensbedreigend is  gifslang is gifslang Als je dan tog een bericht plaats noem dan zelf ook eens wat slangen die hij zou kunnen bekijken
| 09 feb 2010 18:15 |
|
 |
|
Vermillion
RF team
Geregistreerd op: 16 aug 2009 15:02 Berichten: 4742 Woonplaats: Breda Land: Nederland
|
ik vind overigens een haakneus geen slechte beginnersslang vanwege het gif  en zou het ook zeker geen gifslang willen noemen... dat is enkel sensatie.. een boa is veel gevaarlijker dan een haakneus.. (of je moet de pech hebben allergisch te zijn, maar je kan ook allergisch zijn voor een pinda en die vinden we toch ook niet gevaarlijk?) maar ondanks dat ze enkel achtertandsgiftig zijn met een zwak gif, vind ik het niet geheel een slang voor onervaren houders.. ik zou ze inderdaad niet op je vinger laten kauwen, mochten ze bijten.. en het zijn over het algemeen niet echt agressieve dieren, het is veelal bluf wat ze vertonen. maar het enige is wel dat sommige exemplaren enorm moeilijk eten. dat maakt ze weer iets minder voor een beginner als je het mij vraagt..zeker jonge dieren! al wat oudere dieren die al goed dood voer eten is vaak geen probleem. maar sommige eten geen dood voer, en levendvoer proberen ze levend door te slikken(ze wurgen niet en mogen dus geen levende knaagdieren die kunnen bijten!).. dus moet je jezelf dan wenden tot bv dode muisjes met kikkerprut of ontdooit in water met wat kikker erbij of tonijn water enz enz, en of dit nou iets is voor een beginner? dat weet ik zo net nog niet. mijn mannetjes haakneus is een Bar slechte eter... en de vrouw is een heel agressieve eter. 

Je kunt me verantwoordelijk houden voor wat ik zeg, niet voor wat jij verstaat. Mijn Collectie Python Reticulatus: 1.1 Bali, 1.1 Seleyar. 1.1 (Purple Albino tiger + Suntiger) Python M. Bivitattus, 1.1 (albino + wildkleur) Boa Constrictor Imperator: 1.1 Nicaragua. Heterodon Nasicus, 1.1 wildkleur. En daarnaast nog 2 lieve honden, 3 ratten, 2 konijnen en wat visjes en garnaaltjes! en ook 2 spinnetjes.
|
| 09 feb 2010 19:11 |
|
 |
|
kenn
|
JoeyBoa schreef: Had het ook helemaal niet over een slang die levensbedreigend is  gifslang is gifslang Niet mee eens, achtertandgiftig  tegenover ratelslang? En er is een reden waarom Haakneuzen WEL mogen in BE, en andere gifdiertjes niet e..
| 09 feb 2010 19:15 |
|
 |
|
reneben
|
JoeyBoa schreef: reneben schreef: JoeyBoa schreef: dan maar een giftige slang?  Je moet een slang kopen die je aanstaat en niet kopen omdat die toevallig in jou bak past!!!! Vermillion zei dat kousebandjes ook konden. ik vind dit idd ook een mooie soort slang die er eventueel in zou kunnen? al heb een geen ervaring met dat soort slangen, endus kan ik er weining over zeggen. daarmee bedoel ik de eisen die de slang nodig heeft, de maten dus.. Mvg Joey Haakneus is achtertand giftig en niet levensbedreigend, mijns inziens zijn ze prima te houden door beginners... als je ze maar niet laat kauwen als ze bijten. Verder kan ik de topicstarter alleen maar aanraden zich te orienteren op slangen die hij mooi vind eens goed te bekijken en daaruit een selectie maken van wat er in je terrarium (en budget) past. Succes! Had het ook helemaal niet over een slang die levensbedreigend is  gifslang is gifslang Als je dan tog een bericht plaats noem dan zelf ook eens wat slangen die hij zou kunnen bekijken Goed jij hebt blijkbaar nog een hoop te leren, en een cursus ABN zou ook geen kwaad kunnen. Als ik ál die kleine slangen die in me op komen moet gaan opschrijven ben ik nog wel even bezig. Als de topicstarter nou eens met gerichte vragen kwam en weet wat hij zoekt in een slang kunnen we wellicht een kleinere selectie maken.
|
| 09 feb 2010 20:24 |
|
 |
|