De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Aankondigingen van en ervaringen met evenementen, zoals reptielenbeurzen, lezingen, excursies en tentoonstellingen
[ Reptielenbeurs kalender 2021 ]
Forumregels
  • Op de kalender staan alle aankomende evenementen inclusief links naar de bijbehorende onderwerpen, zoeken is dus niet nodig
  • Als een evenement ontbreekt kan je dat aangeven in het Kalender onderwerp

De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 15 mei 2010 18:26

De wereld van reptielen

welt-der-reptilien-eindhoven.jpg
welt-der-reptilien-eindhoven.jpg (98.69 KiB) 7106 keer bekeken


zaterdag 15 mei 2010
11.00 t/m 19.00 uur

zondag 16 mei 2010
11.00 t/m 19.00 uur

Beursgebouw
Lardinoisstraat 8
5611 ZZ Eindhoven

Toegangsprijs
€ 8,00 : Volwassenen
€ 6,00 : kinderen

Website lokatie :arrow: http://www.beursgebouw.nl
Website organisatie :arrow: http://www.welt-der-reptilien.de

Niet gratis parkeren
OV: gelegen pal naast het station

In Europa’s grootste reptielententoonstelling met de grootste diversiteit aan verschillende dieren kunnen ruim 300 levende reptielen in grote natuurgetrouwe terrariums worden bewonderd!

Alle vragen worden beantwoord door de infozuilen tijdens deze interessante en spannende expeditie door de wereld van krokodillen, reuzenschildpadden, leguanen en vele andere dieren. Op een leuke manier ontdekt u diverse bijzondere feiten en eigenaardigheden van het dierenrijk der reptielen.

Veel mensen zijn bij ons voor het eerst in contact gekomen met de bijzondere fascinatie voor reptielen.

Onze speciale bezienswaardigheden zijn o.a. de Indische python Babe, 70 kilo zwaar en een lengte van meer dan 5 meter, reuzenschildpad Fridolin weegt over de 250 kilo en is al ruim 63 jaar oud. Elvis mogen we ook niet vergeten. Hij is onze Mississippi alligator en met zijn 3 meter lengte de grootste van onze groep alligators.

Zij zijn allemaal te beleven tijdens een leerzame, onvergetelijke dag in het Beursgebouw te Eindhoven.

Hotline: 00491805009691

E-Mail: info@welt-der-reptilien.de
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 15 mei 2010 18:26

Ik rij zo door de stad, zie ik allemaal lantaarnpaalborden met posters over deze tentoonstelling. Hier ga ik morgen wel even kijken denk ik! :mrgreen:
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor JoeyBoa » 15 mei 2010 19:01

Ik ga naar nijmegen :)
Slangen:
Boa contrictor 1.2.0.
Python Regius 1.0.0


Baardagaam 1.1.0
Avatar gebruiker
JoeyBoa
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1793
Berichten: 424
Geregistreerd: 07 okt 2009 16:51
Woonplaats: Oss
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 16 mei 2010 22:28

Een verslag! :)

Vanmiddag rond drie uur ben ik dus het beursgebouw binnengewandeld. Er was een kassa open, en dat was voldoende voor een rij. Maar ik was snel genoeg aan de beurt. Eenmaal binnen in de hal was het lekker warm. De verlichting stond gedimd, daarom was het soms lastig om foto's te maken. Daarentegen zorgde dat weer voor een lekkere sfeer. Ongeveer de helft van de beursvloer werd benut (tot. 7200m2). De opstelling was ruim, en dat was erg prettig. Enkele honderden terrariums stonden opgesteld, van spinnenbakjes tot levensgrote huiskamerterrariums. De wat grotere terraria waren van betonplex en hadden geen grote ramen maar juist zgn. kijkgaten, waardoor de dieren zo min mogelijk last hebben van de bezoekers. De informatievoorziening bij de terrariums bestond uit een bord in het Duits en Nederlands (vertaald), met daarop de naam (vaak fout vertaald), wetenschappelijke naam, enkele basisfeitjes en een beschrijving in ongeveer 10 regels tekst. Op slangengebied was er eigenlijk weinig bijzonders, qua aantal en als speciale bezienswaardigheid. Een paar boas, enkele pythonsoorten, enkele rattenslangen en enkele melkslangsoorten. Hagedissen waren juist zeer goed vertegenwoordigd m.i., en er was natuurlijk ook de nodige aandacht voor schildpadden en krokodilachtigen. Een tafelblok was gewijd aan geleedpotigen - overwegend spinnen, en zo nu en dan zag je tussendoor een verdwaald terrarium met een amfibie.

Eens in de zoveel tijd ontstond er activiteit op het podium dat omgeven was met zitplaatsen, en kon het toegestroomde publiek nader kennis maken met reptielen. Op een speelse wijze dat ook zeer toegankelijk is voor kinderen (grapjes, begrijpelijke uitleg). De dieren werden er zelf ook bijgehaald, en enkele gelukkigen uit het publiek mochten dan (mee helpen) vasthouden. Dit gebeurde bij de python, een grote spin en een krokodilachtige. Het nadeel was dat alles in het Duits werd verteld, vooral de kinderen kregen zo niet alles mee. Zelf beheers ik wel Duits gelukkig. Aan het einde was er elke keer gelegenheid om op de foto te gaan met de krokodilachtige, dat vond ik wel wat minder. Ook stapte de begeleider gerust even weg als er een foto genomen moest worden van een krokodilachtige die rustte op de schoten van twee naast elkaar zittende kinderen. Ik schat ze een jaar of zes. Verantwoord?

Het publiek was van uiteenlopende komaf. Een gedeelte was echt als reptielenliefhebber hier naartoe gekomen. Maar opvallend was ook de aanwezigheid van veel mensen uit andere landen, zij het als toeristen die dit even meepikken, of bezoekers speciaal voor deze tentoonstelling. Een korte opsomming van mensen die ik gesproken heb of heb horen spreken: Aziaten, Duitsers, Engelsen, Amerikanen, en enkele (Zuid-?)Slavisch sprekende mensen.

Tot slot vond ik het in het algemeen wel geslaagd. De entreeprijs vond ik het ook wel waard. Maar het had niet veel hoger moeten zijn. Ik heb me prima vermaakt, en zou er een eventuele volgende keer weer heen gaan, mits weer op deze locatie.

De kleine 100 foto's die ik heb gemaakt zal ik maar niet posten. Voor het gemak heb ik dan maar een selectie gemaakt en deze als diapresentatie op youtube gezet.

Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor exanthematicus » 16 mei 2010 22:56

nice ik ben zelf nie geweest ik ga in julli er heen.
Avatar gebruiker
exanthematicus
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1358
Berichten: 1788
Geregistreerd: 16 jun 2009 20:24
Woonplaats: eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 16 mei 2010 23:00

In juli is er een ander evenement. Dit was een tentoonstelling, in juli is er hier een verkoopbeurs. ;) Als je trouwens mee wilt helpen? We hebben er een stand en kunnen nog wat hulp gebruiken. :)
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor exanthematicus » 17 mei 2010 22:25

Martijn schreef:In juli is er een ander evenement. Dit was een tentoonstelling, in juli is er hier een verkoopbeurs. ;) Als je trouwens mee wilt helpen? We hebben er een stand en kunnen nog wat hulp gebruiken. :)
uhhm da moet ik nog ff bekijken da laat ik nog wel weten dan.
maar bieden jullie ook reptielen aan ?
want heb dan flink wa baby baardagamen zitten rood oranje.
Avatar gebruiker
exanthematicus
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1358
Berichten: 1788
Geregistreerd: 16 jun 2009 20:24
Woonplaats: eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor Martijn » 18 mei 2010 21:19

Oke dan hoor ik dat nog wel van je. Maar nee dat kan ook niet he wegens de sponsoring.
Als we al iets zouden verkopen, zou de opbrengst alleen voor de stichting mogen zijn, en niet voor je eigen.
Met vriendelijke groet,
Martijn (beheerder)

Reptielenforum - Voor als je (van) reptielen houdt
Avatar gebruiker
Martijn
Beheerder
 
Waardering: 32
Heeft bedankt: 10
ID: 2
Berichten: 14376
Geregistreerd: 23 mei 2007 14:33
Woonplaats: Eindhoven
Land: Nederland

Re: De wereld van reptielen Eindhoven 15-16 mei 2010

Berichtdoor exanthematicus » 18 mei 2010 21:29

Martijn schreef:Oke dan hoor ik dat nog wel van je. Maar nee dat kan ook niet he wegens de sponsoring.
Als we al iets zouden verkopen, zou de opbrengst alleen voor de stichting mogen zijn, en niet voor je eigen.
a zo keej.
ik laat het dan wel weten ja.
Avatar gebruiker
exanthematicus
 
Waardering: 0
Heeft bedankt: 0
ID: 1358
Berichten: 1788
Geregistreerd: 16 jun 2009 20:24
Woonplaats: eindhoven
Land: Nederland


Keer terug naar Evenementen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 97 gasten



Slangenforum